Progress Daar zijn we weer hoor. De 9+ doelstelling is toch wel het mooiste cadeau dat de Efteling de critici ooit heeft gegeven. Werkelijk bij álles wat maar even niet aan de verwachtingen voldoet kan dit non-argument uit de kast worden getrokken.
Geen non-argument, ze halen het zelf te pas en te onpas aan. Dan moet je niet gek opkijken dat die lat ook gebruikt wordt om tegen aan te spiegelen. Plus, degene met een pardoes-bril op happen er ook wel lekker op natuurlijk. 😜
De parking hoeft van mij geen 9+ te zijn, maar wat ik ontzettend jammer vind is dat vak KLM steeds meer tot hoofdparkeerterrein wordt gebombardeerd, maar gewoon geen fijne plek is om te verblijven. Grote delen zijn stoffig, nergens is er goed plek om vrij van autoverkeer te lopen wat gewoon erg onprettig is als je kleine kinderen bij je hebt, groen en schaduw mist en elke investering die gebeurt is met minimale middelen.
En ja. Ooit gaat alles verschuiven, maar met een verwachting dat we dan zo 10 jaar verder zijn mag er toch net wel even wat meer in geïnvesteerd wordt wat mij betreft.
Het is ook grappig om te lezen dat als ik dan wat commentaar heb op de looks van de zonnepanelen, er gelijk verwachtingen bij anderen zijn dat ze over de top gethematiseerd moeten zijn en dus elk commentaar óp de looks zoals ik het geef overdreven is...
Volgens mij geef ik zelf al aan in mijn post dat thematisering absoluut de verwachting niet is maar een likje verf of extra stalen krul zou het net wat betere smoel geven.
Daarnaast ben ik bang dat onder de parking er gewoon een stoffige repack-laag blijft liggen, wat goed is voor de afwatering naar de ondergrond. Maar van de halfverhardingen wel weer de meest goedkope oplossing en voor de gast geen prettige (want stoffig) oplossing.
De parking hoeft van mij geen 9+ te zijn, maar de 5 die het nu is (goed, onder de zonnepanelen in de schaduw wil ik die parkings dan nog wel een zeventje geven) is ook niet Efteling waardig.
Gewoon een boom her en der, zodra je van de parkeerlanen af bent een vrijliggend pad voor de voetgangersstroom met wat speakers voor muzieksfeer (en helemaal voor de 'plus' ervaring overdekt en eventueel lopende band, maar geen pré) en geen stoffige verharding is wat mij betreft voldoende.
Zoals de oude (maar inmiddels te krappe) hoofdparking voor het Huys er bij ligt, zoals de parking van Europapark erbij ligt en zo zijn er nog zat voorbeelden te noemen.