ppc-anoniem-1 Kijk, andere parken doen het ook, een betaald voorkruipsysteem, dus niet vreemd dat Disney het gaat doen. De schoen wringt echter dat Disney, welke de duurste entreeprijzen ter wereld heeft, nu het goedkoopste voor kruip systeem ter wereld introduceert. Dat strookt niet en is wat mij betreft niet te verantwoorden.
Toen ik ging zoeken voor entreeprijzen en ik vergeleek Universal met Disney, en dan moeten we realistisch zijn, beide parken doe je niet voor 1 dag maar voor meerdere dagen. Dat Universal echt een enorme klap duurder is dan Disney. En het voor kruip kaartje van Universal loop je helemaal op leeg . . .
Maar ik heb ook niet de illusie dat het bij $15 blijft, want die $15 geeft je toegang tot sommige exclusieve voor kruip rijen. Maar als je er gebruik van wil maken dan kan er voor sommige attracties nog een extra fee worden gevraagd. En die extra fee staat nergens beschreven. Ik denk dat die niet veel lager ligt dan in Disneyland Paris. En ik denk ook dat er maar een paar attracties zijn zonder die extra fee (een Toad's wild ride bijvoorbeeld).
Dus uiteindelijk betaal je alsnog een vermogen als je het systeem enkele keren per dag wil gebruiken.
Ik ben het met je eens, het is opnieuw een upcharge van Disney om weer meer geld uit hun gasten te knijpen en dat is na jaren van bizarre prijsstijgingen van entree tickets, op drukkere dagen, en soms heb je niet de keuze is de prijs in 6 jaar met 60 procent gestegen, dat is gewoon idioot. Maar ergens staat Disney hierin niet alleen en zie je bij alle parken dat de prijzen echt flink omhoog zijn gegaan. Ik weet niet waarom het is, proberen parken hiermee de drukte omlaag te brengen (zonder voor zichzelf omzet te verliezen) of zijn bepaalde zaken gewoon heel veel duurder geworden? Er is iets aan de hand in de algemene pretpark wereld waardoor de prijzen exorbitant aan het stijgen zijn en sommige "gratis" extra's je opeens geld moeten gaan kosten.
Het zal me niets verbazen als dergelijke systemen zijn ingegeven door COVID, niet alleen, maar wel zeker mede, en dat parken ook inzien dat deze ziekte nog wel even bij ons zal zijn en dat ze hun parken dus de komende tijd niet op volle capaciteit kunnen draaien. En zeker in Universal en Disney kan je met minder capaciteit draaien, maar je hebt nog steeds bijna even veel cast nodig.