Cerveza

Volgens Toverland, of wat ik las uit artikel looopings, zou de wachtrij een thematische belevenis worden...Daarin zullen misschien rook/vuur effecten komen ? Misschien thema een soort draken nest die wordt verstoord?

Een gethematiseerde SkyFly met het thema draken, zijn ze in Toverland nog vlotter dan Epic Universe, winst!

MisterDream zou gaaf zijn! Ik denk ook dat zo n sky fly prima te thematiseren is naar een draken thema. De vraag is dan wel gaan ze dat zowel in de parachute toren als deze. Ben benieuwd!

MisterDream Dat klinkt nog niet zo heel gek inderdaad. Ik heb nog eens wat rond zitten struinen en kwam op een oud artikel van Looopings uit over toegevoegde decoratie in Avalon:

Je ziet wel dat er duidelijk een soort van clash tussen ijs en vuur wordt gesuggereerd t.p.v. die helix (op beide impressies zie je die cirkel met die stenen staan). Wellicht dat ze hier hinten naar die nieuwe attractie.
      Het kan zo maar zijn dat die bestaande cirkel een centraal onderdeel van de overdekte wachtrij wordt, en dat de gehele attractie op het platform wat is aangkondigd daar bovenop staat.

Ben erg benieuwd wat ze in die helix gaan bouwen, hoe ze het aankleden en vooral ook of het wel een goede keuze was/is.

Ik heb eigenlijk wel alle vertrouwen in het team bij Toverland. Waar ik heel blij mee ben is dat deze attracties grotendeels worden ingepast in een bestaand gebied. Daardoor gaat waardevolle ruimte (nog) niet verloren en houden ze de deur verder open voor toekomstige themagebieden.

Ik had niet de verwachting dat er plotseling een grootse dark ride zou worden neergezet en juist de parachutetower en een treintje door een landschap zullen gezinnen verder Avalon binnen lokken dan eventueel Merlin's Quest en dan weer terug naar de andere familieattracties.

Als Avalon straks af is staat er: een bootjesrit met (prima) darkridescenes, een B&M wing coaster, een parachutetower, een treintje voor kinderen, een nog onbekende carousel, een groot gethematiseerd restaurant, een waterspeeltuin en de mysterieuze flatride waar we nog niet genoeg over weten. Als dat laatste een spannende thrillride is dan staat in Avalon toch voor ieder wat wils?

Taronco Ik vraag me alleen af waar iedereen het idee vandaan heeft dat het een SkyFly wordt aangezien dat in mijn ogen niet zou passen.

Naast dat Cerveza al aan heeft gegeven dat bijvoorbeeld wild wings op de locatie zou passen, lijkt het platform van PX (vanuit de tekeningen die looopings heeft gepubliceerd), de vorm te hebben van de arm met gondels van een gerstelauer Sky Fly. Dat lijkt mij ook de enige logische manier om deze vorm te verklaren:
      Maar wie weet waar Toverland ons nog mee weet te verrassen.

Ik heb de schaal van Duinrell's Sky Fly en Toverland in Google Maps netjes op elkaar afgestemd (in Photoshop), en zo het grondvlak in de helix gelegd. Dat past inderdaad prima. Ruimte genoeg om een pad onder de uitgang van de helix te leggen en zo een ingang nabij de brug aan de rechterzijde van de helix te leggen.

Als we dan even bedenken hoe goed Tripsdrill deze attractie bijvoorbeeld heeft aangekleed, zou Toverland hier ook prima op een soortgelijke manier mee uit kunnen pakken.

Volgens mij zijn we eruit!😆 Het wordt een sky fly attractie gethematiseerd als een ijs draak, die met de voorbij razende fenix vecht. En onder de attractie in de wachtrij speelt zich een scene af van Merlijn vs. Morgana!

Niek op deze foto is redelijk goed te zijn dat de vloerplaat/het instapplatform bijna dezelfde vorm heeft zoals op de looopingstekeningen. De footprint kan dus nog iets kleiner dan bij wild wings bijvoorbeeld.

Ik zie zelf liever een Sky Fly dan een Sky Roller omdat ik de rit beter vindt maar in theorie kunnen volgens mij beide types daar geplaatst worden. Een Sky Fly is trouwens 22 meter hoog dus om op 29 meter uit te komen, zou het platform dan 7 meter hoog worden. Lijkt me wel vrij hoog maar mogelijk.

• Japio heeft hierop gereageerd.
          • Jordy vindt dit leuk.

Moet zeggen, een Sky Fly daar zou ik wel heel erg tof vinden! erg leuke attracties met ene heel hoge herhalingswaarde! jammer van het mooie heuveltje in de Helix, maar vertrouw er op dat dit erg tof gaat worden!

JRS ik hoop zo dat het niet klopt want dan komt er dus niks bij waarvan ik denk daar wil ik in.

Inmiddels heeft looopings bekend gemaakt welke attracties er precies gaan komen een kindertreintje, een parachute tower, en nog een mysterieuze attractie in de helix met een wachtrij die door het gebied ban de achtbaan fenix gaat

De bouwtekening die vanmorgen op Looopings stond was een aangename verrassing! Wat opvalt zijn relatief veel oranje blokjes in Avalon zelf. Zou men het gebied wat meer smoel en storytelling gaan geven zoals we ook hebben in de Magische Vallei? Daar is ook meer te zien met her en der kleine bouwwerkjes met animatronics. Zou logisch zijn als men die stijl gaat doortrekken en toepassen in Avalon. Zeker nu het erop lijkt dat men dit gebied gaat afmaken qua attracties. Want met de locatie van de parachute tower krijgt het park zijn unieke blikvanger. En wat ze dus lijken te gaan doen is op rechts nog een attractie plaatsen met hoogte. Ik vermoed dat je daardoor best wel een rustig beeld gaat krijgen omdat in je hele beeld best wat hoogte aanwezig gaat zijn. De Sky Fly, daar mag je wel vanuit gaan, lijkt ook nog wat gebouwtjes te krijgen rondom de paal. In combinatie met Fenix zal dat best een interessant plaatje worden om tegenaan te kijken.

Hoewel ik het nog steeds jammer vind dat men in de helix wilt gaan uitbreiden denk ik dat het ook best wel eens verrassend kan gaan uitpakken. Een park waar elke attractie weer opnieuw een voor- en achtertuin krijgt aan ruimte gaat op termijn ook aanvoelen als een matig rollercoaster tycoon park. Je moet soms een beetje bold move doen. En laten we wel wezen, de natuur in de helix was verder ook niet bepaald bijzonder.

Het plaatsen van het dierentreintje op die locatie lijkt me trouwens een geniale zet. Ouders nog even op het terras naast de horeca, dus het zal de horeca ongetwijfeld een boost gaan geven in die hoek.

Guy Misschien komt er nog een thema object op wat nog een stukje de hoogte in gaat?

Brabander De afkorting voor de attractie in de helix is PX, het lijkt mij dan een attractie rondom de pixies uit Merlin's Quest te worden. Dan zou een Sky Fly zeer goed kunnen. Zou Gerstlauer het ontwerp van de vleugels zo kunnen maken?

Ik denk dus dat de D in de 'D-'attracties voor 'draken/draak' staat en de PX voor pixie.