In dit topic is al vaak genoeg benoemd dat het gebouw en de staat van de attractie in de huidige tijd een probleem was. Als dat dan uiteindelijk waarheid blijkt dan houdt het voor de attractie ook op. En hoewel ik het jammer vind, zie ik dan liever het complete gebouw verdwijnen dan dat het nog als voorshow gebruikt wordt voor een nieuwe attractie waarvan op voorhand al duidelijk zou zijn dat het ook geen topper zou worden.
Het lijkt er nu op dat ze ook de keuze hebben gemaakt om Strookrijk voor de hele nabije toekomst een beetje los te laten. Eigenlijk is het jammer dat die keuze nu pas gemaakt kon worden, want ik denk dat dit toch een negatieve invloed heeft gehad op dit gebied. Hoe zeer ik de keuze voor Max & Moritz een goede vind qua attractie ben ik toch van mening dat hij nu in de weg staat.
Toen duidelijk werd dat de Bob zou verdwijnen, had ik de hoop dat ze op het stuk inclusief Pandadroom zouden gebruiken voor een grote attractie. Die hoop was eigenlijk al weg toen Fabula kwam in plaats van Pandadroom. 2,5 jaar later blijkt dat de beschikbare ruimte nog groter is met het verdwijnen van Spookslot en de veranderingen op het Dwarrelplein en het Steenbokplein. Als je dan weet dat er al een tijdje in themagebieden gedacht wordt in plaats van losse attracties, vind ik het toch jammer dat het gebied vanaf het Dwarrelplein tot en met het Spookslot niet in één keer opnieuw ontworpen is.
Ik ben wel benieuwd wat we terug gaan zien. Aangezien ze wat meer in themagebieden denken ben ik wel benieuwd of ze nu het Max en Moritz thema door gaan trekken. Met de streken van Max & Moritz is vast wel een Toy Story Mania achtige attractie te bedenken. Die 360 Fly attractie ziet er ook leuk uit en het is toch wat nieuws.