- Bijgewerkt
Dit weekend waren wij in Disneyland Paris en hadden wij de nieuwe Priority Pass gebruikt. Met de groene kleurcode mag je bij de meeste attracties ook de Premier Access ingangen gebruiken (zodat je de voorshows etc. mee kan maken).
Dit weekend was het erg druk door schoolvakanties en daardoor kregen wij een realistischer beeld van hoeveel bezoekers een Premier Access kochten op een drukkere dag. Dit waren er voor mijn gevoel erg veel. Vooral bij Big Thunder Mountain, Ratatouille en Tower of Terror stonden er meestal wel een aantal groepjes met een Premier Access voor onze neus. Dit konden we natuurlijk herkennen aan dat zij de QR codes lieten scannen (Priority Passes hoeven niet gescand te worden). Het lijkt mij dat dit voor Disneyland Paris toch een geslaagde verandering is geweest! De normale wachttijden waren overigens nog steeds te doen. Enkel Big Thunder Mountain en Peter Pan hebben we boven een uur wachttijd gezien. Bij Tower of Terror ook, maar dat kwam omdat 1 van de 3 liftschachten er helemaal uit lag.
Ik denk dat dit wel een blijvertje wordt. Bezoekers zijn duidelijk bereid om te betalen om de wachtrij grotendeels over te slaan. Ik zie dit zelfs wel uitgebreid worden naar alle shows (zoals bij de Lion King show al het geval is) en een speciale zone bij de Parade en Illuminations. Er valt duidelijk veel geld mee te verdienen!