Hotel op Dwarrelplein - Efteling Grand Hotel
Het huis van de vijf zintuigen als souvenir winkel zou wel heel vet zijn
Pascal-Manu Nee hoor zeker niet. Lisse heeft ook een eigen bioscoop en daar wonen ook net iets meer dan 20000 inwoners. dus zo een gek idee is het zeker niet. Kijk bv ook eens naar Disney Village. Dat heeft ook een regio functie en dat kan hier natuurlijk ook makkelijk.
- Bijgewerkt
laprikantan Visueel voegt het vooral goedkoop ogend toe. Jij als dagbezoeker kan dat soort goedkope gebouwen ergens anders ook wel zien. Het is behoorlijk op het asociale af wat je vooral bij studio100 zou verwachten.
Het gebouw staat er bij mijn weten nog niet, en ook het ontwerp is op vele vlakken inmiddels weer veranderd, dus waar de stelling dat het goedkoop oogt vandaan komt snap ik niet. Ik zal ze maar weer aanhalen, maar als dagbezoeker heb je van hotels in pretparken zeker wel een voordeel. Het Disneyland hotel, Ling Bao, Matamba en Charles Lindbergh in Phantasialand, Mira Costa in Tokyo DisneySea en ook de hotels in Pairi Daiza voegen enorm veel toe: namelijk dat ze de thema wereld veel groter en rijker maken dan dat ‘ie voorheen was. Het gaat ongetwijfeld een prachtig gebouw worden met een restaurant waar ook, net als in Charles Lindbergh, daggasten zullen kunnen gaan lunchen.
Ik weet overigens niet of je het Plopsa hotel in het écht bewonderd hebt, maar dat is écht wel een heel chique bouwwerk hoor. Zowel van binnen als buiten. Niks goedkoops aan en prachtig verweven zo naast de huidige ingang.
En sorry hoor, maar hoe een prachtig vormgegeven gebouw met opnieuw ingedeeld plein en groen afbreuk kan doen aan iets wat momenteel een betonnen plein is met een La Place, voorzieningen in containers en een kermis gebak kraam kan ik niet bevatten. Dat parken als Plopsaland, Walibi Holland en Toverland, na de toegangspoortjes, een overtuigender ingangsgebied hebben dan een van de Europese topparken kan natuurlijk niet. Dit plan zal daar verandering in brengen. En of je het nu uiteindelijk een mooi of lelijk gebouw gaat vinden zal de toekomst uitwijzen, daar kun je nog geen oordeel over vellen. Maar de daggast zal er zonder twijfel profiteren van de inkomstzone die op alle vlakken beter is dan dat ‘ie was. Veel slechter kan namelijk niet.
paterdave2 Een bioscoop/theaterzaal waar een tiental jaar is voor gelobbyd en word op veel subsidiecentjes geëxploiteerd 8-)
ppc-anoniem-1 Het Disneyland hotel, Ling Bao, Matamba en Charles Lindbergh in Phantasialand, Mira Costa in Tokyo DisneySea en ook de hotels in Pairi Daiza voegen enorm veel toe: namelijk dat ze de thema wereld veel groter en rijker maken dan dat ‘ie voorheen was.
Helemaal mee eens, maar dit zijn wel allemaal hotels die daadwerkelijk onderdeel uitmaken van een themagebied of daarvan de achtergrond vormen. Dat gaat met de veel meer losstaande Eftelingversie natuurlijk wel anders worden. Sterker nog: ik denk dat Art Nouveau - hoe tof ik die periode in de architectuurgeschiedenis ook vind - helemaal niet zo goed past en eerder afbreuk doet aan wat er al aan het Dwarrelplein staat dan dat het een meer coherent, groter en rijker geheel gaat worden. In dat opzicht had een voortzetting van de ingetogen luxe van de kantoorzijde van Raveleijn wellicht beter gepast.
ppc-anoniem-1 Maar de daggast zal er zonder twijfel profiteren van de inkomstzone die op alle vlakken beter is dan dat ‘ie was. Veel slechter kan namelijk niet.
Wederom helemaal mee eens en dit keer zonder kanttekening. Het opnieuw ingerichte Dwarrelplein zal voor de gewone daggast misschien nog wel de grootste winst zijn.
De Efteling heeft er geen geheim van gemaakt wat samenhang te willen in het park. Dit hotel als startpunt van de Wereld van Pardoes. Misschien moet je het meer zo zien. Ipv hotel op Dwarrelplein meer een hotel in de wereld van de Pardoes promenade
In het Apollo theater zelfs Arie en Sylvesters eerste show gezien.
Vind het 'grappig' dat ik sommige commentaar zie geven over dat het aanzicht niet klopt.
Maar bij de wereld van Sindbad of de bakkerij heb ik daar niemand over gehoord. Hoewel die ook niet correct waren. Het is ook helemaal niet simpel en het is een impressie. Maar bij alle drie genoemde vind ik het toch zeer goed gelukt.
Ik kom misschien met de eieren na Pasen. Maar had iemand die trap naar het hotel al gezien, met de watervallen.
En een toegangshuisje of zoiets.
Ik snap de euforie voor het dwarrelplein niet.
Het plein komt vol te staan met kriskras plantsoentjes.
Ik word pas enthousiast als het echt een main street zou zijn met extra winkeltjes.
De faciliteiten (wc, hondenkennel, garderobes.) Krijgen hopelijk ook nog knusse gebouwtjes. Die ontbreken nog op de tekening.
Wc's en een garderobe verwacht ik eigenlijk nog wel aan de doorgang onder het hotel.
En zoals @Tonnie ook al zegt over de kennel. Die zie ik ook eerder aan de kant van het theater terecht komen.
Ruubje Ik snap de euforie voor het dwarrelplein niet.
Het plein komt vol te staan met kriskras plantsoentjes.Ik word pas enthousiast als het echt een main street zou zijn met extra winkeltjes.
Nee het plein komt niet "vol te staan met kriskras plantsoentjes", het plein wordt ingericht om een goede looproute en juiste doorstroming op het plein te faciliteren. Als de routing en doorstroming wordt verbeterd, is dat dikke winst. Zoals ik al heel vroeg in dit topic al eens heb benoemd, is de huidige onlogische padenstructuur niet bevorderlijk voor de doorstroming.
En voor wat betreft een "mainstreet":
- Efteling heeft een groene mainstreet, de Pardoes Promenade.
- Efteling heeft niet het aanbod van een Disneyland (qua merchandise en eten/drinken), dus die winkelruimte krijgen ze niet gevuld.
- Een "mainstreet" zou hier compleet het doel voorbij schieten. Het plein is een verbinding tussen park, huis van de vijf zintuigen, theater, en toekomstige tweede gate of 'uitrijk'. Een hoofdstraat vol winkeltjes zou daar helemaal niet passen.
Prachtig hotel, niets mis mee voor op een andere plek. Het is gewoon niet de Efteling stijl zoals het er nu op staat, hopelijk komen ze met een heel andere stijl dan deze gelekte afbeelding. Een van de prachtigste entree gebouwen ooit gaat er nu een puist naast krijgen. Een puist in de zin dat het elkaar niet complementeert en dat is jammer. Ik snap de keuze voor een hotel op die plek, alleen die stijl klopt niet.
- Bijgewerkt
Ik blijf erbij, en ik pleit hier nog steeds voor. La Place is zo meteen pleite van de oude vertrouwde plek. Mocht Efteldingen echt weg gaan uit hvdvz, dan zou er iets moeten komen in een andere vorm. Iets waar de Efteling jaren mee bezig is geweest, is Uitrijk (ik val in herhaling). Maar mij lijkt het logischer als er rechts gezien van de foto, alles komt. La Place, meer horeca (restaurantjes, afhaal, fastfood), een mooie grote, maar overzichtelijke souvenirshop (of meerdere), een bioscoop en alles wat nog meer mist. Deze kant van het plein, leent zich daar prima voor. Ik zal vast de opmerking krijgen: "Ja, maar dan is het net Disney Village". SO WHAT!!! Het is- en blijft de Efteling. Ik weet zeker dat hotelgasten/verblijfsgasten (en zeker straks met het nieuwe hotel), of mensen die nog even wat willen eten voordat ze naar huis gaan, hier echt behoefte aan hebben. En het zorgt voor omzet. Commercieel gezien zou dit, net als het hotel op het Dwarrelplein, echt raak zijn. Zeker als er een 'second gate' (of uitbreiding) komt. Het Dwarrelplein blijft samen met hvdvz nog steeds het middelpunt van de Wereld van de Efteling. In mijn beleving zou dit echt een schot in de roos zijn.
Ik noem maar even wat: Verblijfsgasten van Bosrijk en Loonsche Land lopen van de uitgang door Uitrijk heen. Straks met de nieuwe parkeerplaatsen, kunnen mensen aan het einde van de dag door Uitrijk heen gestuurd worden. En hou Uitrijk na sluitingstijd van het park ook beschikbaar voor niet-Efteling-gasten.
Ik zie Uitrijk niet als een soort overdekt winkelcentrum voor me. Maar gewoon een straat met links en rechts horeca, winkeltjes ed. En wat mij betreft bovenop de winkels/horeca, nog meer hotelkamers.
Erikk zo iets
Zoiets als @Erikk hier al omschreven had.
Bron: Google
Edit: Ik zie net pas dat degene die deze foto bewerkt heeft, het hvdvz verplaatst heeft naar de nieuwe entree. Vergeet alsjeblieft dat dit op die foto staat. Ik wil enkel en alleen de rechterkant van het Dwarrelplein aanduiden.
Ruubje Ik word pas enthousiast als het echt een main street zou zijn met extra winkeltjes.
Of zoiets als Disney Springs maar dan op z'n Eftelings. Echt een gebied aan de andere kant van het Dwarrelplein dat toegankelijk is na sluitingstijd en ook voor niet-Efteling-Gasten
Ik zou bijna zeggen, verplaats dat toekomstig hotel ALS second gate
Dan 'breek' je ook niet in de 'stijl' van het originele park.. en misschien word die stijlbreuk eerder geaccepteerd..
Dat hotel past toch perfect in de Wereld van Pardoes? Snap nu niet wat er mis is met de stijl.