Leuk Topic!

Park: Toverland
Horeca Punt: Flaming Feather
Gerecht/product: mixed grill
Prijs: weet ik niet meer, maar vond de prijs/kwaliteit voor pretparkbegrippen zeer redelijk.
Cijfer: 8,5/10

Ik ben heel positief verrast door het eten in Toverland. Zowel het eten bij the Flaming Feather als de hotdogs bij de uitgifte ernaast vielen heel goed in de smaak. Wel kan de bediening hier nog veel leren. Inefficiënt op en neer lopen op een vol terras zonder daadwerkelijk iets te doen en de één kijkt nog zuurder dan de ander (op twee uitzonderingen na).

Vriend_van_de_club

Wat mij betreft scoren de hamburgers van De Likkebaerd en de kipburger van het Fabula restaurant al zeker een 9. Ook de desserts in het Efteling Hotel zijn super.

Wat mij betreft mag de Efteling nog wel een verbeterslag maken in kwaliteit en diversiteit. Typisch voorbeeld: de magnetron maaltijden bij Toko Pagode. Zo zonde. Er zijn honderden kwalitatieve snelle Aziatische concepten te bedenken (sushi, tepanyakki, wok).

Foto:

Park: de Efteling
Horeca punt: Bakkerei Krümel
Gerecht/product: Lemon Curd Plaatgebak
Prijs: € 3,50
Cijfer: 4/10
Beoordeling: Droge meuk! Ontzettend jammer want als dit smeuïg zou zijn dan was het een absolute tip. De smaak is goed, maar het is te droog om een voldoende te krijgen.

• erider heeft hierop gereageerd.

John Ik vraag altijd slagroom bij het gebak van Krumel, en dan is het een stuk lekkerder.

• John vindt dit leuk.

Park: De Efteling
    Horeca punt: De Likkebaerd
    Gerecht/product: Grillburger Ruiger
    Prijs: € 9,75
    Cijfer: 8/10
    Beoordeling: Een prima grillburger die prima belegt was, alleen de mosterd in combinatie met de Remia barbecuesaus had voor mij niet gehoeven.

• John heeft hierop gereageerd.

Maar even serieus, €9,75 voor een broodje hamburger is toch ongelooflijk duur? Ik had het laatst ook in Toverland, de prijzen schieten echt veel te ver omhoog! 😳

ArcovandenBroek Ja dat is zeker duur voor een broodje hamburger, maar dan heb ik liever dat die goed smaakt dan dat die niet te eten is 😄

ArcovandenBroek een losse vergelijkbare hamburger bij "de gele M" gaat langzamerhand ook richting de 7 euro (en soms meer afhankelijk van de locatie). Vergelijk deze vervolgens met het exemplaar in Efteling en dan snap ik het verschil wel van 3 euro waarbij een gedeelte ook een pretparktax is.

Overigens vind ik de burger geen echte topper, daarvoor vind ik de burger net ff te droog en te vlak qua smaak.

Ik had een paar jaar terug, toen het standje net nieuw was, eens een burger gehaald bij de Likkebaerd. Kreeg een droog broodje met een lauwe lap vlees en ijskoude toppings. Vond het niet zo'n succes. Zo te lezen zijn ze tegenwoordig wat beter, maar wel aan de prijs. Weet niet of ik dat over heb voor een burger, anders had ik het bij een volgend bezoek misschien nog eens opnieuw geprobeerd.

Quefox_ Je hebt ook een variant voor €6,75. Die prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk altijd beter. Lekkere burgers daar!

• Quefox_ heeft hierop gereageerd.
          • Tim vindt dit leuk.

Quefox_ Ik heb zelf altijd wel goeie ervaringen bij dat horecapunt! Oké, 9.75 is niet mals maar je krijgt er wel een dubbele burger voor.

Foto:

Park: Six Flags Magic Mountain
            Horeca punt: Chicken Coupe
            Gerecht/product: Coupe Chicken Sandwich met friet (zonder drinken)
            Prijs: $16,99 ex tax
            Cijfer: 9/10
            Beoordeling:
            Ik was op zoek naar een lunch vorige week en kwam langs deze kleine tent in het West Coast Racers gebied. Op het bord erboven stond "Hand Battered Chicken" en dat klonk toch wel een soort van vers. Maar of ik het moest geloven? Ik bestelde met mijn Diamond abonnement (daar krijg ik 2 maaltijden, 1 snack en onbeperkt drinken mee iedere dag) dus die omgerekende ruim €17 betaalde ik niet.

Ik bestel altijd friet zonder zout zodat je deze vers krijgt, maar de friet die ik kreeg was niet eens lauw maar echt koud. Na 5 minuten wachten kreeg ik de bestelling mee en was ik erg benieuwd. De friet was net gebakken en smaakte (voor pretpark friet) met de ranch saus best goed. Maar dan het broodje kip, wat een verrassing was dat zeg! Het brioche broodje was precies hoe die moet zijn, de kip was zo groot dat hij niet op het broodje paste en de gefrituurde augurken die erop zaten waren bijzonder smakelijk. Het sausje was garlic chil mayo en paste perfect bij de burger. Ik moet zeggen dat ik al veel heb geprobeerd bij alle Six Flags parken in Noord Amerika, maar waar ik normaal altijd teleurgesteld wordt was dit echt een dikke aanrader! En het is allemaal duur, maar Cedar Fair, Universal en Disney rekenen net zo veel voor een menu.

Foto:

Park: Six Flags Magic Mountain
            Horeca punt: Cheetos Shack
            Gerecht/product: Cheetos Popcorn Mix
            Prijs: $8,99 ex tax
            Cijfer: 7/10
            Beoordeling:
            Ik vind de Cheetos Big Puffs in Amerika altijd erg lekker. Nu zag ik ineens dat ze dus vers popcorn maken met deze smaak; dat moet natuurlijk getest worden! Ook deze snack kon ik krijgen met mijn abo, maar ruim €9 voor een bakje popcorn is normaal wel gortig.

Het is dus mushroom popcorn (je hebt dus 2 soorten popcorn mais, butterfly en mushroom, als ze gepopt zijn dan lijken ze daarop) en er zijn buiten de chipskruiden ook cheetos crunchy chips doorheen gegaan. Het is een bijzondere maar ook heftige smaak, het bakje is niet ubergroot maar dit kun je prima delen met 2 personen. Normale (zoete, zoute, kettlecorn) popcorn kan ik achter elkaar dooreten maar hier had ik na een paar happen echt even een pauze nodig 😅 Net als bij de chips zijn je handen feloranje als je deze eet dus je handen wassen hierna is een must. Het was lekker, maar verder dan 1/3 opeten kwam ik niet door de erg aanwezige smaak.

Foto:

Park: Phantasialand
            Horeca punt: Restaurant Uhrwerk
            Gerecht/product: The Captain (steakburger)
            Prijs: €25,50
            Cijfer: 8/10
            Beoordeling:
            Een steakburger met rosbief, Ierse Cheddar, Serranoham crisp, romeinse tomaten en spiegelei en -zelfgemaakte- BBQ-knoflookdip op een delicaat luchtig roggebrioche volgens eigen recept.
            Een mond vol, maar ook zeker een maag vol. Een grote burger met flink wat 'dikke' frieten. Ik had de steak well done besteld. Binnen 15 minuutjes stond deze op tafel. Helaas was de steak alles behalve well done gebakken. Toch besloten om deze terug te sturen. Binnen nog geen 2 minuten stond er een nieuwe burger voor mijn neus, dit keer perfect well done gebakken, zeker niet droog. Super lekker broodje, maar veelste veel voor mij. Ik was erg verrast door de zelfgemaakt saus bij de frietjes, echt een aanrader.

Park Tokyo Disneyland
            Horecapunt Kraampje in Toontown
            Product Hotdog-on-a-stick
            Prijs Weet ik niet meer
            Cijfer 5
            Beoordeling
            Geen serieuze foodblog hier, maar een vreemde ervaring. In Tokyo Disney had ik lichte trek en was ivm glutenallergie op zoek naar een snack zonder brood/deeg. Toen zag ik deze hotdogs voorbij komen. In het papiertje zag het er smakelijk uit, en het grappige was dat ze op een stokje zitten. Toen ik mijn hotdog ging eten bleek het stokje een botje te zijn, lekker authentiek. Pas achteraf drong het tot me door dat een worst helemaal niet aan een bot zit, het is verwerkt vlees. Toen werd de ervaring ineens een stuk minder authentiek, maar ronduit goor. Bij nadere inspectie leek het ook écht om een botje te gaan, niet om namaak of zo. Gewoon een soort afgekloven spare-rib waar ze vervolgens een worst op hebben geprikt. Een hele bevreemdende ervaring, iemand die me er meer over kan vertellen is bij dezen uitgenodigd. Waar halen ze die botjes vandaan? Wie prikt die worsten erop? Zoveel vragen ..

• NR92 vindt dit leuk.
            20 dagen later

Foto:

Park: de Efteling
            Horeca punt: de Lickebaerd
            Gerecht/product: Grillburger Ruig
            Prijs: € 6,50
            Cijfer: 9/10
            Beoordeling: Remco82 at hm vorige maand en mede naar aanleiding daarvan bestelde ik hm vanmiddag ook. De enkele burger variant wel, met de smaken erop die ik lust (tomaat, oude kaas en rucola kan ik graag missen). En och, dit is genieten hoor!
            Goed broodje, de burger is heerlijk gekruid, de sauzen zijn top. Echt genieten! 😎

John Ik vond alleen de combi van mosterd en barbecuesaus wel apart.

Park: Walibi Belgium
              Horeca punt: cook house club
              Gerecht/product: broodje kabab
              Prijs: € 7,90
              Cijfer: 5,5/10
              Beoordeling: Broodje kabab was een soort pita broodje. Onderin werd saus gedaan met daarboven vrij veel sla en daarboven de kabab. De kabab was niet lekker. Mega krokant en leek vrij oud te zijn. Doordat de saus helemaal onderin zat was de helft van het broodje vrij droog. Het brood zelf was wel prima. De menukaart was enkel in het Frans en het personeel sprak geen woord Nederlands, Engels of Duits. Helaas ben ik vergeten een foto ervan te maken.