- Bijgewerkt
Meint Overigens ben ik benieuwd wat de (landelijke) reactie is bij sluiting van Droomvlucht. Als Spookslot al zo'n heftige reactie te weeg brengt dan zou je bijna denken dat er een burgeroorlog uitbreekt als de Efteling Droomvlucht dichtgooit.
Ik weet het niet zo zeer, ondanks dat Droomvlucht wel populairder dan het Spookslot lijkt te zijn. Droomvlucht is de natte droom van elk meisje tussen de 3 en de 10, zie ook het succes van Frozen. Ik kan me voorstellen dat veel volwassenen de attractie wel waarderen, maar niet zo'n sterke persoonlijke binding hebben met de roze zoetsappigheid van Droomvlucht. Het Spookslot heeft wat dat betreft wellicht toch een wat meer volwassen klasse? En de Camilles Saint Saens-factor.
Aan de andere kant, Droomvlucht is de favoriete attractie van Geert Wilders en misschien ook wel van Thierry Baudet met z'n obsessie voor lavendel en een germaanse boreale wereld. Sloop het spookslot, en je hebt een petitie. Sloop de Droomvlucht, en er verschijnt een boze menigte met fakkels voor het huis van Fons Jurgens.