Foto:

Park: Six Flags Magic Mountain
Horeca punt: Chicken Coupe
Gerecht/product: Coupe Chicken Sandwich met friet (zonder drinken)
Prijs: $16,99 ex tax
Cijfer: 9/10
Beoordeling:
Ik was op zoek naar een lunch vorige week en kwam langs deze kleine tent in het West Coast Racers gebied. Op het bord erboven stond "Hand Battered Chicken" en dat klonk toch wel een soort van vers. Maar of ik het moest geloven? Ik bestelde met mijn Diamond abonnement (daar krijg ik 2 maaltijden, 1 snack en onbeperkt drinken mee iedere dag) dus die omgerekende ruim €17 betaalde ik niet.

Ik bestel altijd friet zonder zout zodat je deze vers krijgt, maar de friet die ik kreeg was niet eens lauw maar echt koud. Na 5 minuten wachten kreeg ik de bestelling mee en was ik erg benieuwd. De friet was net gebakken en smaakte (voor pretpark friet) met de ranch saus best goed. Maar dan het broodje kip, wat een verrassing was dat zeg! Het brioche broodje was precies hoe die moet zijn, de kip was zo groot dat hij niet op het broodje paste en de gefrituurde augurken die erop zaten waren bijzonder smakelijk. Het sausje was garlic chil mayo en paste perfect bij de burger. Ik moet zeggen dat ik al veel heb geprobeerd bij alle Six Flags parken in Noord Amerika, maar waar ik normaal altijd teleurgesteld wordt was dit echt een dikke aanrader! En het is allemaal duur, maar Cedar Fair, Universal en Disney rekenen net zo veel voor een menu.

Foto:

Park: Six Flags Magic Mountain
Horeca punt: Cheetos Shack
Gerecht/product: Cheetos Popcorn Mix
Prijs: $8,99 ex tax
Cijfer: 7/10
Beoordeling:
Ik vind de Cheetos Big Puffs in Amerika altijd erg lekker. Nu zag ik ineens dat ze dus vers popcorn maken met deze smaak; dat moet natuurlijk getest worden! Ook deze snack kon ik krijgen met mijn abo, maar ruim €9 voor een bakje popcorn is normaal wel gortig.

Het is dus mushroom popcorn (je hebt dus 2 soorten popcorn mais, butterfly en mushroom, als ze gepopt zijn dan lijken ze daarop) en er zijn buiten de chipskruiden ook cheetos crunchy chips doorheen gegaan. Het is een bijzondere maar ook heftige smaak, het bakje is niet ubergroot maar dit kun je prima delen met 2 personen. Normale (zoete, zoute, kettlecorn) popcorn kan ik achter elkaar dooreten maar hier had ik na een paar happen echt even een pauze nodig 😅 Net als bij de chips zijn je handen feloranje als je deze eet dus je handen wassen hierna is een must. Het was lekker, maar verder dan 1/3 opeten kwam ik niet door de erg aanwezige smaak.

Foto:

Park: Phantasialand
Horeca punt: Restaurant Uhrwerk
Gerecht/product: The Captain (steakburger)
Prijs: €25,50
Cijfer: 8/10
Beoordeling:
Een steakburger met rosbief, Ierse Cheddar, Serranoham crisp, romeinse tomaten en spiegelei en -zelfgemaakte- BBQ-knoflookdip op een delicaat luchtig roggebrioche volgens eigen recept.
Een mond vol, maar ook zeker een maag vol. Een grote burger met flink wat 'dikke' frieten. Ik had de steak well done besteld. Binnen 15 minuutjes stond deze op tafel. Helaas was de steak alles behalve well done gebakken. Toch besloten om deze terug te sturen. Binnen nog geen 2 minuten stond er een nieuwe burger voor mijn neus, dit keer perfect well done gebakken, zeker niet droog. Super lekker broodje, maar veelste veel voor mij. Ik was erg verrast door de zelfgemaakt saus bij de frietjes, echt een aanrader.

Park Tokyo Disneyland
Horecapunt Kraampje in Toontown
Product Hotdog-on-a-stick
Prijs Weet ik niet meer
Cijfer 5
Beoordeling
Geen serieuze foodblog hier, maar een vreemde ervaring. In Tokyo Disney had ik lichte trek en was ivm glutenallergie op zoek naar een snack zonder brood/deeg. Toen zag ik deze hotdogs voorbij komen. In het papiertje zag het er smakelijk uit, en het grappige was dat ze op een stokje zitten. Toen ik mijn hotdog ging eten bleek het stokje een botje te zijn, lekker authentiek. Pas achteraf drong het tot me door dat een worst helemaal niet aan een bot zit, het is verwerkt vlees. Toen werd de ervaring ineens een stuk minder authentiek, maar ronduit goor. Bij nadere inspectie leek het ook écht om een botje te gaan, niet om namaak of zo. Gewoon een soort afgekloven spare-rib waar ze vervolgens een worst op hebben geprikt. Een hele bevreemdende ervaring, iemand die me er meer over kan vertellen is bij dezen uitgenodigd. Waar halen ze die botjes vandaan? Wie prikt die worsten erop? Zoveel vragen ..

• NR92 vindt dit leuk.
20 dagen later

Foto:

Park: de Efteling
Horeca punt: de Lickebaerd
Gerecht/product: Grillburger Ruig
Prijs: € 6,50
Cijfer: 9/10
Beoordeling: Remco82 at hm vorige maand en mede naar aanleiding daarvan bestelde ik hm vanmiddag ook. De enkele burger variant wel, met de smaken erop die ik lust (tomaat, oude kaas en rucola kan ik graag missen). En och, dit is genieten hoor!
Goed broodje, de burger is heerlijk gekruid, de sauzen zijn top. Echt genieten! 😎

John Ik vond alleen de combi van mosterd en barbecuesaus wel apart.

Park: Walibi Belgium
    Horeca punt: cook house club
    Gerecht/product: broodje kabab
    Prijs: € 7,90
    Cijfer: 5,5/10
    Beoordeling: Broodje kabab was een soort pita broodje. Onderin werd saus gedaan met daarboven vrij veel sla en daarboven de kabab. De kabab was niet lekker. Mega krokant en leek vrij oud te zijn. Doordat de saus helemaal onderin zat was de helft van het broodje vrij droog. Het brood zelf was wel prima. De menukaart was enkel in het Frans en het personeel sprak geen woord Nederlands, Engels of Duits. Helaas ben ik vergeten een foto ervan te maken.

Park: Efteling
    Horeca punt: Fabula
    Gerecht/product: Ontbijtbroodje
    Prijs: € 3,95
    Cijfer: 9+

Ik kom eigenlijk nooit zo vroeg in de Efteling, dus dit broodje was nieuw voor me. Maar wat een lekker begin van de dag. Een warm broodje met kaas, spek, tomaat en gebakken ei. Heerlijk en goed vullend, en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Let op! Bovenstaande foto is geen representatieve weergave van het product dat je krijgt maar ik vergat een foto te maken en vind een plaatje wel zo leuk.

Park: Efteling
    Horeca punt: Mobiel verkooppunt bij ingang Sprookjesbos
    Gerecht/product: Frozen Fristi
    Prijs: €4,50
    Cijfer: 3/10
    Beoordeling: De enige reden dat ik dit drankje nog een 3 geef is omdat het idee van een ijskoude Fristi op een warme dag gewoon heel goed is. Maar de uitvoering is verder gewoon om te huilen, laat me die vooral ook even toelichten. Je besteld een Frozen Fristi. Vervolgens pakt de medewerker een klein flesje Fristi uit de koeling. (Dan denk ik meteen, schenk dat uit een groot pak in plaats van steeds zo'n klein flesje. Dat geeft veel minder afval én is effectief goedkoper waardoor de marge en winst ook nog eens omhoog gaan.) Dit flesje wordt voor ongeveer de helft in een heel goedkoop en slap plastic bekertje gegoten. De rest van het flesje gaat terug in de koeling voor het volgende slachtoffer. (Nogmaals, schenk uit een pak!) Daarna gaat je bekertje onder een slush machine waarin van gewoon water "slush ijs" is gemaakt. Dat laten ze voorzichtig in je bekertje erbij druppelen, dan gaat er nog een rietje in en alsjeblieft. Hier heb je een Fristi met ijs. (Waarom zit in die slush machine niet gewoon Fristi zodat de smaak er door en door in zit!?) Je moet dus eigenlijk niet meteen gaan drinken want dan is je Fristi nog gewoon op koelkast temperatuur. Maar wacht je te lang dan is ie waterig omdat je ijs gesmolten is. Ik heb dus maar niet te lang gewacht en ben begonnen drinken. In het begin is dat normale Fristi, dan komt er wat ijs mee en dat is lekker, tot je uiteindelijk een hoopje slush ijs overhoud zonder smaak omdat alle Fristi weg is. Dat restje heeft dan ook de prullenbak gevonden.

Kort samengevat: je betaald meer dan voor een normale Fristi terwijl je niet het hele flesje krijgt om er vervolgens wat ijs in te laten gooien. De Chocomel variant ga ik niet proberen en ik raad je bij voorbaat ook alvast even af om dat zelf wel te doen.

Marvin
      Hele mooie recensie! 😄
      Ik heb dus wel de chocomel variant gehad en ik deel volledig je mening. Ik snapte niet echt wat ik dus aan het drinken was, daarbij zat er een raar smaakje aan het ijs…
      Overigens had ik deze gehaald bij een kraampje bij de Baron, dus ze verkopen deze bocht op meerdere plekken…

Oei. Ik ben blij dat ik telkens mis greep omdat de keren dat ik er langs kwam het kraampje dicht was, en toen het open was de slush nog niet bevroren was…

Wat een ellende 🤯

Marvin Ook genomen paar weken terug en jouw recensie verwoord het goed!

Marvin Vervolgens pakt de medewerker een klein flesje Fristi uit de koeling. (Dan denk ik meteen, schenk dat uit een groot pak in plaats van steeds zo'n klein flesje. Dat geeft veel minder afval én is effectief goedkoper waardoor de marge en winst ook nog eens omhoog gaan.) Dit flesje wordt voor ongeveer de helft in een heel goedkoop en slap plastic bekertje gegoten. De rest van het flesje gaat terug in de koeling voor het volgende slachtoffer.

Dan is dit misschien nog wel het meest trieste van de verkoop; gewoon 1 flesje 2 keer verkopen ipv het hele flesje in een grotere beker te gieten.. 😮

En dat voor slechts €4,50... Ik had allang mijn geld teruggevraagd, wat een afzetterij! 😮

Marvin Hier heb je een Fristi met ijs. (Waarom zit in die slush machine niet gewoon Fristi zodat de smaak er door en door in zit!?)

Je wordt eigenlijk gewoon belazerd. De Fristi is helemaal niet frozen, alleen het ijs. Toch altijd bijzonder hoe een hele food&beverage afdeling hiermee akkoord is gegaan. Los van het absurde gedoe met losse flesjes/blikjes. Op alle fronten een mislukking dit.

nevelig_nat pakken zijn waarschijnlijk niet te bestellen bij de groothandel. En die kan je niet terug sturen in een kratje. Ergens snap ik dat nog wel, hoewel er wel omheen te werken is uiteraard.

• Marco heeft hierop gereageerd.

OlympiaLooping Die kun je prima bestellen hoor, ik denk dat dit makkelijker is met bestellen voor iets wat tijdelijk is. Ik weet niet of er veel veranderd is ondertussen aan het bestelsysteem, maar toen ik er nog werkte was het een waar avontuur om iets nieuws te willen hebben. Dat moest eerst via allemaal andere afdelingen zoals inkoop en horeca management. Het kon echt maanden duren voordat je door de bureaucratie was en dat je iets nieuws hebt om te bestellen. Als dat zo is snap ik de keuze voor flesjes wel, die staan toch al in het systeem. Maar voor de rest echt drama, ik ben blij dat ik er geen had genomen.

Marvin ik snap eigenlijk niet dat dit nu zo triest wordt uitgevoerd, vroeger hadden ze de Chocomel frappés en die waren precies wat je ervan verwacht: Chocomel in een slush machine gegoten. Dat had nu ook gekund, ook met de Fristi, maar dan is de winstmarge kleiner... Die frappés gingen destijds overigens voor maar €2,90 over de toonbank...

• John vindt dit leuk.

Foto:

Park: Toverland
          Horeca punt: BBQ buiten bij Flaming feather
          Gerecht/product: Broodje pulled pork
          Prijs: € 9,50(!)
          Cijfer: 7/10
          Beoordeling: Dit product is met een normale prijs een echte 10 als cijfer waard. De smaak van dit vers bereide product is gewoon écht supergoed. Smeuïg vlees, goed belegd, voldoende saus. Niks om spijt van te krijgen. Er is één maar. Ondanks dat het goed belegd is is €9,50 voor dit broodje veel te veel geld. Haal 3 euro van de prijs af en ik zou er 3 punten extra aan toekennen!

John 9,50 voor alleen zo'n klein broodje?! Schandalig eigenlijk. Ik vind de horeca in Toverland ook altijd erg goed, maar ze slaan met prijzen echt zó de plank mis tegenwoordig. Was met het winterseizoen vorig jaar ook zo.