ppc-anoniem-2 Hoe laag noem je laag? Is 4 bouwlagen (begane grond / 1e / 2e / 3e) ook nog laagbouw of valt dat al onder hoog?
Ik tel vier verdiepingen nog onder "laagbouw". Natuurlijk is het relatief, maar als je kijkt naar het Efteling hotel met acht verdiepingen vind ik vier nog wel relatief laag.
@MisterVW
Wat maakt het Dwarrelplein zo Eftelings dan? Het is een kaal plein met wat bomen er tussen en een veelte oud toiletgebouw, losse oliebol kermiskraam en een tijdelijke La Place. Het dwarrelplein ziet er eerder uit als iets wat in Duinrell thuis hoort dan de Efteling. Een van de meest sfeervolle stukjes in het park is naar mijn mening het Anton Pieckplein en die is half ingebouwd met allemaal geveltjes. Zo iets, maar dan hoger en met grotere gevels lijkt me ontzettend leuk om het Dwarrelplein meer sfeer te geven.
Niemand zegt ook dat het HVZ plat moet, ik verwacht ook eerder dat het hotel ernaast/erachter gebouwd gaat worden dan ervoor. Loopings beweert dat het hotel de nieuwe ingang van het park gaat vormen, ik zie dan eerder de ingang van het park verplaatsen naar net voor de spoorwegovergang ipv het hotel door het HVZ te laten lopen. Op die manier wordt het HVZ een entree voor het plein waar de ingang van het park + hotel + theater vormt. Als ze ooit besluiten iets te doen met de grond aan de west zijde van het park, zij het een tweede park of uitrijk, krijg je een mooie plein die de gebieden met elkaar verbind vergelijkbaar met de opzet van het Disneyland Resort.