Coasterfrenzy Als je de bouw van bijvoorbeeld Taron gevolgd hebt kun je zien hoe precies trackdelen door extreem nauwe doorgangen gemanouvreerd kunnen worden zonder iets te beschadigen.
Dat gaat wel enorm moeilijk en met de dichtheid van bomen daar betwijfel ik dat dat mogelijk geweest zou zijn zonder de wortels van de bomen dusdanig te beschadigen dat er toch een groot deel sterfte bij bomen ontstaan zou zijn.
Ook het slopen zou extreem moeilijk geworden zijn vrees ik.
Ik twijfel er niet aan dat het niet mogelijk geweest zou zijn, maar ik denk echt dat dat ongelofelijk duur geworden zou zijn.
Coasterfrenzy Ik denk ook wel dat als je het écht wilt, je ook de baan volledig opnieuw had kunnen zetten.
Dat kan je natuurlijk altijd, niets houdt je tegen om een achtbaan volledig zelf te ontwikkelen, maar daar heeft de Efteling toch wel uit geleerd bij De Vliegende Hollander... het zou niet alleen extreem duur worden, maar de expertise hiervoor vinden is ook niet alles. Het is een verschil om een decennialang doorontwikkeld product opnieuw neer te zetten in vergelijking met een product dat al deccenialang niet meer ondersteund wordt.
Op dat moment ga je in feite volledig zelf een nieuw product ontwikkelen met alle kosten die daarbij horen. Schoenmaker, blijf bij je leest.