- Bijgewerkt
Dit weekend was de grote vuurdoop voor Premier Access bij Crush Coaster en de angst is waarheid geworden.
We zagen op zaterdagochtend op een bepaald moment 125 minuten wachten staan voor Crush Coaster! De Premiere Access kostte 18 euro per persoon en je moest dan alsnog een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen en naar binnen kon.
Op zondagochtend was het iets minder: 105 minuten. Mede omdat het in Studio's ook rustiger was. Toen kostte Premier Access 16 euro per persoon en moest je alsnog een half uur tot een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen.
De capaciteit is nu echt een drama. Je hebt momenteel 4 rijen: Premier Access, Standby, Single Riders en Priority Pass:
- De Priority Pass mag (ongeveer) om de 4 gondels instappen, afhankelijk van de castmembers. Die slokt dus meteen een kwart capaciteit weg, want in deze rij staan op drukke dagen meestal wel mensen.
- De Premier Access wordt toegelaten bij de trap binnen. Deze trap is nu zo goed als leeg. De wachtrij binnen begint dus pas als je over de trap bent. Ik heb geen idee hoeveel capaciteit deze opslokt, maar het was voor mijn gevoel wel aanzienlijk veel omdat er constant mensen naar binnen liepen bij de Premiere Access poort toen ik er even stond te kijken.
- De Single Riders Line liep veel minder snel door dan voorheen. Dit vond ik opvallend, omdat deze rij als enige rij niet veranderd zou moeten zijn qua capaciteit. Deze rij was op het bord meestal rond de 60 minuten. De rij liep natuurlijk ook op doordat de Standby Line veel langer wachten was.
- De Standby Line heb ik met liefde en plezier overgeslagen met 1,5-2 uur wachten, maar liep ver buiten de poort richting de Tapijtjes en weer terug in een zigzag.
Ik ben geen fan van Premiere Access bij Crush Coaster. De achtbaan had al een slechte capaciteit en deze capaciteit wordt nu onderverdeeld in te veel rijen. De enige gangbare manier om deze achtbaan te ervaren als normale gast is door middel van betalen. De gasten doen dit zichtbaar ook (en dat is lekker voor de omzet van Disney), maar het is nóg een grotere middelvinger naar de Standby line dan bij andere attracties. Maar ach, Disney komt overal mee weg en ik denk niet dat de Premiere Access hier snel gaat verdwijnen.