ppc-anoniem-2 Hmmm daar heb ik mijn twijfels bij. Laat ons eerlijk zijn: op het moment dat fastpass wegvalt kunnen de meeste wachtrijen fysiek niet meer dan 30 minuten wachtrij huisvesten zonder buiten de standaard rij terecht te komen. Denk aan Star Tours, Tower of Terror en Buzz Lightyear. En ja er zullen ook mensen voor de betaalde optie gaan, maar dit zal niet zoals nu 50% van de capaciteit opslokken.
Juist het afscheid nemen van fastpass zorgt hopelijk voor niet meer zo'n extreme wachtrijen. De 70 minuten die je bijvoorbeeld bij 'Big Thunder' bespaarde was je vervolgens stiekem wel weer kwijt aan het extra pendelen voor het überhaupt bemachtigen van de fastpass en bij andere attracties waar je geen fastpass voor had dubbel zo lang aanschuiven. Je zag het een tijd geleden toen het fastpass systeem eens een dag kapot was: de wachttijden waren over het algemeen enorm ingezakt en een stuk beter verdeeld.
Alfa Dat was exact de reden waarom ze ingevoerd werden. Toen nog om de bezoekers tevreden te houden die terecht klagen over lange wachtrijen, nu is dat blijkbaar van geen tel meer en telt enkel de geldbeugel van die bezoeker.
Fastpass is destijds grotendeels ingevoerd om geld te verdienen. Hoe minder tijd de bezoeker doorbrengt in de attractie, hoe meer tijd die heeft om dingen te kopen. Daarnaast maak je, doordat je de pas fysiek op moet halen, een stuk meer bewegingen door het park waarbij je dus nóg meer verleidt wordt door de verschillende horeca en winkeltjes. Juist het idee, dat je fastpass bijvoorbeeld over een half uur ingaat, dat je in dat half uur geen attractie meer kunt doen en dus door het park moet zwerven, was een grote motivatie om het systeem ooit in te voeren. Het is allemaal erg gastgericht verpakt, maar ook toen ging geld achter de beslissing schuil.