We waren vandaag dus weer in de Efteling alwaar we ook geluncht hebben.
Foto:
Park: de Efteling
Horeca punt: ‘t Gebraad
Gerecht/product: Broodje bal met saté saus
Prijs: € 5,50
Cijfer: 8,5/10
Beoordeling: Al sinds jaar en dag verkopen ze lekkere broodjes bij dit horeca punt. Waar het vroeger Grootmoeders keuken heette was het altijd maar de vraag of het kraampje open was, maar het broodje Anton Pieck van destijds was fan-tas-tisch. Een broodje bal op een Italiaanse bol. De Taugé die men er destijds als topping op gaven gaf het broodje de smoel die het nodig had.
Dat broodje verdween ooit en het horeca punt raakte in mijn vergetelheid. Maar sinds de ‘rebranding’ naar ‘t Gebraad ben ik weer fan! De Italiaanse bol van vroeger is vervangen door een pistoletje en samen met de bal uit de jus, afgetopt met een aardige lading saté saus is dit écht een tip!
Het zou overigens voor mij een absolute 10 scoren als ze een andere pindasaus zouden gebruiken. Ik vermoed (door de zoetheid) dat deze van Remia komt en dat vind ik simpelweg niet de lekkerste. Maar toch, niks dan lovende woorden voor dit broodje!
Vergeet overigens geen mes en vork mee te nemen. Je krijgt het namelijk nooit heel naar binnen 😋