- Bijgewerkt
luc136 Ik bedoel, de lancering van een baan als Red Force is ook niet enorm krachtig, maar omdat dat ding uiteindelijk taffeshard gaat is het wel een erg toffe ervaring. Volgens mij kan TT2 precies datzelfde effect bereiken. Die gaat immers nog sneller.
Maar Red Force lanceert in 1 keer naar die snelheid. TT2 gaat daar drie vreselijk lange launches voor gebruiken.
Red Force gaat van 0 naar 180 in 5 seconden. De topsnelheid van TT2 lag (als TTD) op 190. Omdat de hoogte niet veranderd is, mag je er van uit gaan dat dat hetzelfde is, omdat de rit anders oncomfortabel zou worden.
Het voorste karretje komt met de neus nog níét tot aan de derde dwarsbalk in de constructie van boven. Zie dit moment in de video.
Als je een foto opzoekt, zie je dat die derde dwarsbalk net ietsje hoger ligt dan de helft van de toren. De eerste lancering krijgt je dus niet verder dan (naar ik inschat) zo'n 90 (misschien iets meer, 100/110?) kilometer per uur. Daar doet de baan van begin launchtrack tot einde launchtrack zo'n 6,5 seconden over. Hij doet dus 1,5 seconde langer over het bereiken van de eerste topsnelheid op de launch, die slechts de helft van de topsnelheid van RedForce bedraagt.
luc136 Ik blijf het typisch vinden hoe de lancering wordt afgekraakt nog voordat mensen erin gezeten hebben.
"je hebt er nog niet ingezeten" blijft toch een beetje een dooddoener hoor. Zeker als je even analytisch naar de video kijkt. Dan is het zeker wel terecht dat men hier kritisch en overwegend negatief reageert. Was ook te verwachten: de zelfde hoogte wordt immers bereikt met 3 launches in plaats van 1.