Timv1999 1:06 tot 1:35 is het meest iconische stuk wat de Danse Macabre muziek de Danse Macabre muziek maakt
Dat is een mening. Voor mij is de climax het meest iconische stuk. Toevallig wel dezelfde melodie, maar dat is dus ook de reden dat ik er vrede mee kan hebben dat het door jou aangehaalde stuk eruit is gehaald.
Timv1999 De vergelijking met villa volta maakte ik omdat het voelt alsof 0:57 tot 1:30 eruit geknipt zal zijn, alleen dat dat bij villa volta zal zijn. Het is beide het stuk na de intro.
Dat weet ik, vandaar dat ik zeg dat het geen correcte vergelijking is. Nevertheless, in het hypothetische geval dat de show van Villa Volta ingekort moet worden, zou precies dit stuk een goede zijn om te laten vallen. Ook hier geldt namelijk dat de climax dezelfde melodie heeft, maar dan intenser. Als je moet knippen haal je eerst de dode momenten eruit, daarna de herhaling. Dat komt de spanningsopbouw van je rit enkel ten goede.
Timv1999 En je hoeft die tijd nergens vandaan te halen. Het voelde allemaal te gehaast en snel. De totale tijd dat je beweegt voelde voor mij te kort.
Is je opmerking dan niet dat de show te kort duurt? Je gooit het naar mijn idee nu volledig op de muziek omdat je een bepaalde uitvoering van de Danse Macabre gewend bent, terwijl dat ook al een sterk ingekorte versie van het origineel is.