Ja dat was zodat mensen niet helemaal een topic meer hoeven door te lezen, ik wist dat ik daar ooit wat over had gezegd. Het formaat van het plein is namelijk al veelvuldig besproken, dus ik dacht: ik zal mijn opmerkingen daarover eens bij elkaar gooien.

Maar he, bedankt voor je ontopic reactie. Respect 😎

luc136 daar zit tenminste duidelijke informatie in. Meer dan een middelmatige Photoshop van een amazone gebied πŸ˜…

Ik ben enthousiast over de mogelijke komst van een hotel. Ik hoop dat de Efteling er een concept van gaat maken dat iets uniek toevoegt. Dus niet enkel (hele mooie) uitbreiding van horeca en hotelkamers aan het bestaande aanbod maar ook nieuwe ervaringen en/of concepten. En ik hoop dat ze concepten maken die ook wat toe voegen voor de normale parkbezoekers (ipv enkel de hotelgast).

Overigens mogen ze dat zo groot als maar kan maken. Het lijkt mij dat je op een dergelijke locatie genoeg nuttigs kan toevoegen. Maar het kan mij dan ook nooit groot of gek genoeg. Ik hou wel van ambitieuze projecten.

Maar ik vrees dat mijn gewenste aanpak niet de meest voor de hand liggende isπŸ˜…

NR92
    Als je ziet wat bijvoorbeeld Phantasialand met Charles Lindbergh maakte, is veel mogelijk πŸ˜‡πŸ˜…
    Het idee erachter van een hotel beleving, een experience als basis op een Eftelingse manier. Maar dat is dromen πŸ™‚

• NR92 vindt dit leuk.

Nu ik er over na denk mijn gok is dat het HvdZ de main entrance zal blijven voor het park, maar ook voor het hotel.
    Het hotel zelf zal gekoppeld worden aan het huis en zal qua dakbedekking dezelfde look en feel krijgen als het huis, dus grote punten.
    Bij succes van het hotel zal ook aan de andere kant van de ingang eenzelfde hotel verrijzen in dezelfde stijl als het HvdZ.

Gewoon een wilde gok, niks meer en niks minder, maar zo behoud je wel de stijl van het iconische beeld van de ingang, maar word die uitgebreid naar links en naar rechts.
    Met de gedachte dat het HvdZ je als het ware wilt omarmen en je wilt verwelkomen in de Efteling (er moet tenslotte ook een klein verhalig iets bij)

JeepeeB Gewoon een wilde gok, niks meer en niks minder, maar zo behoud je wel de stijl van het iconische beeld van de ingang, maar word die uitgebreid naar links en naar rechts.

Ik hoop met je mee, dat zou wel heel mooi zijn!

Dan gaat wel de gedachte achter het Huys verloren. Nu zit er een soort van sprookje achter want dan zou komen te vervallen.

rambo1990 O, serieus? Nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor sprookje πŸ˜ƒ

Voor de goede orde, persoonlijk zie ik het wel zitten dat de entree en het plein aangepakt gaan worden. Ik ben alleen heel erg benieuwd wat Efteling zelf bedenkt, want ik ben bang voor budget beperkingen die we eerder hebben voorbij zien komen met andere projecten.

rambo1990
          Ik kon het niet laten en ben even aan de slag geweest met jouw plattegrond als blueprint. Ik ben natuurlijk geen Efteling-ontwerper maar het gaat om het idee! πŸ˜…
          Disclaimer: Ik heb dit in de sims gemaakt dus de achtergrond klopt van geen kant haha.

JeepeeB

Ik vind zelf dat in dezelfde stijl doorzetten als HvdZ juist het ontwerp van het huis verzwakt. Het huis is nu een uniek op zichzelf staand gebouw met een zeer krachtige uitstraling. Dit is mede door de symmetrie en verticaliteit in het ontwerp. Door het hotel in dezelfde stijl door te zetten wordt het HvdZ als ware uit evenwicht gebracht. Ik zou dan juist kiezen voor een sterk contrasterend ontwerp maar dan wel met een stoere uitstraling. Denk aan de uitstraling van een ruig schots kasteel.

Erikk heel erg leuk gedaan, maar waar moet dan de uitbreiding van het sprookjesbos komen?
            Het Uitrijk zou ik dan toch aan de andere kant van het Huys plaatsen.

Erikk Zo zie je maar weer hoe verbazingwekkend veel ruimte er eigenlijk is overal. Als je tegen me had gezegd dat dit zo zou passen had ik je uitgelacht! πŸ˜„

@The_Bullgod# oeps πŸ€”

rambo1990 Dan gaat wel de gedachte achter het Huys verloren. Nu zit er een soort van sprookje achter want dan zou komen te vervallen.

Denk je dat de gewone bezoekers dit ook weten? Voor hen is het namelijk gewoon een indrukwekkende ingang en niets meer.

Joske Ik vind zelf dat in dezelfde stijl doorzetten als HvdZ juist het ontwerp van het huis verzwakt. Het huis is nu een uniek op zichzelf staand gebouw met een zeer krachtige uitstraling.

Dan zou ik ervoor kiezen om het hotel in de stijl van het theater te doen. Anders krijg je zoveel verschillende onsamenhangende gebouwen bij elkaar, wat er ook niet mooi uit ziet.

JeepeeB Nu ik er over na denk mijn gok is dat het HvdZ de main entrance zal blijven voor het park, maar ook voor het hotel.

Kwa geruchten is het toch eigenlijk al lang duidelijk dat de ingang van het park gaat verhuizen naar het nieuwe hotel en dus bij de spoorwegovergang? Het huidige Dwarrelplein krijgt dan een publieke functie waardoor je na je uit het Huis van de Vijf Zintuigen komt je op een welkomstgebied komt waarna je linksaf kan naar het pretpark, rechtdoor naar het Theater en rechtsaf naar Uitrijk/eventuele latere uitbreiding pretpark.

Arathonk Het huidige Dwarrelplein krijgt dan een publieke functie

Dit is ook hoe ik de zaken voor me zag, maar ik realiseer me nu pas dat dat betekent dat niet-gasten Aquanura gratis kunnen gaan aanschouwen, dat de capaciteit van de show daarmee voor daggasten verlaagt wordt Γ©n dat een deel van de gasten het park uit moet om toe te kijken. Is dat wel zo handig? Of zal de Efteling het hotel dan toch in een U bouwen en de Aquanuravijver van het Dwarrelplein afschermen met een arm van het hotel?