Goh, ook ik zag deze niet aankomen. Ik had verwacht dat men het spookslot wel zou gaan redden. Al is het maar om het enorm mooie gebouw dat er omheen staat. Aan de andere kant was het natuurlijk al een teken dat de bouwhekken tussen MM en het spookslot bleven staan en er zo weinig in dat gebied gebeurde. Met MM en Fabula was het ook wel een beetje een vreemde eend geworden, hoe mooi hij daar ook stond tussen de bomen...
Met MM, Bäckerei Krümel en Nest! heeft de Efteling duidelijk een nieuwe stijl ingezet. Ik moet zeggen dat ik het nog niet zo lelijk vind. Ik ben dan ook heel benieuwd wat er voor terug komt.
Marvin Bij elke recente vervanging (PandaDroom > Fabula, Bobban > Max & Moritz, Polka Marina > Nest) stonden ze klaar met de plannen voor wat er voor in de plaats zou komen maar nu houden ze ineens de lippen stijf op elkaar? Ik denk dat ze beseffen dat het eigenlijk niet zo goed te verantwoorden is wat ze hier aan het doen zijn.
Dat is een beetje een kromme redenering. Dus omdat de Efteling nog geen concept-art heeft vrij gegeven is men zelf bewust dat men 'verkeerd' handelt? In de door jou genoemde voorbeelden ging het om een herplaatsing die vrij snel neergezet werd. Voor dit gebied gaan ze twee jaar de tijd nemen. Als je de bezoekers daarin wil gaan verrassen dan kan je veel beter juist terughoudend communiceren om iedere keer de bezoeker te verrassen.