Foto:
Park: de Efteling
Horeca punt: De Smulpaap
Gerecht/product: Loaded Fries Pulled Chicken
Prijs: € 6,50
Cijfer: 9+/10!
Beoordeling: Het is ongelofelijk, maar alles wat ik in de Efteling heb gegeten sinds ik dit topic startte, was gewoonweg erg goed…
Vanavond waren we onverwacht weer even in het park, en we wilden eten bij Polles Keuken. Alsof ze me wilden behoeden voor deze keuze, was er een deel van de keuken kapot waardoor ze alleen de capaciteit voor reserveringen overhielden. Helaas, we hadden geen reservering. Dit gaf ons de kans om door te lopen naar de Smulpaap.
In de ThemeTalk-groep kreeg ik op het moment dat ik onze keuze ging inventariseren een foto te zien van iemand die Loaded Fries aan het eten was bij het horecapunt waar we net een tafel in de schaduw en de rust hadden gevonden. Dat zag er goed uit! En de vraag of het een aanrader was, werd instemmend beantwoord. Hup, naar de kassa. Wat frietjes en snacks voor de rest van het gezin, Loaded Fries voor Johnnie! Gelukkig zag ik de foto, ik kon nog net zeggen dat ik geen rucola wilde 😋
Niet veel later stond de portie voor mijn neus. Kip, citroen-peper mayo, friet, piccalilly, rode ui en afgetopt met vrolijke sliertjes bosui. Dit alles in een bak van ongeveer 10 bij 18 centimeter. Echt heel veel. En qua smaak, verrukkelijk!
Ik ben best vaak kritisch geweest op de Efteling en zijn horeca, en dat ben ik hierbij eigenlijk nog steeds. Ik vind namelijk dat dit voor het geld dat het kost, veel te goed is. Voor €6,50 kun je dit nergens anders krijgen anno 2023. Zelfs de friet vond ik lekker! Hopelijk lezen ze in Kaatsheuvel niet mee, want ik lijk wel gek om erover te klagen 😁