- Bijgewerkt
Michael Beetje kip en ei discussie. Daarnaast is dit een half citaat, want ik zeg namelijk ook dat de Efteling dit lot zelf heeft bezegeld door de afgelopen jaren ook niet de liefde te geven aan het gebouw die het nodig had.
Ja, daar kan ik geen uitspraken over doen. Als ik de geruchten moet geloven, gaat het om structurele issues met het gebouw waarvan ik niet kan beoordelen hoe ‘onderhoudbaar’ die waren geweest. En dan heb ik het niet over het afbrokkelende metselwerk aan de buitenkant.
Van het enkele kijkje achter de schermen dat ik ooit gehad heb weet ik dat de techniek behoorlijk ‘houtje-touwtje’ in elkaar zit, dus hoe houdbaar dat allemaal is voor nog eens 40+ jaar is maar zeer de vraag.
Het Spookslot is de eerste ‘thematisch interessante’ attractie die we gaan verliezen in het park. Voor een attractie van 44 jaar oud in een park met 70 jaar historie vind ik dat geen slechte score. Ik zie op social media vergelijkingen met klassieke Disney attracties langskomen; ik denk dat Disney deze attractie al veel eerder zou hebben gesloopt.
_Arjan_ Ik weet niet of het hier al is benoemd. Maar de sluiting moet toch ook wel gaan betekenen dat het gerucht over een nieuwe Aquanura show ook waar is?
Dat ligt er maar aan he… wie weet wordt de Danse Macabere ook in de vervangende attractie gebruikt.