Maar dat is toch ook op zekere hoogte het idee . . . dat door de prijzen dermate hoog te houden dat dit als verwennerij voelt en men het maar zeer selectief gebruikt! Volgens mij heeft @ppc-anoniem-1 dit al eens omschreven, maar P.A. is een succes wanneer de gewone bezoeker hier niet teveel last van heeft en de prijs van P.A. daar dus ook voor zorgt. Enkele procenten van je gasten die dit wensen te betalen en dus voordringen, maar geen instroom krijgen zoals met fastpass, waarbij de helft van de capaciteit (of meer) op ging aan voordring gasten.

Verder heeft @Meint ook wel een punt, de prijs hangt vast aan de tijdswinst die je eraan over houdt, maar goed, twijfel of ik dan 4x een voordringpasje zou willen of gewoon voor de tijd die ik daarmee zou winnen een extra dag vakantie zou boeken en gewoon in alle rust zou genieten van de parken.

Naja, ik hoef de keuze de komende tijd nog niet te maken want Disney staat (nog) niet op de planning.

Ik vraag me af wat dit met je doet? Je betaald 20 euro, en binnen 3 min sta je weer buiten. Dan voel je je toch genaaid, of ben ik nou een krent??

    Jailsamer Je betaald 20 euro om een rij van 70 minuten over te slaan. Niet meer niets minder, meer wordt je niet beloofd. Als je na 3 minuten weer buiten staat heb je de rij van 70 minuten over geslagen. Je hebt dus gekregen waarvoor je betaald hebt, hoezo zou je je dan 'genaaid' voelen? Net als je bij een Tower of Terror en Big Thunder Mountain ook na een paar minuten weer buiten staat.

    Als je 20 euro voor een uur tijdwinst veel vindt is dit geen product voor jou, ook niet voor mij overigens.

    Ik denk wel dat de voldoening van een attractie kleiner wordt. Nu wil ik niet per se 70 minuten wachten. Maar stel nu bij Crush's Coaster de wachtrij binnen. Je staat daar nog een twintigtal minuten te kijken naar het station, mensen die erin gaan en eruit komen. Dit is toch een soort van voorpret op de attractie.

    Wanneer je meteen binnenloopt, instapt en er quasi meteen weer uitstapt heb je veel minder voorpret gehad en dus ook minder voldoening. Dat is alleszins mijn gevoel hierbij.

      19 dagen later

      Dit weekend waren wij in Disneyland Paris en hadden wij de nieuwe Priority Pass gebruikt. Met de groene kleurcode mag je bij de meeste attracties ook de Premier Access ingangen gebruiken (zodat je de voorshows etc. mee kan maken).

      Dit weekend was het erg druk door schoolvakanties en daardoor kregen wij een realistischer beeld van hoeveel bezoekers een Premier Access kochten op een drukkere dag. Dit waren er voor mijn gevoel erg veel. Vooral bij Big Thunder Mountain, Ratatouille en Tower of Terror stonden er meestal wel een aantal groepjes met een Premier Access voor onze neus. Dit konden we natuurlijk herkennen aan dat zij de QR codes lieten scannen (Priority Passes hoeven niet gescand te worden). Het lijkt mij dat dit voor Disneyland Paris toch een geslaagde verandering is geweest! De normale wachttijden waren overigens nog steeds te doen. Enkel Big Thunder Mountain en Peter Pan hebben we boven een uur wachttijd gezien. Bij Tower of Terror ook, maar dat kwam omdat 1 van de 3 liftschachten er helemaal uit lag.

      Ik denk dat dit wel een blijvertje wordt. Bezoekers zijn duidelijk bereid om te betalen om de wachtrij grotendeels over te slaan. Ik zie dit zelfs wel uitgebreid worden naar alle shows (zoals bij de Lion King show al het geval is) en een speciale zone bij de Parade en Illuminations. Er valt duidelijk veel geld mee te verdienen!

      DLP Report deelt volgende foto, het ingangsgebouw van Crush's Coaster wordt langer gemaakt om plaats te maken voor een derde ingang.

      Hier net terug uit Parijs en wat een heerlijkheid om het park zonder Fastpass te bezoeken! Alle wachtrijen in het kasteelpark zijn max 30 tot een uitschieter van 45 minuten bij Buzz. Rijen lopen heerlijk door en zelfs dat vreselijke veehok van BTM is geen hel meer! Nu was dit natuurlijk geen hoofdseizoen maar ik ga er even vanuit dat alle rijen (met FP) anders dubbel zo lang geweest waren. Een enkele familie maakte gebruik van de passen, maar op de meeste momenten leek dit me echt zonde! Enkel Crush lijkt me hiervoor de moeite waard, die was 60-80 minuten, enkel einde van de dag kan je hem met 40 minuten doen...

      10 dagen later

      We hebben bevestiging dat Crush's Coaster een Premier Acces rij krijgt.
      Ik durf te denken dat deze waanzinnig populair zal worden met een langere Standby rij tot gevolg. Misschien met resultaat dat de attractie ooit enkel op reservatie zal werken? Al geven ze dan inkomsten op natuurlijk. Wat denken jullie, €20 of €22 per persoon per rit?

      4 dagen later

      De instelprijs voor Crush’s Coaster bedraagt €13 wanneer Premier Acces er morgen opent. Valt nog mee dus. Al denk ik toch nog altijd dat die snel zal stijgen.

      • Simon heeft hierop gereageerd.

        DaltonTerror De 13 euro is blijkbaar de laagseizoen prijs voor de duurste tier van attractie's. Verwacht maar dat wanneer het hoogseizoen begint ook Crush Coaster naar de 18 euro ga, netzoals Space Mountain.

          Simon Zo blijkt het inderdaad, €18 tijdens de drukkere dagen. Blijkbaar als men in de app kijkt, wanneer je bij andere attracties een onmiddellijk vrij slot hebt is Crush's Coaster steeds pas later op de dag beschikbaar. Dus het zal er wel werken.

          • Idol heeft hierop gereageerd.

            DaltonTerror Dit is echt een goudmijn voor Disney. Ik kom een aantal
            keer per jaar in Disney en iedere keer verheug ik mij op alles, behalve op Crush’s Coaster aangezien die wachttijden altijd veel te lang zijn. Eindelijk kan ik hem volgende keer weer doen dankzij premier access! Dus ik ben er heel
            blij mee!

            We staan inmiddels op het punt dat we €13 voor een attractie vinden meevallen. Disney heeft goud in handen. Ik zal er nooit een euro voor uitgeven. Laat mij maar gewoon lekker wachten in de reguliere wachtrij. Met goed timen kom je op zo’n dag al een heel eind. 😊

            • msnguy heeft hierop gereageerd.

              Loekiloeki Met goed timen kom je op zo’n dag al een heel eind.

              Als je geen EMT hebt, is timen bij Crush echt onmogelijk. Of je moet Illuminations willen missen zodat je "maar" 45 minuten hoeft te wachten wanneer Studio's tot laat open is. Zelfs tijdens paradetijden stond er afgelopen weekend een wachttijd langer dan een uur. Dan is 13-18 euro betalen om de rij te skippen natuurlijk extreem aantrekkelijk.

              Ik vraag me wel serieus af wat dit met de normale wachttijd gaat doen. Je hebt al de Priority Pass houders die op drukke momenten best wat capaciteit opslokken en gemiddeld om de 4 coaches instappen. Dan heb je nog de Premier Access gasten die bij een uitverkochte tijdslot aardig wat capaciteit gaan opslokken.. Dan blijft er nog een beetje capaciteit over voor de normale wachtrij en de Single Riders Line.

              De beste manier om dit terug te dringen, is om heel beperkt Premier Access te gaan verkopen. Dit kost Disney alleen dan veel geld (vraag > aanbod) en Premier Access gasten moeten dan alsnog wachten op een latere tijdslot, wat met die prijs onaanvaardbaar is. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt!

                msnguy Als je geen EMT hebt, is timen bij Crush echt onmogelijk.

                Ik heb de attractie altijd aan het begin van de dag gepakt, dus gelijk bij opening. Ik denk dat ik daar gemiddeld 30 minuten voor heb moeten wachten. Voor mij dus totaal geen probleem.

                msnguy Ik vraag me wel serieus af wat dit met de normale wachttijd gaat doen.

                Die zal vast en zeker gaan stijgen. Ik heb daar altijd een dubbel gevoel bij. Wie meer geld op tafel legt kan sneller en vaker attracties doen. Dat is op zich niet erg maar als hierdoor de reguliere wachtrij gaat stijgen, tja.

                  Loekiloeki Ben nu in Disneyland, wachttijd is sinds 8:45 vanochtend alleen maar 60+, dus extra magic time is essentieel.

                  Dit weekend was de grote vuurdoop voor Premier Access bij Crush Coaster en de angst is waarheid geworden.
                  We zagen op zaterdagochtend op een bepaald moment 125 minuten wachten staan voor Crush Coaster! De Premiere Access kostte 18 euro per persoon en je moest dan alsnog een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen en naar binnen kon.
                  Op zondagochtend was het iets minder: 105 minuten. Mede omdat het in Studio's ook rustiger was. Toen kostte Premier Access 16 euro per persoon en moest je alsnog een half uur tot een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen.

                  De capaciteit is nu echt een drama. Je hebt momenteel 4 rijen: Premier Access, Standby, Single Riders en Priority Pass:

                  • De Priority Pass mag (ongeveer) om de 4 gondels instappen, afhankelijk van de castmembers. Die slokt dus meteen een kwart capaciteit weg, want in deze rij staan op drukke dagen meestal wel mensen.
                  • De Premier Access wordt toegelaten bij de trap binnen. Deze trap is nu zo goed als leeg. De wachtrij binnen begint dus pas als je over de trap bent. Ik heb geen idee hoeveel capaciteit deze opslokt, maar het was voor mijn gevoel wel aanzienlijk veel omdat er constant mensen naar binnen liepen bij de Premiere Access poort toen ik er even stond te kijken.
                  • De Single Riders Line liep veel minder snel door dan voorheen. Dit vond ik opvallend, omdat deze rij als enige rij niet veranderd zou moeten zijn qua capaciteit. Deze rij was op het bord meestal rond de 60 minuten. De rij liep natuurlijk ook op doordat de Standby Line veel langer wachten was.
                  • De Standby Line heb ik met liefde en plezier overgeslagen met 1,5-2 uur wachten, maar liep ver buiten de poort richting de Tapijtjes en weer terug in een zigzag.

                  Ik ben geen fan van Premiere Access bij Crush Coaster. De achtbaan had al een slechte capaciteit en deze capaciteit wordt nu onderverdeeld in te veel rijen. De enige gangbare manier om deze achtbaan te ervaren als normale gast is door middel van betalen. De gasten doen dit zichtbaar ook (en dat is lekker voor de omzet van Disney), maar het is nóg een grotere middelvinger naar de Standby line dan bij andere attracties. Maar ach, Disney komt overal mee weg en ik denk niet dat de Premiere Access hier snel gaat verdwijnen.

                    msnguy Jammer om dit te horen, al was het wel te verwachten natuurlijk toen ze deze ombouw gingen doen. Ik denk oprecht dat de capaciteit alleen maar opgelost kan worden door Space Mountain na te doen en er een dubbel rit van te maken, copy-paste van de attractie in spiegelbeeld op de plek van Les Tapis Volant. Het moment dat Premier access naar Phantom gaat komen komt ook dichterbij nu ze aanpassingen aan het doen zijn in de standaard wachtrij dus het wordt steeds moeilijker om attracties te ontwijken met betrekking tot Premier Access.

                    Jammer om te horen dat de angst waarheid is geworden, maar verrassend? Niet echt. Nergens ter wereld lacht een multinational hun klanten zo keihard in het gezicht uit als in de Walt Disney Studios. Telkens denk je weer dat de standaard niet lager kan, en gaat'ie toch nog een stukje lager.