Ik blijf erbij, en ik pleit hier nog steeds voor. La Place is zo meteen pleite van de oude vertrouwde plek. Mocht Efteldingen echt weg gaan uit hvdvz, dan zou er iets moeten komen in een andere vorm. Iets waar de Efteling jaren mee bezig is geweest, is Uitrijk (ik val in herhaling). Maar mij lijkt het logischer als er rechts gezien van de foto, alles komt. La Place, meer horeca (restaurantjes, afhaal, fastfood), een mooie grote, maar overzichtelijke souvenirshop (of meerdere), een bioscoop en alles wat nog meer mist. Deze kant van het plein, leent zich daar prima voor. Ik zal vast de opmerking krijgen: "Ja, maar dan is het net Disney Village". SO WHAT!!! Het is- en blijft de Efteling. Ik weet zeker dat hotelgasten/verblijfsgasten (en zeker straks met het nieuwe hotel), of mensen die nog even wat willen eten voordat ze naar huis gaan, hier echt behoefte aan hebben. En het zorgt voor omzet. Commercieel gezien zou dit, net als het hotel op het Dwarrelplein, echt raak zijn. Zeker als er een 'second gate' (of uitbreiding) komt. Het Dwarrelplein blijft samen met hvdvz nog steeds het middelpunt van de Wereld van de Efteling. In mijn beleving zou dit echt een schot in de roos zijn.
Ik noem maar even wat: Verblijfsgasten van Bosrijk en Loonsche Land lopen van de uitgang door Uitrijk heen. Straks met de nieuwe parkeerplaatsen, kunnen mensen aan het einde van de dag door Uitrijk heen gestuurd worden. En hou Uitrijk na sluitingstijd van het park ook beschikbaar voor niet-Efteling-gasten.
Ik zie Uitrijk niet als een soort overdekt winkelcentrum voor me. Maar gewoon een straat met links en rechts horeca, winkeltjes ed. En wat mij betreft bovenop de winkels/horeca, nog meer hotelkamers.
Zoiets als @Erikk hier al omschreven had.
Bron: Google
Edit: Ik zie net pas dat degene die deze foto bewerkt heeft, het hvdvz verplaatst heeft naar de nieuwe entree. Vergeet alsjeblieft dat dit op die foto staat. Ik wil enkel en alleen de rechterkant van het Dwarrelplein aanduiden.
Ruubje Ik word pas enthousiast als het echt een main street zou zijn met extra winkeltjes.
Of zoiets als Disney Springs maar dan op z'n Eftelings. Echt een gebied aan de andere kant van het Dwarrelplein dat toegankelijk is na sluitingstijd en ook voor niet-Efteling-Gasten
Bron: https://www.eftepedia.nl/lemma/Uitrijk