Als ze big Mac verpakking gaan aanpassen dan zou het leuk zijn met led verlichting. En wat mij leuk lijkt dat aan elke kant iets van thema terug ziet bij bij DM iets daarvan. En bij M&M iets van Duits terug laten komen. En dat soms M&M naar boven komen
Gaat het exterieur van Fabula in de Efteling toch aangepakt worden?
De zichtlijn vanaf Max en Moritz is op een prima afstand om daar een landschap in te verwerken volgens mij. Als je de zijkanten vanaf het looppad langs Aquanura dan maar voldoende kan afdichten voor de geloofwaardigheid. Ik heb geen idee wat de huidige situatie is vanaf dat pad qua zicht richting de loods.
Het is nog steeds jammer dat we met de vervanging van Pandadroom in 2019, de Bob in 2020, Spookslot in 2024 en Grand Hotel in 2024 geen echte gebiedsontwikkeling hebben gezien voor dit vierkant waar elke bezoeker altijd langskomt. Achteraf gezien had men het dan waarschijnlijk heel anders kunnen oplossen allemaal. Nu hebben we straks een gebied dat binnen vijf jaar volledig is getransformeerd maar vanuit elke aanpassing toch kleine weeffouten met het aangrenzende gebied blijft houden.
Hoe zit het trouwens met de groeicurve van die Servische sparren bij Max en Moritz? Die bomen zullen vermoedelijk een deel van het probleem vanzelf oplossen. Ze zouden inmiddels al een metertje extra de hoogte in moeten zijn gegaan.
Gemaakt met AI, maar als het zó kan worden (wel iets meer in stijl van Duitse/Alpen bergen dan) zou ik zeggen: kom maar op met die Anderberg!
Mathijsdehaas-2002 Dit zou toch een partij mooi zijn he!
Ziet er zeker mooier uit. Maar ik kan alleen maar denken; waarom zoveel miljoenen investeren in een middelmatige attractie?
Schrijf hem binnen een aantal jaar af en gooi hem neer. Projectje Spookslot. Niet omdat hij techinisch op is, maar wel esthetisch / een middelmatige actractie is / verouderde techniek heeft / iets populaiders voor terug kan komen.
Natuurlijk alles behalve realistisch. Wil je zo iets creëren, dan zul je eerst een gebouw moeten plaatsen dat dit gewicht kan dragen. Ook op financieel vlak natuurlijk niet realistisch. Lekker laten voor wat het is. De enige die last hebben van deze loods zijn de die-hard fans hier.
- Bijgewerkt
Robkuh84 nou ja ik verwacht, of laat ik beter zeggen ik hoop wel dat de Fabula loods wat aankleding gaat krijgen vanwege een niet nader te noemen luxe hotel dat dure hotelkamers gaat krijgen met uitzicht op deze kale loods. Bovendien heeft Ronald Donkers wel eens aangegeven in een podcast dat ze er zelf ook niet blij mee zijn......
Er komt denk ik zeker wel wat aankleding aan dezeuur, en de attractie blijft denk ik jaren hetzelfde, alleen om de 5/10 jaar een nieuw filmpje progameren
Tim Maar die gaan weer over tot de orde van de dag. Dus nee, zij hebben er geen last van.
Tim zij gaan er niet op letten, omdat ze het probleem op voorhand niet zien. Dat zien wij hier op het forum wel. Maar een Truus uit Delft zal het vanuit M&M in de ooghoeken zien, maar zich er echt niks van aantrekken. Je kunt het vergelijkt met het allerkleinste krasje op je auto. Niemand die het opmerkt, maar zelf erger je jezelf er mateloos aan omdat je weet dat het er zit.
Ik ga diverse keren met verschillende truussen naar de Efteling en na elke rit in M&M vraag ik wat ze van de loods vinden (just vanwege dit soort discussie). Meest gegeven reactie is dan toch echt dat ze geen idee hebben over welke loods ik het heb. Truus ziet wat er wél mooi is en niet wat er niet nog mooi is
Ik ben er mee eens dat het beter kan, maar vaak bij hoeft de Efteling niet echt uit een hoop geld in te stoppen.
Loekiloeki dat kan idd dat Truus hier geen last van heeft, maar dat staat natuurlijk los van het kwaliteitsniveau wat de Efteling wil nastreven.
Alleen al hierom zou je hier als de Efteling iets mee willen doen.
Overigens is volgens mij iedereen er over eens dat fabula een middelmatige attractie is, maar met de loods ansich kan je aan de binnenkant over een aantal jaar echt wel iets van maken. Ik zie namelijk niet dat ze dit gaan plat gooien.
Dit zou dan ook betekenen dat die buitenkant zal blijven. Waardoor ik denk dat je nog steeds iets mee zou willen aan de buitenkant
Brabander dat kan idd dat Truus hier geen last van heeft, maar dat staat natuurlijk los van het kwaliteitsniveau wat de Efteling wil nastreven.
Dat is inderdaad weer een andere discussie. Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat de Efteling dit lelijke ding moet aanpakken.
Over negen jaar is die loods wel afgeschreven, net zoals de film. Dan kan het hopelijk door de shredder en kan er een nieuwe attractie op deze plek komen. Het blijft extreem jammer dat de Bob, Pandadroom en het Spookslot naast elkaar staan en in drie/vier jaar allemaal een serieuze vervanging kregen maar dat van onderlinge verbondenheid om er een totaal gebied van te maken totaal niet gebeurd is. Ik zou kunnen zeggen, gebrek aan visie, hoewel dat waarschijnlijk niet helemaal terecht is door de onzekerheid die speelde rondom strookrijk in die jaren. Wat wel terecht is, is dat het dus gewoon jammer is dat dit gebied, bij de entree, zo matig herontworpen is.
R013 die indoor speelhal en horeca zijn naar mijn weten erg belangrijk voor de Efteling.
Dat geloof ik direct, en ik zeg ook nergens dat die functies moeten verdwijnen. Je kan dat prima laten terugkeren in een ander gebouw dat wel beter past op die locatie. Uiteindelijk is dit gebouw niets anders dan twee bioscoopzalen met wat horeca en een speelplaats met een foeilelijk en Efteling onwaardig exterieur. Aan dat laatste kan je iets doen, maar we hebben met Kashba ook gezien wat er gebeurt met het exterieur als het eigenlijk net niet lekker past. Daarom dat gebouw vervangen.
- Bijgewerkt
Michael Dat gebouw is dan ook niet extern verhuurd en wanneer deze theming krijgt aan de buitenkant zal dit niet voor tijdelijk zijn zoals bij La Place mijn inziens wel het geval is. Waarom iets slopen wat miljoenen kost om in zelfde vorm terug te brengen als je ook hetgeen er staat kunt herontwikkelen? ik bedoel laat Fabula verdwijnen , stop daar een prachtige wachtrij en station voor een ride in ( log flume?) en laat hem samenvloeien met de nieuw te thematiseren buitenkant. De speeltuin vind ik trouwens helemaal niet lelijk van binnen en vele ouders om mij heen die op hun kroost wachten idem , deze kan echt nog wel een hele poos mee. Het exterieur kan met Uncharted achtige wanden ( Port Aventura) al een hele upgrade krijgen! De Promenade kant vind ik trouwens een prima uitstraling hebben met de watervallen etc. Ik verwacht komende winter een upgrade van de buitenkant vanwege de zichtlijnen van het Grand Hotel.
Michael gebrek aan visie
Dat vooral. Want hoewel het onrealistisch is om te verwachten dat men dit gebouw zomaar platgooit (het hele complex heeft een fortuin gekost en is nog lang niet aan het einde van zijn levensduur) had er wel rekening mee kunnen worden gehouden in de plannen eromheen. En op simpele wijze ook, zoals door, oh, I don't know, de rits flinke bomen die ervoor stonden niet weg te halen.
Jammer dat als over een jaar of 9 Fabula is afgeschreven, Max & Moritz dat nog niet gaat zijn. Deze A-locatie verdient zóveel beter.
Ik denk dat sommigen van jullie onderschatten hoe goed Fabula gewaardeerd wordt. Het is natuurlijk geen serieus onderzoek maar als ik er in zit hoor ik vaak enthousiaste reacties en mensen klappen zelfs vaak na het eind van de film. De binnenspeeltuin die er na komt is voor kleine kinderen ook echt fantastisch en is ideaal voor als het regent.