- Bijgewerkt
Zo... Best onder de indruk van het gebied. Heel gaaf.
Ik mis het slot al(lang) niet meer.
Edit:
Holle Bolle Gijs..
Edit 2:
https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20230307-dmc-dagboek-charlatans-otto-2
Hij werd weer verwijderd.
Zo... Best onder de indruk van het gebied. Heel gaaf.
Ik mis het slot al(lang) niet meer.
Edit:
Holle Bolle Gijs..
Edit 2:
https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20230307-dmc-dagboek-charlatans-otto-2
Hij werd weer verwijderd.
Ik was al positief over dit project en dat is bepaald niet minder geworden.
Ziet er onwijs veelbelovend uit en dat is misschien ook direct een valkuil.
Maar laten we aan de positieve kant blijven en zeggen dat dit project mega potentie heeft.
Die namen zijn wel echt weer dikke vette cringe hoor. Dat is wel echt een manco van het team nu, die geforceerde lolligheid. De concepten voor het gebied zien er wel héél sfeervol uit.
Omroep Brabant heeft meer. Ook een plattegrond.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4241842/dit-is-de-nieuwe-attractie-van-de-efteling-bezoekers-nergens-veilig
Edit:
Wauw, ik was in het begin erg sceptisch dat is gaandeweg veranderd in enthousiasme maar met de nieuwe making-off gaat dit alleen maar meer worden, wat gaat dit geen gaaf en vooral compleet themagebied worden.
Ben blij dat de Efteling deze weg is ingeslagen met o.a de wereld van Sinbad en (in mindere mate) het M&M plein.
,
Een goed overzicht van de layout van het nieuwe gebied. Maar ziet ernaar uit dat het gebied dus niet verbonden wordt met de promenade. Benieuwd of ze vroeg of laat de wachtrij van Fabula ermee aanpakken of niet want die zij ingang lijk me dan ook niet meer echt nodig indien DM alleen verbonden is bij Pirana.
Goh, totaal niet verwacht, maar ‘i stand corrected!’
Eftelfee had het toch bij het juiste eind, en de lekkage van de tekening en de benamingen was dus absoluut waar!
Het totaal plaatje in hoge resolutie ziet er super sfeervol uit, ontzettend veel details! Hyped!
asuran dit viel me ook al op, maar zou dit helemaal niet meer terugkomen denk je? Die hoek die er nu wel nog is ingetekend lijkt namelijk wel erg leeg hierdoor. Zou het persoonlijk wel jammer vinden als deze doorgang weggaat.
Zou het kunnen zijn dat bezoekers straks voor het kerkhof in de rij staan en dan in groepen door het kerkhof en huiverwoud gestuurd worden? Een beetje zoals het gaat in de wachtrij van Express Platform 13 in Walibi? Dan zouden ze wel een extra spannende ervaring ervan kunnen maken.
Daar ga ik niet van uit, ik denk dat je de volledige wachtrij nodig hebt i.v.m. capaciteit.
CornelusKuyles Is lastig te zeggen, als ze het willen behouden dan hadden ze het wel meegenomen in het ontwerp lijk me.
Ik hoop op kinetische energie in de wachtrij. Bewegende elementen/ grafstenen. etc.
En ik zie twee krakelen op het dak van het Koetshuys. Hopelijk animaltronics.
Fantastisch
Joordi 1 van die "geruchten" is nog steeds niet bevestigd en dat is dat mindervaliden in een aparte ruimte een film kijken van de hoofdshow. Dat is niet wat ik heb vernomen uit de wandelgangen. Voor de rest lijkt het Twitter account toch meer accurate informatie te hebben dan mijn bron .
Ik ben overigens enorm fan van de stijl die de Efteling creëert, maar de namen zoals "Wachtreis" en "De Laatste Hoop" vind ik erg goedkoop bedacht. Hopelijk zien we die niet te veel terug in het park zelf. Ik kijk ook met gemengde gevoelens naar het feit dat men mindervaliden via de "normale" rij de attractie willen laten betreden. Mensen met een cognitieve beperking zoals Autisme kunnen daardoor alsnog de attractie niet doen door overprikkeling in de wachtrij. Het stemt me overigens wel heel positief dat ik nog geen grote zig-zag meandering heb gezien!
https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20230307-schets-themagebied-danse-macabre?fbclid=IwAR0J9RYsZIkFGGvXv2VWuEBfwzxZTcKJzKY6CvJcllAK7QhrzAvuzxSQlzQ
Blog met daarin een high res versie van het ontwerp.
msnguy In de blogpost staat wel het volgende over mindervaliden:
Gasten met een beperking kunnen dezelfde route volgen langs de kruysgang, de kruydentuyn, het kerkhof, het Huyverwoud tot in de kapel van de abdij. Wie niet zelfstandig een stukje kan lopen of de transfer kan maken, gaat met eventuele begeleiders naar een andere ruimte. Daar beleven zij de attractie op een eigen manier.
Dat 'eigen manier' klinkt wel een beetje als de Villa Volta mindervalidebeleving