paterdave2 Dit hele systeem is er op gebouwnd om de wachtrij dan dicht te moeten gooien met andere woorden je gooit een atractie dicht omdat je wil dat mensen in andere atracties gaan waar de wachttijden nog meer gaan oplopen
Volgens mij moet je het nog een keertje beter lezen wat er staat. Wanneer een wachtrij boven een bepaalde tijd uit komt, laten we zeggen 30 minuten, op dat moment zal de gast een alternatieve virtuele manier van wachten worden aangeboden. Daarbij kan je dus nog steeds in de rij gaan staan, je wordt helemaal niet weggejaagd ofzo, alleen op dat moment sta je niet fysiek in de rij maar virtueel met op je telefoon een terugkomtijd bij de attractie wanneer je versneld naar binnen kan.
Het is puur virtueel wachten, een systeem dat in Walt Disney World in Amerika al veel langer wordt gebruikt voor mindervaliden die op dat moment als ze een attractie willen doen ook virtueel in de rij moeten staan alvorens ze via de uitgang of fastpass ingang door mogen lopen. Dit systeem is niet anders.
Dacht toch echt dat dit niet zo lastig was om te begrijpen . . . valt tot tegen de discussie hierboven te zien 🙂
ppc-anoniem-1 Juist het afscheid nemen van fastpass zorgt hopelijk voor niet meer zo'n extreme wachtrijen. De 70 minuten die je bijvoorbeeld bij 'Big Thunder' bespaarde was je vervolgens stiekem wel weer kwijt aan het extra pendelen voor het überhaupt bemachtigen van de fastpass en bij andere attracties waar je geen fastpass voor had dubbel zo lang aanschuiven.
Ik twijfel echt of dat zo gaat lopen. Toen je vroeger een fastpass had voor BTM, ging je dan ook in de normale rij staan om ook de attractie te doen of wachtte je dan je fastpass af? Door de fastpass verplaatste je dus eigenlijk de drukte en spreidde je die over de hele dag. En mensen zonder fastpass, of die toch nog 2x willen of de wachtrij zo mooi vonden. Nu bied je dat alternatief niet, althans, ik denk dat het animo toch een heel stuk minder is als je €10 moet neerleggen voor het voorkruipen als wanneer het gratis is . . .
Dus waar je eerst die groepen verdeelde heb je nu iedereen (minus die 5% die wel geld ervoor neerlegt) die via de normale rij moet. Dus ik ben het met je eens dat de normale rij beter door zal lopen omdat er meer mensen uit die rij worden toegelaten, tegelijkertijd denk ik wel dat die rij ook veel langer wordt, of hij 2x zo lang wordt is afwachten, maar ik twijfel of de wachttijden zullen afnemen. De attractie heeft nog steeds dezelfde capaciteit en dezelfde populariteit . . . toch?
Ik twijfel of de wachttijden omlaag gaan. Die dag dat de fastpass stuk was, was het niet ook gewoon een rustige dag in het park? Ik heb regelmatig bij Rock 'n Rollercoaster gestaan als Castmember waarbij de fastpassen gewoon uit stonden, omdat het niet druk genoeg was in het park, en naar de gasten toe werd het aangegeven als stuk of niet beschikbaar en dat laatste werd door de gast ook vaak vertaald in stuk 🙂