R013 een dagje natuur in de Efteling
Dit is net zoals roepen dat je zo graag in het ruige bos van Amsterdam rondloopt. Verder zeg je een hoop, en blijkbaar vanuit een onderbuik. Dus er echt op ingaan is niet zo zinvol. Want ik je oprecht wil meegeven is dat wanneer iedereen zo redeneert deze aarde inderdaad over een aantal decennia definitief naar de klote is om als mensheid op te kunnen functioneren.
We hebben dit soort vergunningen met een reden en ik ben heel blij dat we ze hebben. Het gegoochel met cijfers vanuit de Efteling stoort me dan ook, want ze zitten er boven en tegelijk zitten ze er ook weer onder. Ik beschouw dat als creatief boekhouden en ben benieuwd of dit stand gaat houden wanneer een belangenvereniging dat gegoochel zou laten toetsen. De provincie is niet voor niets als een keer teruggefloten op deze vergunning.
Sowieso vond ik de uitspraken dat men dan wel de boete betaald een dikke middelvinger naar de overheid/de vergunning. Die boete is een pressiemiddel, en blijkbaar moet die dan zwaarder worden gemaakt zodat het economisch verlies zwaarder wordt om het ecologisch verlies te compenseren.