Ik was in eerste instantie huiverig, maar nu het wat bezonken is en ik het gespeculeer en gededuceer hierboven zie, word ik al enthousiaster. Het ontwerpteam van Toverland is met hun laatste projecten sowieso goed bezig en zeer bedacht op zichtlijnen. Dus het voordeel van de twijfel hebben ze m.i. verdiend.
Qua aanbod maakt dit Avalon écht compleet, er staan straks dus 2 thrills (Fenix+Sky Fly), 2 family (Merlins Quest+Parachute Tower), 2 kiddy (draaimolen + treintje), plus dan nog het themarestaurant, speeltuin, wat die blokjes dan ook moge zijn én locaties voor street entertainment.
Ik ben nog wel benieuwd hoe dat kindertreintje uit gaat pakken. Als het inderdaad een paarden van Ithaka-kloon wordt, had ik liever gezien dat ze de paarden-wagens met een nieuwe (ridder)kap in Avalon hadden gezet met een Jousting-thema. En dan op de paarden van Ithaka nieuwe varkens-wagens met een thema rond de heks Circe uit de Odyssee. Dat zou zonder veel extra budget leiden tot ook nog een kleine nieuwigheid in Ithaka, en voor Avalon een mooie plek voor streetshows waarin King Arthur/Ridder van de Ronde Tafel kinderen tot ridder traint.
Edit: die varkenswagens die pretparkgenot hierboven dus ook al plaatste 😛