Tonnie Volgens mij zou de bouwvergunning zelf geen issue moeten zijn maar ligt het "probleem" in de milieuvergunning die evt nog niet passend is.
Ik verwijs graag nog naar mijn eerdere post:
https://forum.pretpark.club/d/1800-hotel-op-dwarrelplein/186
De milieuvergunning is inderdaad nog niet aangepast op het nieuwe bestemmingsplan. Dit betekend dat alle omgevingsvergunning aanvragen nu de lange procedure van 26 weken door moeten lopen. Echter hoeft de gemeente die aanvraag pas later openbaar te maken, de vergunningprocedures loopt dus al even. (Een week of 20) Ik vermoed dat dat een van de redenen is dat het gerucht meer is gaan leven deze zomer.
Nu de aanvraag openbaar is, is er 6 weken inzagetermijn en kan er bezwaar gemaakt worden. Dit bezwaar is pittiger bij dit type aanvraag als bij de reguliere aanvraag die de Efteling voorheen kon doen, er mogen nu ook zienswijzes ingediend worden en dat vergt natuurlijk weer een beoordeling en mogelijke vertraging. Ik verwacht start bouw nu tussen de 6 en 12 weken mits er geen groot bezwaar komt.
Het is donderdag en dat is vaak persbericht dag bij de Efteling dus ben benieuwd vandaag.