Simon Zo blijkt het inderdaad, €18 tijdens de drukkere dagen. Blijkbaar als men in de app kijkt, wanneer je bij andere attracties een onmiddellijk vrij slot hebt is Crush's Coaster steeds pas later op de dag beschikbaar. Dus het zal er wel werken.
Fastpass in DLP wordt vervangen door Standby Pass en Premier Access
DaltonTerror Dit is echt een goudmijn voor Disney. Ik kom een aantal
keer per jaar in Disney en iedere keer verheug ik mij op alles, behalve op Crush’s Coaster aangezien die wachttijden altijd veel te lang zijn. Eindelijk kan ik hem volgende keer weer doen dankzij premier access! Dus ik ben er heel
blij mee!
We staan inmiddels op het punt dat we €13 voor een attractie vinden meevallen. Disney heeft goud in handen. Ik zal er nooit een euro voor uitgeven. Laat mij maar gewoon lekker wachten in de reguliere wachtrij. Met goed timen kom je op zo’n dag al een heel eind.
Loekiloeki Met goed timen kom je op zo’n dag al een heel eind.
Als je geen EMT hebt, is timen bij Crush echt onmogelijk. Of je moet Illuminations willen missen zodat je "maar" 45 minuten hoeft te wachten wanneer Studio's tot laat open is. Zelfs tijdens paradetijden stond er afgelopen weekend een wachttijd langer dan een uur. Dan is 13-18 euro betalen om de rij te skippen natuurlijk extreem aantrekkelijk.
Ik vraag me wel serieus af wat dit met de normale wachttijd gaat doen. Je hebt al de Priority Pass houders die op drukke momenten best wat capaciteit opslokken en gemiddeld om de 4 coaches instappen. Dan heb je nog de Premier Access gasten die bij een uitverkochte tijdslot aardig wat capaciteit gaan opslokken.. Dan blijft er nog een beetje capaciteit over voor de normale wachtrij en de Single Riders Line.
De beste manier om dit terug te dringen, is om heel beperkt Premier Access te gaan verkopen. Dit kost Disney alleen dan veel geld (vraag > aanbod) en Premier Access gasten moeten dan alsnog wachten op een latere tijdslot, wat met die prijs onaanvaardbaar is. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt!
msnguy Als je geen EMT hebt, is timen bij Crush echt onmogelijk.
Ik heb de attractie altijd aan het begin van de dag gepakt, dus gelijk bij opening. Ik denk dat ik daar gemiddeld 30 minuten voor heb moeten wachten. Voor mij dus totaal geen probleem.
msnguy Ik vraag me wel serieus af wat dit met de normale wachttijd gaat doen.
Die zal vast en zeker gaan stijgen. Ik heb daar altijd een dubbel gevoel bij. Wie meer geld op tafel legt kan sneller en vaker attracties doen. Dat is op zich niet erg maar als hierdoor de reguliere wachtrij gaat stijgen, tja.
Loekiloeki Ben nu in Disneyland, wachttijd is sinds 8:45 vanochtend alleen maar 60+, dus extra magic time is essentieel.
- Bijgewerkt
Dit weekend was de grote vuurdoop voor Premier Access bij Crush Coaster en de angst is waarheid geworden.
We zagen op zaterdagochtend op een bepaald moment 125 minuten wachten staan voor Crush Coaster! De Premiere Access kostte 18 euro per persoon en je moest dan alsnog een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen en naar binnen kon.
Op zondagochtend was het iets minder: 105 minuten. Mede omdat het in Studio's ook rustiger was. Toen kostte Premier Access 16 euro per persoon en moest je alsnog een half uur tot een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen.
De capaciteit is nu echt een drama. Je hebt momenteel 4 rijen: Premier Access, Standby, Single Riders en Priority Pass:
- De Priority Pass mag (ongeveer) om de 4 gondels instappen, afhankelijk van de castmembers. Die slokt dus meteen een kwart capaciteit weg, want in deze rij staan op drukke dagen meestal wel mensen.
- De Premier Access wordt toegelaten bij de trap binnen. Deze trap is nu zo goed als leeg. De wachtrij binnen begint dus pas als je over de trap bent. Ik heb geen idee hoeveel capaciteit deze opslokt, maar het was voor mijn gevoel wel aanzienlijk veel omdat er constant mensen naar binnen liepen bij de Premiere Access poort toen ik er even stond te kijken.
- De Single Riders Line liep veel minder snel door dan voorheen. Dit vond ik opvallend, omdat deze rij als enige rij niet veranderd zou moeten zijn qua capaciteit. Deze rij was op het bord meestal rond de 60 minuten. De rij liep natuurlijk ook op doordat de Standby Line veel langer wachten was.
- De Standby Line heb ik met liefde en plezier overgeslagen met 1,5-2 uur wachten, maar liep ver buiten de poort richting de Tapijtjes en weer terug in een zigzag.
Ik ben geen fan van Premiere Access bij Crush Coaster. De achtbaan had al een slechte capaciteit en deze capaciteit wordt nu onderverdeeld in te veel rijen. De enige gangbare manier om deze achtbaan te ervaren als normale gast is door middel van betalen. De gasten doen dit zichtbaar ook (en dat is lekker voor de omzet van Disney), maar het is nóg een grotere middelvinger naar de Standby line dan bij andere attracties. Maar ach, Disney komt overal mee weg en ik denk niet dat de Premiere Access hier snel gaat verdwijnen.
msnguy Jammer om dit te horen, al was het wel te verwachten natuurlijk toen ze deze ombouw gingen doen. Ik denk oprecht dat de capaciteit alleen maar opgelost kan worden door Space Mountain na te doen en er een dubbel rit van te maken, copy-paste van de attractie in spiegelbeeld op de plek van Les Tapis Volant. Het moment dat Premier access naar Phantom gaat komen komt ook dichterbij nu ze aanpassingen aan het doen zijn in de standaard wachtrij dus het wordt steeds moeilijker om attracties te ontwijken met betrekking tot Premier Access.
Jammer om te horen dat de angst waarheid is geworden, maar verrassend? Niet echt. Nergens ter wereld lacht een multinational hun klanten zo keihard in het gezicht uit als in de Walt Disney Studios. Telkens denk je weer dat de standaard niet lager kan, en gaat'ie toch nog een stukje lager.
Meint Goh uitlachen...
Techbedrijven
+1.000 euro voor smartphones/tablets
+1.000 euro voor laptops (Macbook Pro's voor 2.500 euro en meer)
Wat kosten die slechts om te maken? (De laatste iPhone 13 Pro was bijvoorbeeld €478)
Nike
Schoenen tussen 150 tot 200 euro
Wat kosten die om te maken? (Een gemiddeld model ongeveer €30)
Bioscoop
Wil je een zitje met een tafeltje? 50% duurder.
Universal
Ook dure toegangstickets. Wil je de Hogwarts trein; extra veel betalen voor 1 attractie. De voordringpassen zijn hier ook extreem duur. Denk aan Halloween Horror Nights. 90 minuten wachten voor een spookhuis, dan maar een voordingpas die duurder is dan het event ticket.
Meer en meer bedrijven bieden ook extra's aan (dure) prijzen.
Al die dingen kan je als uitlachen zien. Waar ik naartoe wil, zo lang mensen het vragen/betalen/verwachten blijft alles draaien. "Money Makes the World go Round"
Specifiek voor Disney (en andere entertainmentbedrijven) geloof ik nog oprecht dat ze miljoenen zijn verloren en daarom hier en daar extra geld zoeken omdat het nodig is. En dit nieuwe systeem doet algemeen gezien de wachttijden erg goed. Crush's Coaster heeft gewoon een te lage capaciteit. Maar zou ik het ook betalen? Ja.. waarschijnlijk wel. En dan blijft het bestaan.
Ik was afgelopen weekend in Parijs en wilde graag de Premier Access gebruiken voor Crush. In al die jaren heb ik dat ding nog maar één keer kunnen doen en de wachtrijen waren steeds hoger dan 100min dus ik dacht: waarom niet. Helaas pindakaas, de Disney IT heeft ons weer in de steek gelaten: op het ogenblik dat je alle credit card gegevens hebt ingevuld, verwacht de app dat je je identiteit nog eventjes bevestigd. Standaard kan je dat doen via de app van je bank (ikzelf ben bij KBC hier in België) en normaal gezien verwijst de app waarmee je een aankoop doet (in dit geval dus de Disney app) automatisch door naar de bank-app voor die identificatie. Maar daar ging het hier dus mis en het is me niet gelukt. Bleek een structureel probleem te zijn overigens want ik heb het enkele keren op verschillende dagen geprobeerd.
Wat een verschil overigens met Disney USA: daar link je van tevoren je CC gegevens aan je account en de aankoop van een Genie Plus of individual attraction selection in Florida of Californie is letterlijk enkele seconden werk. Hier in Parijs moet je elke keer opnieuw alle gegevens van je CC ingeven om dan - in mijn geval - later te ontdekken dat het ding toch niet werkt ️ Toegegeven, in de USA is er niet die extra identiteitscontrole in de app (en is het dus de facto iets onveiliger allicht) maar ik bleef toch gefrustreerd achter.
DaltonTerror Meer en meer bedrijven bieden ook extra's aan (dure) prijzen.
Dat is de nieuwe manier waarop bedrijven opereren. Aan klanten is momenteel geen gebrek. Als jij het niet wil, is er vast en zeker iemand anders die het er wel voor wil betalen.
- Bijgewerkt
StevenRSCA Dat is inderdaad een ramp, op voorhand zou veel beter zijn. Maar het bleek aan de KBC app te liggen. Toen ik er was heb ik dit ook geprobeerd. Ik ben zelf ook bij KBC en probeerde het met zowel een kredietkaart als een prepaidkaart. Beiden werkten niet. Mijn gezelschap, welke ook bij KBC is had de KBC app twee dagen op voorhand geïnstalleerd en bij hem werkte het wel.
Dus ik dacht, alles eraf gooien en opnieuw installeren en instellen. En ja hoor, de dag erna werkte het bij mij ook. Mogelijk staat jouw app ook al lang geïnstalleerd?
Je kunt voortaan een bundel kopen om voor te dringen in Parijs. Ben benieuwd hoe populair dat gaat worden en hoe snel de prijs hiervan gaat stijgen.
- Bijgewerkt
Er zouden drie prijslagen kunnen zijn, €90, €120 of €150 afhankelijk van de dag. Een zaterdag in augustus of een dag in de kerstvakantie zal bijvoorbeeld allicht het duurste zijn.
Ik verwachtte dit wel en ik vermoed dat dit wel populair zou kunnen worden. Ik zou ook eerder dit kopen in plaats van afzonderlijk per attractie.
Nog te veel geld. Wij gaan met 6 man in september als traktatie voor mijn verjaardag wat dus wil zeggen (afgaande de te verwachte drukte) dat ik nog eens 540 euro extra zou moeten opleggen om alles 1 keer te skippen. Als alleenstaande zou je het mss betalen, maar als je met meerdere bent...
En Disney kennende gaat die prijs snel de hoogte in. Ik wacht wel, met een groep al pratende gaat de tijd snel voorbij
Wat verschrikkelijk om te zien hoe Disney meer en meer in blijft zetten op de betaalde fastpass. Het merk Disney is voor mij heel hard op weg z'n glans te verliezen.