Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
- Bijgewerkt
BlueSpirit ik heb een hele tijd zitten staren, maar ik vind momenteel dit het meest aannemelijk:
Blauw de SRL die dus langs het gebouw omhoog gaat (en wie weet bij het houten huisje in het kerkhof weer aansluit voor de grouper) en rood de normale rij die een lus langs de 'binnenplaats' van de kruisgang maakt en dan terug langs de ingang de kruydentuin in.
- Bijgewerkt
JrmWrm ik snap waar je vandaan komt maar hoewel het op de tekening niet zo lijkt is als je naar de plattegrond kijkt weldegelijk een dubbel pad volledig rondom de binnenplaats aanwezig.
Dit laat wel zien dat er inderdaad ruimte is voor 3 paden vanaf de entree, waarvan 1 naar de trap en 2 richting de kruydentuyn
Voor den Gesnelde Sphook een fastpass wachtrij?
Herbergier Tja, zo'n rij hebben ze bij alle nieuwe attracties min of meer al aangelegd. Denk niet de vraag of, maar eerder wanneer.
Dus op rustige dagen betreed je de wachtrij direct via de Kruidentuyn? Ik houd hoop dat de Kruysgang alsnog overdekt wordt met als knipoog naar de kloostergang, en ook zoals in de schets ontwerp -rood omcirkeld- van vorige jaar werd getoond
MrRC Hier is ie duidelijk te zien :
Dat wordt een nieuwe Gijs. Matroos Gijs gaan we hier niet meer terug zien. Ik denk dat bij de Meermin de enige plek is waar Matroos Gijs nu nog zou passen tenzij de Efteling meer weet dan wij.
Ik was eigenlijk al enthousiast over het hele project, maar dat enthousiasme wordt eigenlijk steeds groter. Alleen had ik bij de wachtrij graag iets van een kloostergang gezien zodat de wachtrij overdekt had kunnen zijn.
Station-de-Oost Dat zal ongetwijfeld bij het terras van de Meermin zijn, de meest logische plek.
Ik vind 't fantastisch. Als De Efteling dit bij de aankondiging van de sloop van het Spookslot meteen had gedeeld, dan was er lang niet zo heftig op gereageerd. Dit is een prachtig project.
Wat mij wel opvalt is dat er geen pad meer naar de Promenade loopt? Ik zag daar wat tweets over en moest er echt even over nadenken. Ik vind dat een opvallende keuze, die ik qua ontwerp wel heel goed begrijp (want je kunt nu een totaalervaring aanbieden vanuit één toegangspunt met alle bijgebouwen), maar logistiek vind ik 't lastiger (want die doorsteek vond ik soms handiger dan logischer dan via M&M).
Hoe dan ook, wow. Ik vind dit heel cool.
Is dit trouwens een zelfde (Intamin) attractie type als van Ton's concept 'Toorn der Goden'?
1991 lijkt er wel veel op inderdaad: https://www.eftepedia.nl/lemma/De_Toorn_der_Goden
Wauw, complimenten aan Jeroen en z’n team dit belooft echt een grote aanwinst te worden voor de Efteling. Gisteren wéér een nieuw detail ontdekt: Zo kun je namelijk op de muur van het show gebouw de contouren zien van het oude dak van de kruysgang. Echt heel veel aandacht voor details, love it!!!
Bijzonder sfeervolle concept arts, maar allemaal in de avond/nacht modus. In de making off wordt ook steeds over donker en duister gesproken, ik ben benieuwd hoe dit gebied er overdag gaat uitzien. Als je echt de sfeer wilt neerzetten zoals deze voorgeschoteld wordt had ik verwacht dat het net als bij ET in Universal de wachtrij in loodsen zou zijn die je zo zou aankleden als een donker kerkhof en een donker woud, etc. Maar dat zal budget technisch niet haalbaar zijn voor de Efteling.
Ik ben benieuwd hoe de hele belevenis van de wachtrij overdag gaat zijn bij een stralende zonnige zomerdag.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de attractie zelf.
Wauw, wat een concept art, wat een sfeer en wat een imposant gebouw. In plaats van een show waar je stil staat krijgen we nu een mechanische en spannende attractie terug. Het is jammer dat een klassieker verloren is gegaan maar ik vind dit echt een prachtige vervanger!
Sjengske Ik ben benieuwd hoe de hele belevenis van de wachtrij overdag gaat zijn bij een stralende zonnige zomerdag.
Het gebied bij het Spookslot was altijd mooie beschut door de vele bomen en begroeiing, het zou mooi zijn als dat weer enigszins terugkeert. Zelfs op een zonnige zomerdag zat je daar nog redelijk beschut. Dat ze niet kiezen voor loodsen kan ik alleen maar toejuichen.