The_Bullgod Nog steeds de crew van die duikers.
Zij zijn de hoofdverantwoordelijken
Zo makkelijk is het met dat soort contracten zeker niet altijd. Ondanks dat de verantwoordelijkheid wellicht wél bij die crew ligt, kan de juridische verantwoordelijkheid nog steeds bij EP liggen omdat ze de eindverantwoordelijkheid hebben.
Gezien er 2 gasten gewond zijn geraakt, ga ik er van uit dat dit gasten waren die in een bootje van Atlantica zaten (op de foto's is een bootje in de buurt van het ongeval te zien). Het is EP die besloten heeft om de show op deze bijzonder onhandige plaats neer te zetten (want ook als de bak niet ontploft zou zijn, zoek je onnodig risico op door de stuntmensen dusdanig dichtbij een opererende attractie te laten optreden, volgens mij is dat ook niet bepaald volgens DIN norm) dus ook daar kan EP een stukje verantwoordelijkheid op zijn bord krijgen.
John Ze hebben ook geen geluk daar hè!
2x een grote brand in een gebouw waar meerdere keren per minuut boten en treinen met mensen voorbij komen. Is toch wel behóórlijk geluk hebben dat daar niemand gewond is.
Wie kan zich nog de foto herinneren van een personeelslid op de neus van de rijdende monorail om van daar uit sneeuw van de track te vegen?? Dat is óók geluk hebben dat daar geen ongelukken gebeuren.
Nu hebben ze een opererende show véél te kort bij een opererende attractie gezet en wederom is de schade eigenlijk minimaal.
Enige pech die ze hebben gehad was die ene dode op Poseidon.. maar dan hebben ze weer geluk met massa en media, want die lijken elk incident in het park vrijwel instant te vergeten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de brand in PHL of het incident met the Smiler.
Ik zou zeggen dat ze tot nu toe nog héél veel geluk hebben gehad.