- Bijgewerkt
ppc-anoniem-2 Het is ergens niet meer dan logische met de opgeblazen overnachtingstarieven in Disney (World) dat er weer iets voor terug komt.
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Los van het half uurtje eerder toegang en de locatie, zijn er momenteel gewoon géén onbetaalde voordelen voor een Disney hotelgast te bespeuren. Je zou zeggen dat de bezettingsgraad dan enorm zou dalen. Of zou de gemiddelde bezoeker ondanks de enorm hoge prijs en de weinig tot geen voordelen tóch in een Disney hotel willen verblijven?
ppc-anoniem-2 De prijzen van dagjes uit stijgen ieder jaar met een redelijk percentage. Vaak onder het mom van inflatiecorrectie of omdat er een extra attractie bij is gebouwd.
De prijsstijging van entree staat toch totaal los van het betaalde fastpass principe? Ik bedoel iets wat voorheen gratis was schrappen, dan onder een nieuwe noemer terug brengen en vervolgens dan tegen betaling invoeren is in mijn ogen iets totaal anders dan meer geld vragen voor een entreeticket. Het zou hetzelfde zijn als de Efteling de Python de Boarding pass opeens betaald zou maken. Dan zou het hek ook van de dam zijn. Precies een jaar voordat Corona om de hoek kwam kijken stegen de prijzen van Disney tickets overigens ook, tijdens feestdagen zelfs met 30 dollar. Een jaar eerder stegen de prijzen in Disney World ook met gemiddeld 5 dollar.
Geen enkel park heeft overigens ooit een systematisch gratis voorkruipsysteem gehad zover ik weet. Dit had natuurlijk met patenten te maken. Enkel Voletarium in Europa-Park kan ik me voor de geest halen.
Kijk, andere parken doen het ook, een betaald voorkruipsysteem, dus niet vreemd dat Disney het gaat doen. De schoen wringt echter dat Disney, welke de duurste entreeprijzen ter wereld heeft, nu het goedkoopste voorkruipsysteem ter wereld introduceert. Dat strookt niet en is wat mij betreft niet te verantwoorden.