DLP Report deelt volgende foto, het ingangsgebouw van Crush's Coaster wordt langer gemaakt om plaats te maken voor een derde ingang.

Hier net terug uit Parijs en wat een heerlijkheid om het park zonder Fastpass te bezoeken! Alle wachtrijen in het kasteelpark zijn max 30 tot een uitschieter van 45 minuten bij Buzz. Rijen lopen heerlijk door en zelfs dat vreselijke veehok van BTM is geen hel meer! Nu was dit natuurlijk geen hoofdseizoen maar ik ga er even vanuit dat alle rijen (met FP) anders dubbel zo lang geweest waren. Een enkele familie maakte gebruik van de passen, maar op de meeste momenten leek dit me echt zonde! Enkel Crush lijkt me hiervoor de moeite waard, die was 60-80 minuten, enkel einde van de dag kan je hem met 40 minuten doen...

10 dagen later

We hebben bevestiging dat Crush's Coaster een Premier Acces rij krijgt.
Ik durf te denken dat deze waanzinnig populair zal worden met een langere Standby rij tot gevolg. Misschien met resultaat dat de attractie ooit enkel op reservatie zal werken? Al geven ze dan inkomsten op natuurlijk. Wat denken jullie, €20 of €22 per persoon per rit?

4 dagen later

De instelprijs voor Crush’s Coaster bedraagt €13 wanneer Premier Acces er morgen opent. Valt nog mee dus. Al denk ik toch nog altijd dat die snel zal stijgen.

• Simon heeft hierop gereageerd.

DaltonTerror De 13 euro is blijkbaar de laagseizoen prijs voor de duurste tier van attractie's. Verwacht maar dat wanneer het hoogseizoen begint ook Crush Coaster naar de 18 euro ga, netzoals Space Mountain.

Simon Zo blijkt het inderdaad, €18 tijdens de drukkere dagen. Blijkbaar als men in de app kijkt, wanneer je bij andere attracties een onmiddellijk vrij slot hebt is Crush's Coaster steeds pas later op de dag beschikbaar. Dus het zal er wel werken.

• Idol heeft hierop gereageerd.

DaltonTerror Dit is echt een goudmijn voor Disney. Ik kom een aantal
        keer per jaar in Disney en iedere keer verheug ik mij op alles, behalve op Crush’s Coaster aangezien die wachttijden altijd veel te lang zijn. Eindelijk kan ik hem volgende keer weer doen dankzij premier access! Dus ik ben er heel
        blij mee!

We staan inmiddels op het punt dat we €13 voor een attractie vinden meevallen. Disney heeft goud in handen. Ik zal er nooit een euro voor uitgeven. Laat mij maar gewoon lekker wachten in de reguliere wachtrij. Met goed timen kom je op zo’n dag al een heel eind. 😊

• msnguy heeft hierop gereageerd.

Loekiloeki Met goed timen kom je op zo’n dag al een heel eind.

Als je geen EMT hebt, is timen bij Crush echt onmogelijk. Of je moet Illuminations willen missen zodat je "maar" 45 minuten hoeft te wachten wanneer Studio's tot laat open is. Zelfs tijdens paradetijden stond er afgelopen weekend een wachttijd langer dan een uur. Dan is 13-18 euro betalen om de rij te skippen natuurlijk extreem aantrekkelijk.

Ik vraag me wel serieus af wat dit met de normale wachttijd gaat doen. Je hebt al de Priority Pass houders die op drukke momenten best wat capaciteit opslokken en gemiddeld om de 4 coaches instappen. Dan heb je nog de Premier Access gasten die bij een uitverkochte tijdslot aardig wat capaciteit gaan opslokken.. Dan blijft er nog een beetje capaciteit over voor de normale wachtrij en de Single Riders Line.

De beste manier om dit terug te dringen, is om heel beperkt Premier Access te gaan verkopen. Dit kost Disney alleen dan veel geld (vraag > aanbod) en Premier Access gasten moeten dan alsnog wachten op een latere tijdslot, wat met die prijs onaanvaardbaar is. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt!

msnguy Als je geen EMT hebt, is timen bij Crush echt onmogelijk.

Ik heb de attractie altijd aan het begin van de dag gepakt, dus gelijk bij opening. Ik denk dat ik daar gemiddeld 30 minuten voor heb moeten wachten. Voor mij dus totaal geen probleem.

msnguy Ik vraag me wel serieus af wat dit met de normale wachttijd gaat doen.

Die zal vast en zeker gaan stijgen. Ik heb daar altijd een dubbel gevoel bij. Wie meer geld op tafel legt kan sneller en vaker attracties doen. Dat is op zich niet erg maar als hierdoor de reguliere wachtrij gaat stijgen, tja.

Loekiloeki Ben nu in Disneyland, wachttijd is sinds 8:45 vanochtend alleen maar 60+, dus extra magic time is essentieel.

Dit weekend was de grote vuurdoop voor Premier Access bij Crush Coaster en de angst is waarheid geworden.
              We zagen op zaterdagochtend op een bepaald moment 125 minuten wachten staan voor Crush Coaster! De Premiere Access kostte 18 euro per persoon en je moest dan alsnog een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen en naar binnen kon.
              Op zondagochtend was het iets minder: 105 minuten. Mede omdat het in Studio's ook rustiger was. Toen kostte Premier Access 16 euro per persoon en moest je alsnog een half uur tot een uur wachten voor je de QR code kon laten scannen.

De capaciteit is nu echt een drama. Je hebt momenteel 4 rijen: Premier Access, Standby, Single Riders en Priority Pass:

• De Priority Pass mag (ongeveer) om de 4 gondels instappen, afhankelijk van de castmembers. Die slokt dus meteen een kwart capaciteit weg, want in deze rij staan op drukke dagen meestal wel mensen.
              • De Premier Access wordt toegelaten bij de trap binnen. Deze trap is nu zo goed als leeg. De wachtrij binnen begint dus pas als je over de trap bent. Ik heb geen idee hoeveel capaciteit deze opslokt, maar het was voor mijn gevoel wel aanzienlijk veel omdat er constant mensen naar binnen liepen bij de Premiere Access poort toen ik er even stond te kijken.
              • De Single Riders Line liep veel minder snel door dan voorheen. Dit vond ik opvallend, omdat deze rij als enige rij niet veranderd zou moeten zijn qua capaciteit. Deze rij was op het bord meestal rond de 60 minuten. De rij liep natuurlijk ook op doordat de Standby Line veel langer wachten was.
              • De Standby Line heb ik met liefde en plezier overgeslagen met 1,5-2 uur wachten, maar liep ver buiten de poort richting de Tapijtjes en weer terug in een zigzag.

Ik ben geen fan van Premiere Access bij Crush Coaster. De achtbaan had al een slechte capaciteit en deze capaciteit wordt nu onderverdeeld in te veel rijen. De enige gangbare manier om deze achtbaan te ervaren als normale gast is door middel van betalen. De gasten doen dit zichtbaar ook (en dat is lekker voor de omzet van Disney), maar het is nóg een grotere middelvinger naar de Standby line dan bij andere attracties. Maar ach, Disney komt overal mee weg en ik denk niet dat de Premiere Access hier snel gaat verdwijnen.

msnguy Jammer om dit te horen, al was het wel te verwachten natuurlijk toen ze deze ombouw gingen doen. Ik denk oprecht dat de capaciteit alleen maar opgelost kan worden door Space Mountain na te doen en er een dubbel rit van te maken, copy-paste van de attractie in spiegelbeeld op de plek van Les Tapis Volant. Het moment dat Premier access naar Phantom gaat komen komt ook dichterbij nu ze aanpassingen aan het doen zijn in de standaard wachtrij dus het wordt steeds moeilijker om attracties te ontwijken met betrekking tot Premier Access.

Jammer om te horen dat de angst waarheid is geworden, maar verrassend? Niet echt. Nergens ter wereld lacht een multinational hun klanten zo keihard in het gezicht uit als in de Walt Disney Studios. Telkens denk je weer dat de standaard niet lager kan, en gaat'ie toch nog een stukje lager.

Meint Goh uitlachen...

Techbedrijven
                  +1.000 euro voor smartphones/tablets
                  +1.000 euro voor laptops (Macbook Pro's voor 2.500 euro en meer)
                  Wat kosten die slechts om te maken? (De laatste iPhone 13 Pro was bijvoorbeeld €478)

Nike
                  Schoenen tussen 150 tot 200 euro
                  Wat kosten die om te maken? (Een gemiddeld model ongeveer €30)

Bioscoop
                  Wil je een zitje met een tafeltje? 50% duurder.

Universal
                  Ook dure toegangstickets. Wil je de Hogwarts trein; extra veel betalen voor 1 attractie. De voordringpassen zijn hier ook extreem duur. Denk aan Halloween Horror Nights. 90 minuten wachten voor een spookhuis, dan maar een voordingpas die duurder is dan het event ticket.

Meer en meer bedrijven bieden ook extra's aan (dure) prijzen.

Al die dingen kan je als uitlachen zien. Waar ik naartoe wil, zo lang mensen het vragen/betalen/verwachten blijft alles draaien. "Money Makes the World go Round" 😊

Specifiek voor Disney (en andere entertainmentbedrijven) geloof ik nog oprecht dat ze miljoenen zijn verloren en daarom hier en daar extra geld zoeken omdat het nodig is. En dit nieuwe systeem doet algemeen gezien de wachttijden erg goed. Crush's Coaster heeft gewoon een te lage capaciteit. Maar zou ik het ook betalen? Ja.. waarschijnlijk wel. En dan blijft het bestaan.

• Nevz heeft hierop gereageerd.
                    15 dagen later

Ik was afgelopen weekend in Parijs en wilde graag de Premier Access gebruiken voor Crush. In al die jaren heb ik dat ding nog maar één keer kunnen doen en de wachtrijen waren steeds hoger dan 100min dus ik dacht: waarom niet. Helaas pindakaas, de Disney IT heeft ons weer in de steek gelaten: op het ogenblik dat je alle credit card gegevens hebt ingevuld, verwacht de app dat je je identiteit nog eventjes bevestigd. Standaard kan je dat doen via de app van je bank (ikzelf ben bij KBC hier in België) en normaal gezien verwijst de app waarmee je een aankoop doet (in dit geval dus de Disney app) automatisch door naar de bank-app voor die identificatie. Maar daar ging het hier dus mis en het is me niet gelukt. Bleek een structureel probleem te zijn overigens want ik heb het enkele keren op verschillende dagen geprobeerd.

Wat een verschil overigens met Disney USA: daar link je van tevoren je CC gegevens aan je account en de aankoop van een Genie Plus of individual attraction selection in Florida of Californie is letterlijk enkele seconden werk. Hier in Parijs moet je elke keer opnieuw alle gegevens van je CC ingeven om dan - in mijn geval - later te ontdekken dat het ding toch niet werkt 👎️ Toegegeven, in de USA is er niet die extra identiteitscontrole in de app (en is het dus de facto iets onveiliger allicht) maar ik bleef toch gefrustreerd achter.

DaltonTerror Meer en meer bedrijven bieden ook extra's aan (dure) prijzen.

Dat is de nieuwe manier waarop bedrijven opereren. Aan klanten is momenteel geen gebrek. Als jij het niet wil, is er vast en zeker iemand anders die het er wel voor wil betalen.

StevenRSCA Dat is inderdaad een ramp, op voorhand zou veel beter zijn. Maar het bleek aan de KBC app te liggen. Toen ik er was heb ik dit ook geprobeerd. Ik ben zelf ook bij KBC en probeerde het met zowel een kredietkaart als een prepaidkaart. Beiden werkten niet. Mijn gezelschap, welke ook bij KBC is had de KBC app twee dagen op voorhand geïnstalleerd en bij hem werkte het wel.

Dus ik dacht, alles eraf gooien en opnieuw installeren en instellen. En ja hoor, de dag erna werkte het bij mij ook. Mogelijk staat jouw app ook al lang geïnstalleerd?

een maand later

Je kunt voortaan een bundel kopen om voor te dringen in Parijs. Ben benieuwd hoe populair dat gaat worden en hoe snel de prijs hiervan gaat stijgen.

• NielsC heeft hierop gereageerd.