Let op! Bovenstaande foto is geen representatieve weergave van het product dat je krijgt maar ik vergat een foto te maken en vind een plaatje wel zo leuk.
Park: Efteling
Horeca punt: Mobiel verkooppunt bij ingang Sprookjesbos
Gerecht/product: Frozen Fristi
Prijs: €4,50
Cijfer: 3/10
Beoordeling: De enige reden dat ik dit drankje nog een 3 geef is omdat het idee van een ijskoude Fristi op een warme dag gewoon heel goed is. Maar de uitvoering is verder gewoon om te huilen, laat me die vooral ook even toelichten. Je besteld een Frozen Fristi. Vervolgens pakt de medewerker een klein flesje Fristi uit de koeling. (Dan denk ik meteen, schenk dat uit een groot pak in plaats van steeds zo'n klein flesje. Dat geeft veel minder afval én is effectief goedkoper waardoor de marge en winst ook nog eens omhoog gaan.) Dit flesje wordt voor ongeveer de helft in een heel goedkoop en slap plastic bekertje gegoten. De rest van het flesje gaat terug in de koeling voor het volgende slachtoffer. (Nogmaals, schenk uit een pak!) Daarna gaat je bekertje onder een slush machine waarin van gewoon water "slush ijs" is gemaakt. Dat laten ze voorzichtig in je bekertje erbij druppelen, dan gaat er nog een rietje in en alsjeblieft. Hier heb je een Fristi met ijs. (Waarom zit in die slush machine niet gewoon Fristi zodat de smaak er door en door in zit!?) Je moet dus eigenlijk niet meteen gaan drinken want dan is je Fristi nog gewoon op koelkast temperatuur. Maar wacht je te lang dan is ie waterig omdat je ijs gesmolten is. Ik heb dus maar niet te lang gewacht en ben begonnen drinken. In het begin is dat normale Fristi, dan komt er wat ijs mee en dat is lekker, tot je uiteindelijk een hoopje slush ijs overhoud zonder smaak omdat alle Fristi weg is. Dat restje heeft dan ook de prullenbak gevonden.
Kort samengevat: je betaald meer dan voor een normale Fristi terwijl je niet het hele flesje krijgt om er vervolgens wat ijs in te laten gooien. De Chocomel variant ga ik niet proberen en ik raad je bij voorbaat ook alvast even af om dat zelf wel te doen.