Lin Was met het winterseizoen vorig jaar ook zo.

Eens, vorig jaar met de winteropening heb ik echt met verbazing zitten kijken naar de torenhoge prijzen die ze durven te vragen in Toverland. Ik vind het een tof park, maar de horeca daar heeft op die aspecten echt aandacht nodig, want de prijzen waren echt schandalig.

Voor €9,50 laat ik het lekker links liggen, veel te duur!

Ik ben al lang niet meer zo jubelend over de horeca in Toverland. Met het stijgen van de prijzen is de kwaliteit afgenomen. De Flaming Feather vind ik echt niet meer bijzonder en veelal echt slecht in kwaliteit geworden door te voorbereid gaarkeuken voedsel maar ook de apfelstrudel in de alpenhut vorig jaar was een serieuze tegenvaller.
Het is voor ons gewoon maar weer kiezen voor friet met snack omdat daar niet al te veel aan te verknallen is en het “betaalbaar” blijft, maar jammer is het wel. 3-4 jaar geleden was ik nog een stuk enthousiaster met de eerste twee openingsjaren van Avalon en Port Laguna en de boost die de horeca toen gekregen heeft.

Afgelopen zaterdag Halloween Toverland.

Foto:

Park: Toverland
Horeca punt: Smouldering Roast
Gerecht/product: Menu 2 mini's met drank
Prijs: € 9
Cijfer: 6,5
Beoordeling: Prijs vond ik, achteraf gezien, best hoog voor deze 2 mini wraps.
Je kunt 2 mini's kiezen uit wraps, sandwiches en poffertjes. Tijdens de bestelling op de bestelzijl kom je er (dan pas achter) dat je enkel kunt kiezen uit water of koffie, ivm frisdrank (dit staat niet duidelijk op het menu aangegeven).
De smaak an sich was goed van de wraps, ik had eentje met kip en de andere met carpaccio met goede truffelsaus.
Alles wordt vers gemaakt, wat de smaak ten goede komt, echte moest hier wel 15 minuten op wachten...
Als er meer sla op had gezeten en een frisdrank had kunnen kiezen, had ik het een 8 gegeven ipv 6,5.

Foto:

Horeca punt: Halloween BBQ foodtrucks popup "www.Barbelicious.be"
Gerecht/product: Burger pulled pork met frites (excl. drank)
Prijs: € 15
Cijfer: 8,5
Beoordeling: Voortreffelijk!
Je merkt dat de friet gebakken is door de Belgen, want die snappen dat (Ossewit frituurvet). Je mocht er zelf een van de vele sauzen op doen en je had een grote portie friet.
De burger was ook erg goed, veel sla & coleslaw en heel veel slow cooked pulled pork vlees op een zeer grote bun.
Alles zeer vers en warm geserveerd door vriendelijke medewerkers.
Gezien de prijs (een whopping 15 euro, kesjing) een 8,5 anders had ik het een 10 gegeven.

5 dagen later

Park: Efteling
Horeca punt: Witte Paard
Gerecht/product: Spare ribs
Prijs: €14,95 (?)
Cijfer: 3
Beoordeling: Het is warm eten, daar houdt het wel mee op… Spare ribs worden zonder saus op een bord gekwakt met daaronder wat frietjes. Zonde van het geld, smakeloos gerecht.

Piet_Verdriet

Dit moet je als Efteling toch niet willen. Als het nu nog heel lekker was kon je wellicht nog leven met de trieste presentatie, maar ook dat was helaas ondermaats begrijp ik uit jouw woorden. Ruimte voor verbetering...

4 dagen later

Horeca punt: The Flaming Feather
    Gerecht/product: Halloween burger
    Prijs: €22,95
    Cijfer: 9

Veel gelezen over de tanende kwaliteit van het eten bij the Flaming Feather, maar niets is minder waar. Het is weliswaar “gewoon” een hamburger maar wat was dit lekker zeg, het water loopt me weer in de mond als ik eraan terugdenk. Knapperig broodje, heerlijke malse burger en versie friet. Daarbij de ambiance van de Flaming Feather en je hebt een zalig diner. Enige minpuntje was dat we vlakbij de open haard zaten, ik zweette me kapot daar.

Piet_Verdriet Ziet er erg lekker uit, maar als je toch kijkt, 22 euro‽‽‽ poeha, wat een prijzen.

Edit: Park: Toverland
      Horeca Punt: Manana
      Gerecht: Friet met kibbeling
      Prijs: 11,50‽‽
      Cijfer:6,5
      Foto: vergeten te maken

Erg lekkere krokante friet met verse kibbeling. Saus was meer dan genoeg. 3 euro minder en er waren 2 punten bovenop het cijfer gedaan, alleen die prijzen. Probeerde gewoon ergens friet te halen voor de parade, maar man man man geen friet van Toverland zelf die onder de 10 kwamen. Zelfs een frikandel was 3 euro. (Achter in Avalon kon je wel gewoon puntzak friet krijgen voor normale prijs)

pretparkgekkie05-10 Is niet goedkoop idd, maar dit betaal je tegenwoordig overal waar je eet met bediening. Als ik dit betaalde bij een take away in het park had ik het duur gevonden. Maar je zit hier in een prettige ambiance, dan betaal ik graag een paar euro meer.

23 euro voor een hamburger, een handje friet, wat saus en 2 plakjes komkommer 😕 ik heb niks te klagen wat betreft inkomen en koop graag wat te eten in een park, maar dat is toch geen prijs waarmee je nog kan genieten van je eten?

Park: TEfteling
            Horeca Punt: Polle's Keuken
            Gerecht: Pannenkoek met Shoarma, knoflooksaus en Rucola
            Prijs: €17,12
            Cijfer: 9,5
            Foto: Zie hieronder
            Mening: Lekker! De pannenkoek had een goede dikte, smaakte erg lekker, vooral in combinatie met de lekker sappige shoarma en knoflooksaus. Biertje erbij om het weg te gieten maakte het af. Prijs was ook erg erg goed (wel met abo)

• Lin vindt dit leuk.

OlympiaLooping Dan moet je nooit naar Disneyland Paris gaan. Daar krijg je voor 23 euro een verlepte hamburger, "spuitcola" die veel te lang naast het apparaat heeft gestaan zonder prik en een klein zakje ketchup. Ik vind 23 euro voor een Table Service restauarant een prima prijs voor wat je krijgt.

Foto:

Park: Walibi België
              Horeca punt: Café de Bruxelles
              Gerecht/product: Mitrailette
              Prijs: € 8,90
              Cijfer: 7,8 / 10
              Beoordeling: Het gebeurt niet vaak dat het plaatje minder is dan wat je in werkelijk krijgt. Maar hier in Walibi Belgium gebeurde het. Een absurd groot portie! En het smaakte goed. De friet is in België weliswaar op veel plekken beter te krijgen, maar het kan echt slechter. De burger en ook het broodje eronder smaakte goed.
              Een vullende maaltijd voor een mooie prijs. Positief! 👍🏻