- Bijgewerkt
Progress Interessant dat het hier over bedreiging en zelfs mishandeling van personeel gaat, maar dat het hier zo gedraaid wordt dat dat blijkbaar de schuld van de Efteling is
Volgens mij wordt hier niks verdraaid. Ik zie niemand ook schrijven dat het terecht is personeel wordt uitgescholden of nog erger zelfs. Ik geloof ook niet dat we iemand op het forum gaan vinden die dat wel prima vindt.
Het gaat echter ook over communicatie (dat is volgens mij de reden van dit samenzijn). En dan wordt alleen een voorbeeld gegeven waarbij de wijze van communiceren richting de gast ondermaats is (en dat zelfs wordt genuanceerd alsof het een normale wijze van communiceren is). En dat los je inderdaad niet op door een uurtje Ellie Lust voor een zaaltje te zetten. Ik geloof daarom dat het prima met elkaar verweven kan zijn, en dat medewerkers ook mee hebben gekregen de-escalerende taal te gebruiken. En de woorden uit het voorbeeld zijn nou typisch een voorbeeld dat contraproductief werkt. Dus heel fijn dat men deze kennis op doet van iemand die hier ervaring en kennis mee heeft.