De bouwtekening die vanmorgen op Looopings stond was een aangename verrassing! Wat opvalt zijn relatief veel oranje blokjes in Avalon zelf. Zou men het gebied wat meer smoel en storytelling gaan geven zoals we ook hebben in de Magische Vallei? Daar is ook meer te zien met her en der kleine bouwwerkjes met animatronics. Zou logisch zijn als men die stijl gaat doortrekken en toepassen in Avalon. Zeker nu het erop lijkt dat men dit gebied gaat afmaken qua attracties. Want met de locatie van de parachute tower krijgt het park zijn unieke blikvanger. En wat ze dus lijken te gaan doen is op rechts nog een attractie plaatsen met hoogte. Ik vermoed dat je daardoor best wel een rustig beeld gaat krijgen omdat in je hele beeld best wat hoogte aanwezig gaat zijn. De Sky Fly, daar mag je wel vanuit gaan, lijkt ook nog wat gebouwtjes te krijgen rondom de paal. In combinatie met Fenix zal dat best een interessant plaatje worden om tegenaan te kijken.
Hoewel ik het nog steeds jammer vind dat men in de helix wilt gaan uitbreiden denk ik dat het ook best wel eens verrassend kan gaan uitpakken. Een park waar elke attractie weer opnieuw een voor- en achtertuin krijgt aan ruimte gaat op termijn ook aanvoelen als een matig rollercoaster tycoon park. Je moet soms een beetje bold move doen. En laten we wel wezen, de natuur in de helix was verder ook niet bepaald bijzonder.
Het plaatsen van het dierentreintje op die locatie lijkt me trouwens een geniale zet. Ouders nog even op het terras naast de horeca, dus het zal de horeca ongetwijfeld een boost gaan geven in die hoek.