The_Bullgod Om problemen met je OV te beperken, moet je dan ook niet inzetten op maar 1 manier van vervoer.
En daarmee maak je de investering alleen maar groter.
The_Bullgod Dat klopt, maar je blijft wel de parkeer problemen houden net als de verkeersdrukte rondom het park.
En alleen al om die problematiek te verlichten zou je de parking kunnen gaan verplaatsen, naar een locatie waar het voor minder overlast zorgt.
Ik gaf notabene in mijn eerste zin al aan dat het ook de verkeersdrukte rondom Kaatsheuvel zou beperken. Maar waar voor de stikstofneerslag het goed zou zijn de verkeersstromen te verplaatsen, want weg van kwetsbare natuurgebieden, is het voor de verkeersdrukte dat juist niet het geval. Enige logische locatie voor grote parkeerterreinen zou de polder nabij A59 bij Waalwijk zijn met rechtstreekse afritten.
Je zorgt daarmee wel dat de drukte veel meer rond deze snelweg gesitueerd wordt en ook het verkeer uit het zuiden hier terecht moet. Waar bij drukte nu de N261 nog als buffer werkt en de A59 bespaard.
Het is vooral een ontzettend kostbaar plaatje voor een milieuoplossing die met de vergroening van het autopark maar tijdelijk is (en waar met ingrijpen in boerenbedrijven veel meer winst te behalen valt) en verder vooral een hele grote investering om een ander probleem (de verkeersdrukte) enkel te verplaatsen en waarschijnlijk nog groter te maken ook.
En wat ik aangaf, qua gastervaring creëer je -op het ritje in de monorail na- vooral meer gedoe en wachten.
Dan zie ik veel liever dat het park de huidige parkeerterreinen verbeterd en goede wandelpaden aanlegt. Want de aanloop naar het park tussen de auto’s door vind ik altijd verre van een 9+ ervaring. Zeker vanaf de verdere parkeerterreinen af.