Erikk ziet er nog best heel erg tof uit haha
Hotel op Dwarrelplein - Efteling Grand Hotel
Ik vind zelf dat in dezelfde stijl doorzetten als HvdZ juist het ontwerp van het huis verzwakt. Het huis is nu een uniek op zichzelf staand gebouw met een zeer krachtige uitstraling. Dit is mede door de symmetrie en verticaliteit in het ontwerp. Door het hotel in dezelfde stijl door te zetten wordt het HvdZ als ware uit evenwicht gebracht. Ik zou dan juist kiezen voor een sterk contrasterend ontwerp maar dan wel met een stoere uitstraling. Denk aan de uitstraling van een ruig schots kasteel.
- Bijgewerkt
Erikk heel erg leuk gedaan, maar waar moet dan de uitbreiding van het sprookjesbos komen?
Het Uitrijk zou ik dan toch aan de andere kant van het Huys plaatsen.
@The_Bullgod# oeps
rambo1990 Dan gaat wel de gedachte achter het Huys verloren. Nu zit er een soort van sprookje achter want dan zou komen te vervallen.
Denk je dat de gewone bezoekers dit ook weten? Voor hen is het namelijk gewoon een indrukwekkende ingang en niets meer.
Joske Ik vind zelf dat in dezelfde stijl doorzetten als HvdZ juist het ontwerp van het huis verzwakt. Het huis is nu een uniek op zichzelf staand gebouw met een zeer krachtige uitstraling.
Dan zou ik ervoor kiezen om het hotel in de stijl van het theater te doen. Anders krijg je zoveel verschillende onsamenhangende gebouwen bij elkaar, wat er ook niet mooi uit ziet.
JeepeeB Nu ik er over na denk mijn gok is dat het HvdZ de main entrance zal blijven voor het park, maar ook voor het hotel.
Kwa geruchten is het toch eigenlijk al lang duidelijk dat de ingang van het park gaat verhuizen naar het nieuwe hotel en dus bij de spoorwegovergang? Het huidige Dwarrelplein krijgt dan een publieke functie waardoor je na je uit het Huis van de Vijf Zintuigen komt je op een welkomstgebied komt waarna je linksaf kan naar het pretpark, rechtdoor naar het Theater en rechtsaf naar Uitrijk/eventuele latere uitbreiding pretpark.
Arathonk Het huidige Dwarrelplein krijgt dan een publieke functie
Dit is ook hoe ik de zaken voor me zag, maar ik realiseer me nu pas dat dat betekent dat niet-gasten Aquanura gratis kunnen gaan aanschouwen, dat de capaciteit van de show daarmee voor daggasten verlaagt wordt én dat een deel van de gasten het park uit moet om toe te kijken. Is dat wel zo handig? Of zal de Efteling het hotel dan toch in een U bouwen en de Aquanuravijver van het Dwarrelplein afschermen met een arm van het hotel?
Arathonk De vraag is meer; wat is een ingang?
Tickets/klantenservice hoeft niet bij je ingangscontrole bijvoorbeeld. En we gaan naar een tijd toe dat ook de Efteling vast en zeker ooit aan visitatie moet gaan doen op tassen, of zoals nu met Corona bewijzen. Je kunt entreebewijzen ook elders controleren.
- Bijgewerkt
Super tof nieuws! Het blijft fascinerend hoe de Efteling minder bedden heeft dan het volledige Beekse Bergen resort niet veel kilometers verderop, waar ze eveneens als een gek nieuwe accomodaties aan het bijbouwen zijn. Toen tijdens de lockdown het Beekse Bergen Safari Resort volgeboekt zat en er in Bosrijk letterlijk 2 huisjes verhuurd waren kreeg ik de indruk dat accomodaties niet erg hoog op de prioriteitenlijst stonden, alsof ze het geld op dat vlak niet wilden. Goed om te merken dat dat dus totaal niet waar blijkt.
Toen ik enkele weken geleden voor het eerst rondliep op het Loonsche Land schrok ik van de kleinschaligheid en vooral van de on-Eftelingse sfeer op het park en ook in het hoofdgebouw/restaurant. Een premium hotel in sprookjesachtige Efteling stijl juich ik dus alleen maar toe en laat ons eerlijk zijn: daar kun je op een locatie als deze ook niet om heen. Als parken als Parc Asterix, Port Aventura, Europapark en Phantasialand het kunnen, dan moet ook de Efteling iets unieks met veel grandeur neer kunnen zetten zou je zeggen. Het Dwarrelplein kan er alleen maar beter op worden.
Erikk Pohhh zo zie je maar hoeveel ruimte er eigenlijk is daar. Het Disneyland hotel is namelijk zeker geen kleine jongen. Thanks!
- Bijgewerkt
Erikk Als ik dit zo zie, dan zou iets in deze trant helemaal geweldig zijn. Uitrijk (Links: wat oorspronkelijk de bedoeling was op die plek) zou eindelijk gebouwd kunnen worden in de vorm van een straat met diverse uitgaansgelegenheden zoals restaurants, winkels, bioscoop, cafe's ed. Met daarboven hotelkamers. Een beetje in dezelfde stijl als de pakhuizen aan het Efteling Theater (Vonderplas zijde), of in de stijl van haven 'Vliegende Hollander'/ 'Raveleijn'. Rechts: Eerder hadden ze de Burcht gepland als onderdeel van Uitrijk. Dat zou een Congress centrum worden. maar een hotel met een mooie toegangspoort naar de Pardoespromenade met middeleeuwse torens a la de Burcht, zou ik helemaal fantastisch vinden. Mijn fantasie slaat op hol bij het zien van deze foto. Thanks Erik. ps: Ik ben nieuw hier. Misschien zijn een aantal zaken die ik noem al lang benoemd, maar het is heel veel teruglezen zie ik hahaha
Erikk
Dit zou betekenen dat er slecht weing kamers zicht hebben op Acaunura.
The_Bullgod
Komt er ook een uitbereiding van het Sprookjesbos???? Hoe komen jullie allemaal aan die info....uit het grote Sprookjesboek???
Jailsamer daar was wel sprake van enkele jaren geleden dacht ik.
Ik zit hier echt met verbazing al het enthousiasme te lezen. Volgens mij hebben de meeste hier het liefst dat hhvdvz ook maar meteen plat gaat en de pennenveer vervangen wordt door een muis. Want dit heeft toch totaal geen gevoel met de efteling meer. Helaas lijkt het er echter de laatste jaren ook steeds meer op dat ze dat bij de efteling zelf ook kwijt zijn.
MisterVW Ik denk dat deze reactie een beetje te cynisch is. Iedereen hier heeft het beste voor met de Efteling. Als fans zijn we juist de meest kritische groep bezoekers. Ik vind wel dat je ze een kans moet geven. We hebben nog geen concept art gezien. Ik denk dat veel kritiek toch gebaseerd is op nostalgie. Als je wilt groeien moet je toch andere keuzes gaan maken. Als pretpark zijnde snap ik de keuze voor een nieuw hotel meteen. Het is een logische stap om te groeien. Walt Disney zei ooit: "Disneyland is not a museum". Dit geld ook voor de Efteling.
MisterVW Volgens mij hebben de meeste hier het liefst dat hhvdvz ook maar meteen plat gaat en de pennenveer vervangen wordt door een muis.
Dat lijkt me een vreemde conclusie op basis van het enthousiasme voor een hotel op het Dwarrelplein. Een hotel op deze locatie lijkt me meer dan uitstekend, beter dan de locatie van het huidige hotel. Natuurlijk moeten we afwachten hoe het eea verwerkt gaat worden in het park en zullen zichtlijnen permanent veranderen. Maar het Efteling gevoel zit voor mij niet in een entreegebouw of in een zichtlijn.
Overigens mag die pennenveer van mij inderdaad wel wieberen, dus dat is an sich wel een goede conclusie. Maar liever niet door muizen. Dat is niet zo hygiënisch.