Ik was afgelopen weekend in Parijs en wilde graag de Premier Access gebruiken voor Crush. In al die jaren heb ik dat ding nog maar één keer kunnen doen en de wachtrijen waren steeds hoger dan 100min dus ik dacht: waarom niet. Helaas pindakaas, de Disney IT heeft ons weer in de steek gelaten: op het ogenblik dat je alle credit card gegevens hebt ingevuld, verwacht de app dat je je identiteit nog eventjes bevestigd. Standaard kan je dat doen via de app van je bank (ikzelf ben bij KBC hier in België) en normaal gezien verwijst de app waarmee je een aankoop doet (in dit geval dus de Disney app) automatisch door naar de bank-app voor die identificatie. Maar daar ging het hier dus mis en het is me niet gelukt. Bleek een structureel probleem te zijn overigens want ik heb het enkele keren op verschillende dagen geprobeerd.
Wat een verschil overigens met Disney USA: daar link je van tevoren je CC gegevens aan je account en de aankoop van een Genie Plus of individual attraction selection in Florida of Californie is letterlijk enkele seconden werk. Hier in Parijs moet je elke keer opnieuw alle gegevens van je CC ingeven om dan - in mijn geval - later te ontdekken dat het ding toch niet werkt ️ Toegegeven, in de USA is er niet die extra identiteitscontrole in de app (en is het dus de facto iets onveiliger allicht) maar ik bleef toch gefrustreerd achter.