Stand-by pass klinkt nu hetzelfde als fastpass alleen hoef je niet meer fysiek naar een locatie te lopen (voordeel!) en je krijgt niet een vaste tijd. Waardoor met storingen (in Parijs niet ongewoon) het hele systeem niet in de soep loopt. De betaalde optie is er uiteraard al enkele jaren.
Het wordt me nergens duidelijk of de stand-by rij dan gaat verdwijnen, of dat dit dus enkel het digitaliseren van de huidige fastpass betreft. Dat laatste zou ik een enorm voorstander van zijn. In andere parken zoals Disneyland Anaheim en Shanghai werkt dat perfect.
Dat eerste zou dan neerkomen op het systeem zoals Walibi dat gebruikt. In theorie en ook in praktijk niet echt een verkeerd systeem. Die lange afstanden lopen in Parijs enkel om fastpasses te bemachtigen zijn ook verre van ideaal en tevens erg tijdrovend. In Anaheim betalen we met liefde 15$ per persoon enkel voor het digitaal kunnen bemachtigen van de passen.
Als er een moment is om het systeem op de schop te gooien is het uiteraard NU. Ook in Orlando gaan de geruchten dat de stand-by rij wordt vervangen voor een stand-by pass en de fastpass rij door een betaalde variant. Ik neem dus aan dat, net als de geruchten voor Orlando, de stand-by rij gaat verdwijnen. Maar dit krijg ik niet zo 123 ergens zwart op wit terug gevonden…