JeroenD
Ja voor maxpass om digitaal fastpass te reserveren. De ouderwetse manier van een fastpass bemachtigen was toen ook gewoon nog mogelijk en gratis. Tevens vallen nu bij Genie+ de topattracties niet meer onder die $15 en $20. Daar mag je dan nog extra per ritje voor aftikken.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Flying_Bryan Dat laatste stoort me vooral. Er bekruipt me 't gevoel bij dit Disney-systeem dat ik èn extra geld met neertellen èn een encyclopedie nodig heb om te begrijpen hoe ik nou precies wat, waar en wanneer kan gebruiken en wat dat nu precies kost. In Disney is de tijd van spontaan rondlopen en een extra doen, al dan niet met een FastPass, nu wel een beetje verleden tijd en dat vind ik ontzettend jammer. Mijn bezoek in 2018 was met de betaalde MaxPass echt prima, maar dat komt nu nog een bak extra kosten en een boel extra plannen bij kijken.

Ik zal er vast ooit wel een keer een absurd bedrag voor neertellen om 't mee te maken, maar de drang het geregeld te doen is er wel vanaf voor mij.

"Don't use my character commercially" -Robin Williams

Gelukkig had ik al nooit geld om naar Disney te gaan.

Ik vind die 15,- per dag een beetje riskant. Het kan dus voorkomen dat je om 9 uur 's morgens een LL wilt boeken voor Big Thunder Mountain maar pas om 15.00 uur een plekje hebt. Dan kan je pas na 15.00 uur een nieuwe LL boeken, maar ik voorzie dat dan vrijwel alles al uitverkocht zal zijn. In die situatie heb je dan alsnog 60,- ( in mijn gezinssituatie ) betaald voor maar 1 ride.

Afgelopen week heb ik Virtual Line meegemaakt in EuropaPark. Die was uiteraard gratis, maar als het LL hetzelfde principe gaat kennen dan kan daar wel een groot voordeel in zitten. VL van EP zorgde dat ik 0 seconden heb gewacht voor BlueFire en 1 minuut voor CanCanCoaster. Bliksem snel zeg maar 😄
      Maar dat werkt alleen als je relatief weinig plekken beschikbaar stelt, dan zorgt het ervoor dat je gewone rij ook lekker blijft doorlopen.
      En hierin ben ik toch benieuwd wat Disney gaat doen; wordt het de betaalde EuropaPark versie of gaan ze er alles aan doen om twee rijen te creëren waarvan de een wat sneller doorloopt dan de andere? Ik vrees het laatste.

• John heeft hierop gereageerd.

Ik lees woorden als goedkoop en extreem laag. Hoe kan iets wat eerst gratis was en nu 20 dollar kost goedkoop zijn? En helemaal als je als gezin bv 4 dagen gaat. Dan komt er ff 320 dollar bij.

Even naar mijn situatie kijken. Voor 4 dagen Disneyworld(zonder hopper) zijn wij met zijn vieren incl die fastpass en parkeren zo'n 2000 Euro kwijt. Dat is dus 2000 Euro voor 4 dagen pretpark! Er zullen wel Disneyfans zijn die dit normale prijzen vinden.

• Njit heeft hierop gereageerd.
        • Tonnie vindt dit leuk.

Njit Orangedevil Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit voor de 14/21 daagse passen doen.

Flexibel denk ik . . . als ik deze cryptische omschrijving vertaal lijkt het erop dat je dit per dag kan beslissen.

You can choose from all of our new options, a mix of them or none at all, and continue to have a great experience no matter how you decide to plan your best Disney park day.

ppc-anoniem-1 Kijk, andere parken doen het ook, een betaald voorkruipsysteem, dus niet vreemd dat Disney het gaat doen. De schoen wringt echter dat Disney, welke de duurste entreeprijzen ter wereld heeft, nu het goedkoopste voor kruip systeem ter wereld introduceert. Dat strookt niet en is wat mij betreft niet te verantwoorden.

Toen ik ging zoeken voor entreeprijzen en ik vergeleek Universal met Disney, en dan moeten we realistisch zijn, beide parken doe je niet voor 1 dag maar voor meerdere dagen. Dat Universal echt een enorme klap duurder is dan Disney. En het voor kruip kaartje van Universal loop je helemaal op leeg . . .

Maar ik heb ook niet de illusie dat het bij $15 blijft, want die $15 geeft je toegang tot sommige exclusieve voor kruip rijen. Maar als je er gebruik van wil maken dan kan er voor sommige attracties nog een extra fee worden gevraagd. En die extra fee staat nergens beschreven. Ik denk dat die niet veel lager ligt dan in Disneyland Paris. En ik denk ook dat er maar een paar attracties zijn zonder die extra fee (een Toad's wild ride bijvoorbeeld).

Dus uiteindelijk betaal je alsnog een vermogen als je het systeem enkele keren per dag wil gebruiken.

Ik ben het met je eens, het is opnieuw een upcharge van Disney om weer meer geld uit hun gasten te knijpen en dat is na jaren van bizarre prijsstijgingen van entree tickets, op drukkere dagen, en soms heb je niet de keuze is de prijs in 6 jaar met 60 procent gestegen, dat is gewoon idioot. Maar ergens staat Disney hierin niet alleen en zie je bij alle parken dat de prijzen echt flink omhoog zijn gegaan. Ik weet niet waarom het is, proberen parken hiermee de drukte omlaag te brengen (zonder voor zichzelf omzet te verliezen) of zijn bepaalde zaken gewoon heel veel duurder geworden? Er is iets aan de hand in de algemene pretpark wereld waardoor de prijzen exorbitant aan het stijgen zijn en sommige "gratis" extra's je opeens geld moeten gaan kosten.

Het zal me niets verbazen als dergelijke systemen zijn ingegeven door COVID, niet alleen, maar wel zeker mede, en dat parken ook inzien dat deze ziekte nog wel even bij ons zal zijn en dat ze hun parken dus de komende tijd niet op volle capaciteit kunnen draaien. En zeker in Universal en Disney kan je met minder capaciteit draaien, maar je hebt nog steeds bijna even veel cast nodig.

Jules Juist! Waarom moet het allemaal zo ingewikkeld zijn met uitzonderingen hier en privileges daar op bepaalde dagen met bepaalde pasjes die je alleen op sommige momenten bij bepaalde uitzonderingen bij een select aantal abonnementen kan krijgen mits het geen kerst is in een schrikkeljaar 🤪

Gewoon entree betalen en klaar. Lekker makkelijk en zonder gedoe. Voor mij geldt ook dat ik er nog eens heen moet, maar Disney is echt een 1x per 10 jaar park vanwege de prijs, de drukte en de hoeveelheid onzin waarmee je moet dealen tijdens een bezoek.

ppc-anoniem-2 juist wanneer je een voorkruip systeem erg duur maakt en de gewone bezoeker (welke het systeem niet heeft) daarbij dus niet te veel benadeelt heb je mijn respect. Universal waar een voorkruippas bijna net zo duur is als de entree? Prima. Degene die hem heeft heeft een voordeel en degene die de pas niet heeft niet echt hinder aangezien er niet extreem veel mensen zo’n ding aanschaffen.

Maar met de huidige prijsstelling die Disney heeft aangekondigd is het niet een voordeel voor degene die de pas bezit, maar juist een nadeel voor degene die hem niet bezit. Het is eigenlijk bijna een must. En dat is in mijn ogen dus geen upsell, maar een verkapte en onsympathieke vorm van prijsverhoging.

ppc-anoniem-1 Maar met de huidige prijsstelling die Disney heeft aangekondigd is het niet een voordeel voor degene die de pas bezit, maar juist een nadeel voor degene die hem niet bezit. Het is eigenlijk bijna een must. En dat is in mijn ogen dus geen upsell, maar een verkapte en onsympathieke vorm van prijsverhoging.

Misschien moeten we afwachten of het echt zo gaat zijn maar dit is wel precies waar ik ook bang voor ben. Ik vrees dat het dusdanig gemeengoed gaat worden dat mensen dit afnemen dat het voor de reguliere stand-by lines niks gaat schelen.

Een ander nadeel is inderdaad wat Lizzzard benoemt, dat je vooraf niet weet wat je aanschaft en hoeveel je eraan gaat hebben. Je kunt op voorhand niet zien hoe je extraatjes eruit zien. Het kan met drukte (en dat is het er altijd voor m'n gevoel) bijzonder weinig voordeel opleveren. Of zou er een cap op zitten aan de hoeveelheid Genie+ er dagelijks verkocht worden?

John Of zou er een cap op zitten aan de hoeveelheid Genie+ er dagelijks verkocht worden?

Dat zou betekenen dat het een exclusief systeem is, en daar horen exclusieve prijzen bij. De prijs van (minder dan) één parkeerticket is niet exclusief genoeg voor een bedrijf als Disney voor een cap op dit systeem, lijkt me.

ppc-anoniem-1 juist wanneer je een voorkruip systeem erg duur maakt en de gewone bezoeker (welke het systeem niet heeft) daarbij dus niet te veel benadeelt heb je mijn respect. Universal waar een voorkruippas bijna net zo duur is als de entree? Prima. Degene die hem heeft heeft een voordeel en degene die de pas niet heeft niet echt hinder aangezien er niet extreem veel mensen zo’n ding aanschaffen.

Met je eens, maar hangt dat er niet vanaf wat uiteindelijk de rest van de prijzen worden? Als je straks naast de $15 per dag voor toegang tot de ultieme geest ook nog $15 moet betalen voor Peter Pan en $20 voor een Splash Mountain voordring moment dan groei je heel snel naar de prijs van Universal toe. En ik verwacht, maar volgens mij weet niemand dat nog, dat die additional fee voor de echt belangrijke rides best significant zal zijn. En ik verwacht dat dit lijstje met prijzen ook bekend wordt voor je de $15 betaald om toegang te krijgen met de extra opties.

Ik ben het met je eens dat het een discutabele opzet van het product is, als je ook op de disney blog kijkt dan zie je ook hoeveel haat dit krijgt, tegelijkertijd neem ik opmerkingen als we are one month away from our 5 day Disneyland vacation and I want to pull the plug on the whole thing. vind ik wel wat overdreven, maar het geeft wel aan welk sentiment eraan hangt. Tegelijkertijd wordt er gedaan alsof Disney hier echt een faliekante misstap maakt en net als iedere (mis)stap van het bedrijf wordt er een maand over geschreeuwd en gezeurd en daarna zijn de parkdagen weer uitverkocht en hoor je niemand er meer over.

Ik wacht nog even met oordelen tot het volledige prijskaartje bekent is, dus met wat je moet betalen als je nog een attractie wil doen met een additional fee met de Genie. Want ik denk dat er een zeer beperkt aantal attracties zal zijn zonder die fee, en dat zijn ook de attracties waar je tot 2 jaar terug eigenlijk altijd wel een fastpass nog voor kon krijgen omdat er toch nooit een serieuze rij stond.

vond deze wel verhelderend. 40 rides met standaard charge en een paar met upcharge. Die met upcharge mag je er maximaal 2 per dag boeken. Verder bied genie + een meer immersive park experience met commentaren van imagineers en andere overlays. Ook zou de genie + volgens dit filmpje photopass gaan bevatten.

Dus mijn opmerking dat dit toch nog universal-duur kan gaan worden met de upcharges kan een streep door, verder ben ik benieuwd hoe dit gaat lopen. Denk dat het nog wel los loopt.

ppc-anoniem-2 Photopass is vooralsnog alleen in Disneyland het geval. DisneyWorld heeft geen Photopass ingebakken.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Lizzzard De 7/14/21 dagen passen die je via AttractionTickets.com in Ierland koopt hebben de PhotoPass ingebakken. Ik denk dat Genie dat ook gaat worden. Ze moeten het aantrekkelijk maken voor de Engelse markt.

Ik heb hier nog eens over nagedacht; ik denk dat dit toch voor Disney veel voordelen gaat opleveren en dat er toch veel gebruik van gemaakt gaat worden. Je hebt immers de grootste som van je vakantie al uitgegeven dus je krijgt niet snel het gevoel dat je op een houtje moet bijten. Je vlucht, (on site) hotel en tickets heb je waarschijnlijk maanden of weken van tevoren al helemaal afgerekend. Die uitgaven voel je een paar weken of maanden later niet meer.

Tevens denk ik dat DLRP bewust gekozen heeft voor een hogere drempel v.w.b. voor dringen i.v.m. een veel lagere hoeveelheid attracties en daarbij zeer lage park capaciteit.

Overigens ben ik erg gecharmeerd van Genie+ en maken van je routes door het park o.b.v. je locatie, opgegeven must do's en de huidige wachtrijen. Het enige wat ik jammer vind is dat ik dus weer mijn telefoon er steeds bij moeten pakken op vakantie 😅

15 dagen later

Nog een video met wat meer uitleg en details. Het blijkt, dat als je vooraf tijdens het vastleggen van je bedrijf de Genie Plus service wil boeken dat je dit moet doen voor je hele verblijf, dus je kan op dat moment niet alleen dag 4 en dag 6 cherry-picken, het is alles of niks!

Ik heb het videotje gelinkt op een specifieke tijdcode. Namelijk de tijdcode van een mini onderzoekje dat de Disney Food Blog heeft gedaan, en ik vond het toch wel opvallend.

48% van de stemmers die konden kiezen in de vraag Zou jij Disney Genie plus aanschaffen bij je volgend trip? was het antwoord ja. Dat is bijna 50% van 14.000 stemmen. En tuurlijk, er zijn genoeg mensen die zoiets hebben van kan je een andere keuze maken maar het zegt wel wat over de kansen van slagen van dit betaalproduct. Blijkbaar wordt het nu al redelijk geaccepteerd en zal je, als het goed loopt, zien dat het over een jaartje er gewoon bij hoort bij een Disney Amerika trip.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

ppc-anoniem-2 Blijkbaar wordt het nu al redelijk geaccepteerd en zal je, als het goed loopt, zien dat het over een jaartje er gewoon bij hoort bij een Disney Amerika trip.

Die $200 bovenop de duizenden die je uitgeeft tijdens z'n trip kan worden gezien als verwaarloosbaar. Mijn vraag bij dit nieuwe systeem is echter hoeveel rides je daadwerkelijk zal kunnen pakken op een gemiddeld drukke dag.
                      Disney zelf heeft er zo veel vertrouwen dat het aanslaat dat, 1 uur eerder boeken voor resort guests een grote perk is. Zou zo maar kunnen zijn als je dus bij opening pas een E-ticket attractie reserveert dat, deze pas in de middag te verzilveren is en je dus maar 2 lines hebt kunnen skippen. Of zit ik hier fout? 🤔