Inderdaad, in het verleden is de hoeveelheid ruimte (of het ogenschijnlijk gebrek daar aan) al genoemd als tegenargument. Maar doorgaans wordt door veel mensen niet beseft hoe groot het plein eigenlijk is:
@Niek Overigens is de ruimte best veel hoor, ik zou dit echt niet 'proppen' op het Dwarrelplein willen noemen.
@Niek De hoeveelheid ruimte is veel groter dan velen hier volgens mij denken.
Edit: ik heb eens even gauw gemeten, en tussen de winkel en de ingang van het park zelf zit toch echt zo’n 108 meter.
En inderdaad, het Disneyland hotel heb ik er ook al eens bij gepakt in dit topic. Alleen dat ding is wel echt te groot voor de Efteling, het gaat wellicht de helft van de dikte van dat gebouw worden.
@Niek Ik denk echt dat je je enorm vergist in de hoeveelheid ruimte die er is en die je nodig hebt. Kijk, een hotel met een corridorontsluiting zoals dat mooi heet (een gang in het midden met aan beide zijdes van het gebouw kamers) hoeft in principe niet 'dikker' te zijn dan 18 meter. Het hoofdgebouw van Bosrijk is zelfs maar 16 meter dik. Efteling gaat het niet zo groots spelen als Disneyland, waarbij we het over een dubbele diepte hebben van zo'n 30 a 35 meter. Dit zal ongetwijfeld een langgerekt gebouw worden, want de lengte naast de spoorlijn die hebben ze wel, en ze zullen het plein zoveel mogelijk plein willen laten zijn. Ik gok een gebouw van een meter of 100 lang, 18 diep, 4 a 5 lagen hoog, en dan nog enkele uitbouwen aan de zijde van aquanura en de parkeerplaats.
En als je bedenkt dat er van winkel tot spoorweg zo'n 108 meter zit, dan valt dat allemaal nog wel mee. Ik ga er van uit dat de Efteling hier niet veel hoger zal gaan dan 4 of 5 bouwlagen, anders wordt het te massaal.