Je zal maar pech hebben en de suite hebben met uitzicht op de Pandaloods brrr.

Ik was vanmiddag even kort in het park en heb 3 fotoโ€™s gemaakt die je volgend jaar niet meer kunt maken ๐Ÿ˜‰

John Wordt het hotel zo lang dat je het tot achter Koning Trol kan zien?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik verwacht wel dat je vanaf deze hoek iets gaat zien ja.

Ik heb dit hele topic niet gevolgd dus misschien ben ik wat kort door de bocht, maar;

Is er uberhaubt ook maar iets aangekondigd voor een hotel op deze locatie, buiten speculatie en geruchten?
        Alle berichten die ik zie gaan naar mijn idee over geruchten of persoonlijke wensen maar ik geloof niet dat ik iets gezien heb dat officieel is waarin het aangekondigd werd.

Inderdaad, in het verleden is de hoeveelheid ruimte (of het ogenschijnlijk gebrek daar aan) al genoemd als tegenargument. Maar doorgaans wordt door veel mensen niet beseft hoe groot het plein eigenlijk is:

@Niek Overigens is de ruimte best veel hoor, ik zou dit echt niet 'proppen' op het Dwarrelplein willen noemen.

@Niek De hoeveelheid ruimte is veel groter dan velen hier volgens mij denken.
          Edit: ik heb eens even gauw gemeten, en tussen de winkel en de ingang van het park zelf zit toch echt zoโ€™n 108 meter.

En inderdaad, het Disneyland hotel heb ik er ook al eens bij gepakt in dit topic. Alleen dat ding is wel echt te groot voor de Efteling, het gaat wellicht de helft van de dikte van dat gebouw worden.

@Niek Ik denk echt dat je je enorm vergist in de hoeveelheid ruimte die er is en die je nodig hebt. Kijk, een hotel met een corridorontsluiting zoals dat mooi heet (een gang in het midden met aan beide zijdes van het gebouw kamers) hoeft in principe niet 'dikker' te zijn dan 18 meter. Het hoofdgebouw van Bosrijk is zelfs maar 16 meter dik. Efteling gaat het niet zo groots spelen als Disneyland, waarbij we het over een dubbele diepte hebben van zo'n 30 a 35 meter. Dit zal ongetwijfeld een langgerekt gebouw worden, want de lengte naast de spoorlijn die hebben ze wel, en ze zullen het plein zoveel mogelijk plein willen laten zijn. Ik gok een gebouw van een meter of 100 lang, 18 diep, 4 a 5 lagen hoog, en dan nog enkele uitbouwen aan de zijde van aquanura en de parkeerplaats.

En als je bedenkt dat er van winkel tot spoorweg zo'n 108 meter zit, dan valt dat allemaal nog wel mee. Ik ga er van uit dat de Efteling hier niet veel hoger zal gaan dan 4 of 5 bouwlagen, anders wordt het te massaal.

Erikk Leuk,

[upl-image-preview url=https://forum.pretpark.club/assets/files/2021-11-23/1637670459-425692-schermafbeelding-2021-11-23-om-132533.jpeg]
            heb zelf een stuk ontbost gebied uit het Amazone regenwoud op schaal overgebracht naar de Efteling

20cent Hoewel het Disneyhotel als vanzelfsprekend raakvlak heeft met dit topic, heeft jouw antwoord dat niet. Graag ontopic ๐Ÿ™‚

Erikk Hmm, dat ziet er best goed uit op je plaatje.
                Maar je zegt het zelf ook al, de Efteling heeft de afmetingen van het Disneyland hotel niet nodig.
                Qua vormgeving zou ik het Disneyland hotel wel een goede keuze vinden, alleen zou ik dan de afwerking, zeker van de dakconstructie, vergelijkbaar maken met de constructie van het naast gelegen Huys.
                En ook de onderdoorgang van Dwarrelplein naar Pardoes Promenade zou ik in dezelfde stijl als die van het Huys maken.

Niek
                Het is mijn manier om te zeggen dat ik nogal sceptisch tegenover de uitbreiding sta met het oog op de waarschijnlijke aanslag op het huidig aanwezige groen. Waarvan akte.

Erikk - Thanks, het geeft wel goed aan, ondanks dat het bouwen op de schaal van het Disney Hotel niet gepast zou zijn, wรฉl aan welke ruimte er is en wat er wel en niet zou passen ๐Ÿ™‚

Ik wilde even proberen of er en รผberhaupt een hotel op paste en verschoot dat een gedeelte van het Disney hotel beste wel oppast en het zal zeker niet zo grootschalig zijn maar het zal wel iets zijn ๐Ÿ˜‰

Erikk Als ze het hotel zo maken dat de lijn vanuit de Huys doortrekken naar rechts is ook al heel mooi.
                  Zo blijft het plein deels behouden en heb je alsnog een mooi hotel. Ben geen held in tekenen maar dit zou ook goed kunnen. Eventueel met nog een vleugel over de vrolijke Noot. Nadeel is dat je wel nog een stuk ruimte van de uitbreiding voor het sprookjesbos afpakt.

20cent Dat was voor verscheidene lezers helaas niet wat uit jouw post bleek, vandaar dat ik je afbeelding heb omgezet in een link en het verzoek deed ๐Ÿ™‚