Park: Disneyland Parijs
Horeca punt: Skyline bar (Hotel New York - The art of Marvel)
Drankje: Purple Power Martini Cocktail
Gin, Blue Curacao Liqueur, Pineapple Juice, Blueberry Purée, Cranberry Nectar, Fresh Lime Juice,
Prijs: € 16 euro
Cijfer: 9
Licht zurig, drinkt gevaarlijk lekker weg alsof het sterke frambozenlimonade is.

Drankje: Green Smash
Dark Rum, Blue Curacao Liqueur, Mango Purée, Pineapple Juice, Lemon Juice, Fresh Mint
Cijfer: 9.5
Veel crushed ijs in het glas(logisch gezien de naam), een heel verfrissend drankje, takje mint had niet gehoeven wat mij betreft maar staat wel leuk als decoratie.

Drankje: Cosmic
Pear Flavoured Vodka, Edelflower Liqueur, Curacao Flavour Syrup, Fresh Lime Juice, Cranberry Nectar*, Sprite, Strawberry Coulis
Cijfer: 10!
Wat mij betreft een smaaksensatie, je kan er voor kiezen beide gekleurde lagen afzonderlijk te drinken, wat dan prima weg te drinken is, maar de rode laag sijpelt langzaam door naar beneden en als je beide lagen tegelijk drinkt dan weet je niet waar je overkomt qua smaakt.
Nootjes worden overal bij geserveerd, wat een leuke afwisseling is voorbij de zoete drankjes.

Dit waren niet alle drankjes die we hadden genomen in die bar, dit waren de wat mij betreft de bijzondere, en voor het oog ook het interessantste.
Drankjes zijn naar mijn gevoel wel prijzig, maar kwalitatief zeker geen rommel.

Momenteel zitten we in Grøften in Tivoli Gardens voor een lunch. Ik had smørrebrod met kipsalade en traditionele Deense buikspek met rode kool en allebei op komijnbrood. Een heerlijke lunch welke enorm vult. Ze waren allebei 139 DKK in prijs.

Ik zou de kipsalade een 7 geven, ik vond hem iets te smeuïg, de buikspek een ruime 8.

Foto:

Park: de Efteling
Horeca punt: De Smulpaap
Gerecht/product: Loaded Fries Pulled Chicken
Prijs: € 6,50
Cijfer: 9+/10!
Beoordeling: Het is ongelofelijk, maar alles wat ik in de Efteling heb gegeten sinds ik dit topic startte, was gewoonweg erg goed…

Vanavond waren we onverwacht weer even in het park, en we wilden eten bij Polles Keuken. Alsof ze me wilden behoeden voor deze keuze, was er een deel van de keuken kapot waardoor ze alleen de capaciteit voor reserveringen overhielden. Helaas, we hadden geen reservering. Dit gaf ons de kans om door te lopen naar de Smulpaap.

In de ThemeTalk-groep kreeg ik op het moment dat ik onze keuze ging inventariseren een foto te zien van iemand die Loaded Fries aan het eten was bij het horecapunt waar we net een tafel in de schaduw en de rust hadden gevonden. Dat zag er goed uit! En de vraag of het een aanrader was, werd instemmend beantwoord. Hup, naar de kassa. Wat frietjes en snacks voor de rest van het gezin, Loaded Fries voor Johnnie! Gelukkig zag ik de foto, ik kon nog net zeggen dat ik geen rucola wilde 😋

Niet veel later stond de portie voor mijn neus. Kip, citroen-peper mayo, friet, piccalilly, rode ui en afgetopt met vrolijke sliertjes bosui. Dit alles in een bak van ongeveer 10 bij 18 centimeter. Echt heel veel. En qua smaak, verrukkelijk!

Ik ben best vaak kritisch geweest op de Efteling en zijn horeca, en dat ben ik hierbij eigenlijk nog steeds. Ik vind namelijk dat dit voor het geld dat het kost, veel te goed is. Voor €6,50 kun je dit nergens anders krijgen anno 2023. Zelfs de friet vond ik lekker! Hopelijk lezen ze in Kaatsheuvel niet mee, want ik lijk wel gek om erover te klagen 😁

John Als ze meelezen doen ze er de volgende keer wel rucola op🤫 of wordt de prijs 'maar' 30% verhoogt😉

John Vorig jaar deze heerlijke loaded fries ontdekt en ben het volledig met je eens. Echt een hele goede smakelijke portie voor een hele prima prijs. Eten in de Efteling doen we eigenlijk alleen nog bij de Smulpaap. Heerlijk.

Park: Efteling
    Horeca Punt: Den Suykerbuyk
    Gerecht/product: Wafel met ijs, fruit en slagroom
    Prijs: rond de €5,00. Weet het niet meer precies
    Cijfer: 8,5/10
    Beoordeling: Lekkere warme wafel met een bol ijs naar keuze en vers fruit en slagroom. De hoeveelheid toppings was zeer ruim en de prijs/kwaliteit verhouding was prima. Bij mijn lokale ijssalon in het dorp betaal ik meer voor een soortgelijk gerecht.

Park: Efteling
    Horeca Punt: zwarte kat
    Gerecht/product: Breekbrood tosti
    Prijs: €8.25
    Cijfer: 5,5/10

Samen met de vrouw de breekbroodtosti uitgeprobeerd , opzich was de smaak goed en voldoende gevuld ( ham/kaas/spekjes) maar je proefde dat onze tosti al wat langer onder de zonnebank heeft gelegen dan hoort. Mede hierdoor was de buitenkant niet lekker krokant meer.

Leuk Topic!

Park: Toverland
    Horeca Punt: Flaming Feather
    Gerecht/product: mixed grill
    Prijs: weet ik niet meer, maar vond de prijs/kwaliteit voor pretparkbegrippen zeer redelijk.
    Cijfer: 8,5/10

Ik ben heel positief verrast door het eten in Toverland. Zowel het eten bij the Flaming Feather als de hotdogs bij de uitgifte ernaast vielen heel goed in de smaak. Wel kan de bediening hier nog veel leren. Inefficiënt op en neer lopen op een vol terras zonder daadwerkelijk iets te doen en de één kijkt nog zuurder dan de ander (op twee uitzonderingen na).

Vriend_van_de_club

Wat mij betreft scoren de hamburgers van De Likkebaerd en de kipburger van het Fabula restaurant al zeker een 9. Ook de desserts in het Efteling Hotel zijn super.

Wat mij betreft mag de Efteling nog wel een verbeterslag maken in kwaliteit en diversiteit. Typisch voorbeeld: de magnetron maaltijden bij Toko Pagode. Zo zonde. Er zijn honderden kwalitatieve snelle Aziatische concepten te bedenken (sushi, tepanyakki, wok).

Foto:

Park: de Efteling
    Horeca punt: Bakkerei Krümel
    Gerecht/product: Lemon Curd Plaatgebak
    Prijs: € 3,50
    Cijfer: 4/10
    Beoordeling: Droge meuk! Ontzettend jammer want als dit smeuïg zou zijn dan was het een absolute tip. De smaak is goed, maar het is te droog om een voldoende te krijgen.

• erider heeft hierop gereageerd.

John Ik vraag altijd slagroom bij het gebak van Krumel, en dan is het een stuk lekkerder.

• John vindt dit leuk.

Park: De Efteling
      Horeca punt: De Likkebaerd
      Gerecht/product: Grillburger Ruiger
      Prijs: € 9,75
      Cijfer: 8/10
      Beoordeling: Een prima grillburger die prima belegt was, alleen de mosterd in combinatie met de Remia barbecuesaus had voor mij niet gehoeven.

• John heeft hierop gereageerd.

Maar even serieus, €9,75 voor een broodje hamburger is toch ongelooflijk duur? Ik had het laatst ook in Toverland, de prijzen schieten echt veel te ver omhoog! 😳

ArcovandenBroek Ja dat is zeker duur voor een broodje hamburger, maar dan heb ik liever dat die goed smaakt dan dat die niet te eten is 😄

ArcovandenBroek een losse vergelijkbare hamburger bij "de gele M" gaat langzamerhand ook richting de 7 euro (en soms meer afhankelijk van de locatie). Vergelijk deze vervolgens met het exemplaar in Efteling en dan snap ik het verschil wel van 3 euro waarbij een gedeelte ook een pretparktax is.

Overigens vind ik de burger geen echte topper, daarvoor vind ik de burger net ff te droog en te vlak qua smaak.

Ik had een paar jaar terug, toen het standje net nieuw was, eens een burger gehaald bij de Likkebaerd. Kreeg een droog broodje met een lauwe lap vlees en ijskoude toppings. Vond het niet zo'n succes. Zo te lezen zijn ze tegenwoordig wat beter, maar wel aan de prijs. Weet niet of ik dat over heb voor een burger, anders had ik het bij een volgend bezoek misschien nog eens opnieuw geprobeerd.

Quefox_ Je hebt ook een variant voor €6,75. Die prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk altijd beter. Lekkere burgers daar!

• Quefox_ heeft hierop gereageerd.
            • Tim vindt dit leuk.

Quefox_ Ik heb zelf altijd wel goeie ervaringen bij dat horecapunt! Oké, 9.75 is niet mals maar je krijgt er wel een dubbele burger voor.