Je gaat op deze manier wel serieuzer overwegen om in een rustige doordeweekse dag/en naar Disneyland Parijs te gaan.
Fastpass in DLP wordt vervangen door Standby Pass en Premier Access
Idol zoals ik hem lees maximaal 3 per attractie per dag. Dus met 8 attracties kan je er dus 24 per dag kopen per persoon. Maar dan heb je wel diepe zakken nodig, en moet het qua planning ook nog goed uitkomen.
Idol Wat @ppc-anoniem-2 zegt klopt, als bezoeker mag je bijvoorbeeld 3 keer Space Mountain via Premier Access op een dag doen. Waarbij je dus als groep maximaal 12 in 1 keer mag kopen, voor 1 tijdslot.
Aangezien de discussie over de vervangers van de Fastpass geen klein nieuwtje meer is heb ik het even gesplitst naar een eigen topic.
Het nieuws hing al even in de lucht. Letterlijk, want naar verluid staat de nieuwe naam van het systeem al op het bord dat boven de Premium Access-ingang van Cars: Road Trip hangt en nu nog afgedekt is.
Gezien het succes van betaalde voorsteeksystemen is het natuurlijk niet zo gek dat de uitvinder ervan nu ook geld gaat vragen. Zulke premium extra’s zijn heden ten dage integraal onderdeel geworden van de pretparkervaring. En eerlijk gezegd ben ik niet per se tegen: wie meer betaalt die krijgt ook buiten ‘s werelds pretparkgrenzen immers meer van alles.
Is er ook iets gecommuniceerd wat betreft een introductie datum ?
Coaster_Sproet Buiten de opmerking "Deze zomer" niet echt, maar aangezien de zomer vakanties in Frankrijk op 7 juli beginnen, de websites al aangepast zijn kun je er vanuit gaan dat dit redelijk snel gaat komen.
Hjalmar Dank je wel, momenteel hebben we voor eind Juli een nacht geboekt in het resort dus dat is positief/negatief (ligt eraan hoe men erin staat).
Of het doorgaat is iets anders, maar dat is een andere discussie.
Tonnie Voordeel voor fans die de handigheidjes kennen is het mooie van fansites toch?
Ooit in 2005 ofzo op TP gelezen dat je met oude toegangspasjes ook fastpass kon trekken. Stonden daar op een gegeven moment met tientallen oude pasjes fastpassen te trekken Helaas werd de elektronica slimmer en was dat op gegeven moment afgelopen.
Nu lijkt het meer en meer erop uit te draaien dat er geld verdient moet worden, ook wel logisch met een hypercommercieel bedrijf als Disney. Maar voelt toch als wat minder welkom, Begint al met parkeren en gaat maar door en door. Gelukkig is bezoek aan keuze en dan ga je gewoon wat minder of niet.
- Bijgewerkt
Spiegelbeeld Begint al met parkeren en gaat maar door en door.
Maar dit is toch bij alles wat je bezoekt? Of je nu naar een concert gaat, een dierentuin of naar je lokale camping. Dat heeft verder niets te maken met of het wel of niet Disney is. Bedoel Efteling durft ook gewoon 12.50 te vragen voor de weiland die ze er hebben liggen.
Hjalmar Zeker, alles kost overal geld. Alleen verschillen de tarieven nogal, parkeren bij Disney kost bijvoorbeeld 30 euro.......
En laten we ook niet vergeten dat we jaren ‘gratis’ gebruik hebben mogen maken van de voordringpasjes. Deze service was in veel parken gewoon betaald.
Loekiloeki Deze service was in veel parken gewoon betaald.
Tegelijkertijd betaal je in veel van die parken nog niet de helft van de entreeprijs van Disney. De reden dat Disney zelfs toen als discutabel zijn entreeprijs waard was is ook omdat enkele van dat soort add-ons waar je bij andere parken diep voor in de buidel moest tasten er gratis bij zaten. Intussen kleed Disneyland Paris zijn services uit, en doet de entreeprijs omhoog. Ergens denk ik dat de verhoudingen nog schever zijn gaan liggen dan dat ze al lagen en om dan een dooddoener te gebruiken als En laten we ook niet vergeten dat we jaren ‘gratis’ gebruik hebben mogen maken van de voordringpasjes . . .
. . . hoe gratis is iets als je al tegen de 100 euro entree betaald om het park in te komen?
Spiegelbeeld Het verschil zit hem er in dat jij dit het niet waard vindt, wat je ook aangeeft in je post. Er zijn genoeg oplossingen om je kosten te drukken op de manier waarbij iemand zich beter bij doet voelen. Ik zie persoonlijk die parkeer kosten nooit, aangezien ik of met het OV kom, of in een hotel slaap waar het gratis parkeren is.
Wat betreft die FastPass als gratis of niet te bestempelen, ik denk dat je het als een dienst moet zien die erbij in begrepen zat. Waar veel mensen gebruik maken van een dienst, misschien wel te veel, is het een goed moment om te kijken of er een kosten structuur is die het kan verminderen en hierdoor een balans kan terug te brengen.
We zagen het bij de abonnementen van Anaheim, we zagen het bij de shuttle dienst van Orlando en nu dus hier in Parijs met het Fastpass systeem.
Stand-by pass klinkt nu hetzelfde als fastpass alleen hoef je niet meer fysiek naar een locatie te lopen (voordeel!) en je krijgt niet een vaste tijd. Waardoor met storingen (in Parijs niet ongewoon) het hele systeem niet in de soep loopt. De betaalde optie is er uiteraard al enkele jaren.
Het wordt me nergens duidelijk of de stand-by rij dan gaat verdwijnen, of dat dit dus enkel het digitaliseren van de huidige fastpass betreft. Dat laatste zou ik een enorm voorstander van zijn. In andere parken zoals Disneyland Anaheim en Shanghai werkt dat perfect.
Dat eerste zou dan neerkomen op het systeem zoals Walibi dat gebruikt. In theorie en ook in praktijk niet echt een verkeerd systeem. Die lange afstanden lopen in Parijs enkel om fastpasses te bemachtigen zijn ook verre van ideaal en tevens erg tijdrovend. In Anaheim betalen we met liefde 15$ per persoon enkel voor het digitaal kunnen bemachtigen van de passen.
Als er een moment is om het systeem op de schop te gooien is het uiteraard NU. Ook in Orlando gaan de geruchten dat de stand-by rij wordt vervangen voor een stand-by pass en de fastpass rij door een betaalde variant. Ik neem dus aan dat, net als de geruchten voor Orlando, de stand-by rij gaat verdwijnen. Maar dit krijg ik niet zo 123 ergens zwart op wit terug gevonden…
Ugh ik wil niet met mijn telefoon bezig zijn tijdens een dagje pretpark.. Dikke no go voor mij.
ppc-anoniem-1 Het wordt me nergens duidelijk of de stand-by rij dan gaat verdwijnen
De stand-by wachtrij blijft, alleen op drukke dagen zal het Standby Pass worden aangezet om de druk te verlichten op de normale wachtrij en mensen digitaal te laten wachten. Eigenlijk wat ze nu al doen sinds oktober in het park.
Hjalmar aah thanks! Jammer dat ze niet het systeem gaan handhaven zoals andere parken dat doen.
Fastpass bracht wellicht stiekem juist gemiddeld meer wachten en gedoe met zich mee dan een park zonder fastpass. Ben benieuwd hoe de wachttijden in de toekomst er uit zullen zien daar