En hoewel ik -nogmaals- ook best een Efteling criticaster ben, vind ik heel veel reacties hier wel overtrokken.
Het is in de jaren 70 gebouwd als een stalen loods met voorgevel. Práchtige voorgevel, maar een gebouw als deze hou je niet in de eeuwigheid overeind, ook niet met perfect onderhoud. (wie zegt dat dat niet gebeurd is?)
Dat het gebouw een keer plat moest zou toch niemand moeten verbazen? Helemaal gezien de brandwerendheid perikelen?
En ja, ik heb ook wat achterdocht gezien de Python, gezien NEST! en gezien M&M in kwaliteit t.o.v. de Bob dat de vervanger een topper wordt, maar laten we gezien een Baron of een Symbolica gewoon hoop houden. Ik denk (of hoop) wel dat het park de nostalgie van dit gebied snapt en er een passende vervanger voor weet te creëren. Hopelijk (allicht ijdel) met behoud van het groene karakter van dit gebied.
Dat Spookslot gesloopt wordt, wil niet zeggen dat het van tafel wordt geweest, misschien is de vervanger wel geheel in gelijkwaardige stijl maar dan als moderne attractie en niet een show?
Maar moord en brand schreeuwen zonder enige kennis van de plannen voor vervanging vind zelfs ik wel wat voorbarig. Mochten die plannen tegenvallen, kan dat altijd nog. 😉