Scoobyboogie Niet geheel waar, als ik het artikel zo lees zal Standby Pass de Fastpass vervangen. Je krijgt alleen dan nog Premier Access door wat we nu Fastpass noemen.
Fastpass in DLP wordt vervangen door Standby Pass en Premier Access
Hjalmar zal Standby Pass de Fastpass vervangen
En wat is dan het verschil tussen de "nieuwe" Standby Pass en de "oude" Fastpass?
Standby pass is toch alleen als het te druk is bij een attractie, waardoor je eigenlijk je plekje reserveert in de normale wachtrij.
Hjalmar Nah, de Standby Pass wordt een verplichting wanneer de wachtrij te lang is, waarbij je later terug moet komen om dan alsnog in de rij te gaan staan. Dat is imo geen vervanging van de gratis Fastpass.
Robinho1234 True, maar ik zie het wel positief als je bekijkt dat wachtrijen normaal een stuk sneller gaan zonder Fastpass. Pirates en Phantom Manor zijn altijd super snel, terwijl Big Thunder Mountain niet vooruit te branden is door alle fastpass.
Ik verwacht persoonlijk niet dat we de zelfde capaciteit aan Premier Access door de wachtrijen zullen gaan zien lopen vergeleken met de huidige Fastpass. Ook al is het jammer dat die variant er niet meer is straks.
The_Bullgod op de site omschreven als;
The complimentary Standby Pass which debuted on the Disneyland Paris App last October has also returned. Standby Pass allows guests to spend part of their wait time for select attractions outside of the physical queue line, although it does not provide immediate access to an attraction. This service can be activated during certain periods of the day, subject to availability and dependent on day-to-day needs in the parks. When activated, guests can use the Disneyland Paris App to book a time slot to enter the physical queue line of an attraction and return to stand in the queue at that time.
Samengevat : Het klinkt als een moeilijk systeem dat tussen de fastpass en gewoon standby in hangt, dus je wint op bepaalde momenten van de dag mogelijk een beetje tijd. Dus uiteindelijk kom je met 3 opties, gewoon wachten, standby pass en de premier access.
Het is jammer dat de enige parken die nog gratis voordringopties hadden intussen daar ook een betaalde service van maken, je betaald al de hoofdprijs om het park in te komen, en dan moet je voor de E-ticket rides op drukke dagen ook nog 8 euro per persoon per ride neerleggen om voor te mogen dringen. En die 8 euro is nog een starttarief, gebaseerd op de attractie en de dag kan die prijs nog hoger uitkomen. Best schunnig.
- Bijgewerkt
Tarieven tussen de 8 en 15 euro per persoon per attractie!
Dus: voorkruipen bij Peter Pan met gezin van 4? 60 euro, merci.
Zou er wel iets in de richting van korting komen als je in een Disney Hotel slaapt, of een abonnement hebt? (Wanneer ze er weer zijn)
- Bijgewerkt
Standby Pass heeft een uitleg gekregen op de website, nu Premier Access nog.
Voor de duidelijkheid, Shanghai heeft dezelfde constructie qua wachtrijen.
Hjalmar Ja, er zijn bij elkaar nogal wat factoren die mee gaan spelen nu. Zoals capaciteit standby/fastpass, vanaf welke duur er over wordt geschakeld naar de Standby Pass, in hoeverre mensen met een Standby Pass rondhangen in het park of juist naar andere attracties gaan. Dat alles bij elkaar zal bepalen in hoeverre deze wijziging voordelig of nadelig is voor de gemiddelde gast, daar durf ik nog niet echt een voorspelling voor te doen eigenlijk.
Voordeel van die Premium Access die niet meer gratis is, is dat waarschijnlijk minder mensen het gaan gebruiken (want Disney al duur genoeg enzo) en dus heb je een betere doorstroming in de normale rij. Vroeger was de verdeling van Fastpass tegenover Standby 50/50, en soms zelfs 60/40 . . . als dat nu 90/10 wordt omdat er niet meer vraag voor is dan winnen de gewone gasten ook omdat de gewone rij beter door gaat lopen.
Daarnaast een tikkeltje lullig voordeel.
"wij" als pretpark fans weten snel de voordelen en handigheidjes van dat soort systemen te gebruiken, "dagjesbezoekers" weer minder, dus onder de streep nog meer voordeel.
- Bijgewerkt
Ok, dit is interessant, Indiana Jones en Crush zijn niet toegevoegd aan Premier Access. Phantom en Pirates momenteel ook nog niet, ook al zijn er wel werkzaamheden gespot rondom de attracties.
Disney Premier Access is available for Big Thunder Mountain,Peter Pan's Flight, Ratatouille: L'Aventure Totalement Toquée de Rémy,Buzz Lightyear Laser Blast,Star Wars Hyperspace Mountain,Star Tours : l'Aventure continue,The Twilight Zone Tower of Terrorᵀᴹ, Autopia®
Er zijn ook limieten gezet op de aantallen die gasten kunnen kopen.
You may buy a maximum of 3 Disney Premier Access for each attraction per Guest per day, and up to 12 Disney Premier Access for one attraction and one time slot at a time, depending upon availability.
There are a limited number of Disney Premier Access available for each time slot.
Dus dat is de oude lijst FastPass attracties . . . exclusief indy, maar daar was de FastPass ook vaak niet handig / nodig.
Je gaat op deze manier wel serieuzer overwegen om in een rustige doordeweekse dag/en naar Disneyland Parijs te gaan.
Idol zoals ik hem lees maximaal 3 per attractie per dag. Dus met 8 attracties kan je er dus 24 per dag kopen per persoon. Maar dan heb je wel diepe zakken nodig, en moet het qua planning ook nog goed uitkomen.
Idol Wat @ppc-anoniem-2 zegt klopt, als bezoeker mag je bijvoorbeeld 3 keer Space Mountain via Premier Access op een dag doen. Waarbij je dus als groep maximaal 12 in 1 keer mag kopen, voor 1 tijdslot.
Aangezien de discussie over de vervangers van de Fastpass geen klein nieuwtje meer is heb ik het even gesplitst naar een eigen topic.
Het nieuws hing al even in de lucht. Letterlijk, want naar verluid staat de nieuwe naam van het systeem al op het bord dat boven de Premium Access-ingang van Cars: Road Trip hangt en nu nog afgedekt is.
Gezien het succes van betaalde voorsteeksystemen is het natuurlijk niet zo gek dat de uitvinder ervan nu ook geld gaat vragen. Zulke premium extra’s zijn heden ten dage integraal onderdeel geworden van de pretparkervaring. En eerlijk gezegd ben ik niet per se tegen: wie meer betaalt die krijgt ook buiten ‘s werelds pretparkgrenzen immers meer van alles.