celebrate1st Want ik sla ook niet eerst mijn autoruiten eruit voordat ik 190 ga rijden,

Da’s echt de enige juiste reactie op de dooddoener “dat kan mijn auto ook”. 😂 😂

Ik begrijp niet goed waarom hier kapotgeredeneerd en -geanalyseerd moet worden dat het beter kan. Want dat zal mij eigenlijk een zorg zijn. Als ik in mijn op-een-na-favoriete achtbaan zit ga ik toch ook alleen maar zitten mokken dat er nog ergens een betere achtbaan is? En als we dan met de autovergelijking komen… hoeveel van de achtbanen die hoog in toplijstjes staan gaan überhaupt harder dan 120 km/u?

luc136 hoeveel van de achtbanen die hoog in toplijstjes staan gaan überhaupt harder dan 120 km/u?

Omdat dan wél het totaalplaatje klopt. TT2 is een one trick pony.. en als die ene "trick" dan ook nog eens bar en bar slecht is uitgevoerd dan blijft er eigenlijk weinig over om van te houden.

Die kleinere banen hebben wél bochten waar je doorheen geslingerd word, airtime momenten die je uit je stoel tillen.. kortweg: Emotie.

En nogmaals: Smaken verschillen. Ik persoonlijk haal niet echt thrill uit de hoogte. Doe jij dat wel: Helemaal fijn. Geniet er van, maar ga mensen die daar niet zo heet van worden niet afkatten op hun smaak.

Coasterfrenzy De meeste mensen gaan niet naar een pretpark voor een belevenis die ze ook thuis kunnen hebben.

Kijk, wij zijn misschien wat verwend met Duitsland om de hoek, maar de meeste mensen kunnen thuis geen 190 km/h rijden in hun auto. En jij doet in jouw auto denk ik ook geen ±120 km/h achteruit, of wel?

Ik sluit me aan bij celebrate1st en luc136, deze attractie wordt helemaal kapot geanalyseerd terwijl het voor menig bezoeker gewoon nog steeds een hele snelle achtbaan is. Een die nu óók nog een stuk achteruit gaat. Het totaalplaatje is misschien anders, maar zeker niet minder spectaculair.

Het negatief sentiment komt vooral doordat TT2 vergeleken wordt met de hydraulische lancering van vroeger, en die ervaring is verdwenen. Snap ik wel, maar feit is ook dat het nu enmaal een uitstervend type is op basis van kosten en betrouwbaarheid. Vinden wij fans jammer, maar zullen we het mee moeten doen.

Zou TT2 als nieuwe aanwinst gebouwd worden, dan is het toch gewoon een indrukwekkende coaster? De hoogste en snelste multi launch ter wereld, met een gigantische spike. Dat is voor de meeste bezoekers nog steeds een geweldige ervaring.

Neemt niet weg dat Intamin met nieuwe technologie ongetwijfeld betere lanceringen had kunnen maken dan dit 😉. Zamperla is een gemiste kans. Maar het blijft een toffe ervaring.

Jozz Het negatief sentiment komt vooral doordat TT2 vergeleken wordt met de hydraulische lancering van vroeger, en die ervaring is verdwenen.

Dat is zeker waar. Daarnaast zijn Multi-Launches ook niet bepaald populair omdat de ervaring vrijwel altijd tegen valt.. Zelfs als de baan niet omgebouwd is geweest maar dit van begin af aan zo had.

Coasterfrenzy Dat is zeker waar. Daarnaast zijn Multi-Launches ook niet bepaald populair omdat de ervaring vrijwel altijd tegen valt.. Zelfs als de baan niet omgebouwd is geweest maar dit van begin af aan zo had.

Dat is zeker waar.
        Maar ook een LSM single launch, zoals Red Force is totaal niet te vergelijken met de lancering zoals TTD en Kingda Ka die hebben/hadden.

Jozz Neemt niet weg dat Intamin met nieuwe technologie ongetwijfeld betere lanceringen had kunnen maken dan dit 😉. Zamperla is een gemiste kans.

Dat is het vooral, Cedar Fair is zo koppig en willen nooit meer samenwerken met Intamin. Maar dan komt de vraag naar boven; gaat er ook zoiets gebeuren bij andere Intamin attracties in Cedar Fair parken, waardoor ze voortaan reserve onderdelen kunnen halen bij Zamperla ipv Intamin? Of is zoiets al gebeurd zonder dat we het doorhebben?

QDude24 Dat is het vooral, Cedar Fair is zo koppig en willen nooit meer samenwerken met Intamin.

Nu weet ik het verhaal tussen Six Flags en Vekoma, maar Intamin en Cedar Fair is mij onbekend? Wat is de reden hiervoor?

Hjalmar Nu weet ik het verhaal tussen Six Flags en Vekoma, maar Intamin en Cedar Fair is mij onbekend? Wat is de reden hiervoor?

Intamin had vroeger nogal veel downtime en slechte after sales.

Echter: als er één bedrijf is dat zichzelf opnieuw uitgevonden heeft, dan is het Intamin wel.

Dus de reden anno 2024 zou ik vooral zetten op kinderachtig gedrag vanuit CP.

De vraag is natuurlijk of dat ook zo blijft na de merger tussen CF en SF.

• Guy heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Nu weet ik het verhaal tussen Six Flags en Vekoma

Bedoel je Gerstlauer? Van Vekoma weet ik niks. En zoals Coasterfrenzy al zegt; Intamin producten en Cedar Fair parken ging nooit echt lekker, en het falen van Shoot the Rapids werd gezien als de druppel

QDude24 Bedoel je Gerstlauer? Van Vekoma weet ik niks

Giant Inverted Boomerang van Vekoma op verzoek van Six Flags heeft het bedrijf ten onder gebracht terug in 2002 als het goed heb. Toen heeft Vekoma jaren niets willen leveren aan Six Flags vanwege slechte betalingen. Ik was Shoot the Rapids even vergeten, kan mij goed voorstellen dat ze daardoor niet meer wilde werken met ze.

8 dagen later

Zo een pop die met water gevuld is, is uit TT2 geslingerd tijdens tests.

Nu weet ik dat dit bij colossos ook al eens gebeurd is op een punt waar de airtime achteraf nog best mee valt, maar deze pop word toch wat harder geslingerd en de trein lijk ook wel bizar snel over de tophat te gaan.

Als dit daadwerkelijk de eind-snelheid is waarmee dat ding gaat opereren, ga ik de baan wellicht alsnog leuk vinden.. maar de kans bestaat dat deze lancering harder was dan wat het uiteindelijk gaat doen om alles te stress-testen.

Vooralsnog gok ik op het laatste, want de enige tophat die ik ken die flinke airtime geeft is die van XCellerator, en die heeft mede daardoor flink wat problemen met de constructie gekend.

4 dagen later

De nieuwe toegangspoort voor Top Thrill 2.

Coasterfrenzy Echter: als er één bedrijf is dat zichzelf opnieuw uitgevonden heeft, dan is het Intamin wel.

Voor zover ik weet is de ruzie vooral ontstaan over Intimidator 305 in King's Dominion. De achtbaan is later aangepast (want te intens) en er was volgens CF niet geleverd wat er gevraagd was en volgens Intamin wel. Verder inderdaad problemen met de hydraulic launch coasters op verschillende plekken, iemand uit Perilous Plunge gevlogen in Knott's en problemen met de boten van Shoot the Rapids om maar wat te noemen. CF wilde daarom lange tijd niet meer met Intamin samenwerken.

7 dagen later

Betekent dat dat je moet praten met elkaar in de wachtrij????

• Njit heeft hierop gereageerd.

Je mag de wachtrij niet in met slippers of sandalen. Je mag natuurlijk ook niet zonder schoenen die wachtrij ingaan.
                  Gaat nog voor ruzie zorgen denk ik.