Piet_Verdriet Waarschijnlijk waren dit ingehuurde verkeersregelaars. Daar heb ik zelf ook een slechte ervaring mee. Meneer liep te schreeuwen dat ik verkeerd liep om vervolgens niet te zeggen waar ik wel mocht lopen... Leuk begin van je dag

Firthon
Wouw! Die zag ik niet aankomen!
Wat geweldig dat ze nog steeds verbeteringen aanbrengen. Ben heel benieuwd wat ze aan gaan pakken!

Firthon Hopelijk lezen ze mee:

De lampen in de smokkelgang zijn doorzichtig waardoor je de fitting en de lampen ziet zitten. Daar moet even naar gekeken worden.

Een kleine Efteling-vraag op deze plek. Morgen opent het park om 10.00 uur. Als ik even na 09.30 uur aankom, word je dan nog voor het Huis van de Vijf Zintuigen tegengehouden of kun je na de ticketscan al een stukje het park in? De laatste keer dat ik er was, voorjaar 2022, kon je zelfs voor 10.00 uur al naar Droomvlucht lopen en wachten tot de attractie stipt 10.00 uur opende. Dit alles uiteraard i.v.m. Danse Macabre-tactiek. Loop je over de promenade erheen of langs de plas en Max & Moritz? Dank!

JorisR Normaal gesproken worden de poorten richting de rijken pas om 10 uur ge-opend. het enige wat er dan open is, is de horeca aan de pardoes promenade.

JorisR Reken erop dat de verlengde rij nog steeds gebruik wordt, dus je kan voor 10 t/m Symbolica komen. Als je daar naar rechts toe gaat richting DM loop je vanzelf de verlengde wachtrij in (en waarschijnlijk zie je voor je neus die rij vullen met hotelgasten die al een halfuur eerder het park in mogen).

Markiewong @Tim Dank, is goedgekomen hoor. Ik stond 0945 voor de rijkenpoort en liep vervolgens tegen 1015 voor het eerst de abij zelf binnen. Einde dag In het donker is het er wel immens sfeervol inderdaad.

20 dagen later
      • Bijgewerkt

Ik heb de de nieuwe bierleverancier in de Efteling even afgesplist naar een eigen topic

Da's toch wel een jammerlijke faal en een groot minpunt aan de hele gebiedsontwikkeling die hier de afgelopen 6-7 jaar heeft plaatsgevonden

• Bijgewerkt

Ja, landschapstechnisch heeft M&M ook voor mij een te grote negatieve impact gehad. Jammer.

Gelukkig vind ik vanuit Danse Macabre door alle gebouwen en de zichtlijnen met name richting de abdij, het gemis aan bomen richting M&M niet heel storend.

Maar de wachtrij van M&M en de zichtlijnen vanuit die wachtrij en vanuit de rit zelf, zijn echt niet goed.

Michael Pfff ... Eerst alles kappen, dan zo'n gedrocht van een achtbaan bouwen met a-Eftelingse kleuren en nu dit ...

Piet_Verdriet Een Alpen Expressje zou ik in dit geval niet zo erg vinden, mag het meteen de Pandaloods meenemen. 🤐

Hopelijk doen ze op z'n minst iets aan de kleur van de track. 🤢

Zet er volgend jaar wat kerstbomen omheen met lampjes en je hebt een van de sfeervolste gebouwtjes voor de winter Efteling 😃