Jeroen_uit_tilburg Je kijkt dus onder de arcade in de richting van het park echt pal tegen Pinokkio aan. Geen zicht op de Pardoes Promenade.

• John heeft hierop gereageerd.

Michael Ik vermoed dat dit een geluidsisolerend plafond is.

Meestal zijn geluidsisolerende/werende/dempende plafonds juist van "zachtere" materialen die soort poreusheid hebben om geluid "te vangen" in een vezel, of isolatie oid,
    Dit plafond lijkt echt kei en kei hard en strak te zijn, dat zie je ook bij die tegel waar een afdruk/vakje oid in zit, dit lijkt mij niet poreus.

Hook ergens is dit wel ontzettend zonde. Ik zag dit afgelopen week ook vanaf de andere kant, de poort van het hotel is vanaf Fabula amper zichtbaar. Er zit direct na de poort een scherpe bocht die de de weg naar de promenade vormt.

Eigenlijk is Pinokkio simpelweg verkeerd geplaatst om het qua routing mooi aan te leggen. Als die er niet zou zijn had het pad dichter achter Roodkapje kunnen liggen en een stuk logischer zijn.

Tonnie Dit plafond lijkt echt kei en kei hard en strak te zijn, dat zie je ook bij die tegel waar een afdruk/vakje oid in zit, dit lijkt mij niet poreus.

Dan komt er op de groene vlakken wellicht toch nog iets van decoratie, daar is nog wel ruimte voor zo te zien qua hoogte.

John Eigenlijk is Pinokkio simpelweg verkeerd geplaatst om het qua routing mooi aan te leggen. Als die er niet zou zijn had het pad dichter achter Roodkapje kunnen liggen en een stuk logischer zijn.

Het is natuurlijk het hotel wat hier 'verkeerd' staat. Een paar meter opschuiven had zoveel dingen mooier uit laten komen. De aansluiting/zichtlijn op de Promenade, mooier achter het Huis van de Vijf Zintuigen in het vooraanzicht en een natuurlijkere aansluiting op de Aquanura vijver. En minder inbreuk op het Sprookjesbos...

MattaM ik ben het wel met je eens. Ik vind het sowieso een heel rommelige gang zo valt me ook gelijk op dat de binnenkant van de boog (geen prefab) er totaal anders uitziet als de flanken (prefab). Hoeveel beter dit gebouw had kunnen zijn als er geen prefab was gebruikt 😔.

Zag die prijzen van de nieuwe grand hotel voorbij komen op diverse nieuws sites ,de goedkoopste kamer gaat naar verluid 585 euro per nacht kosten in het laagseizoen, de duurste kamer de Torensuite met uitzicht op Aquanura gaat vanaf 1400 euro per nacht kosten.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Jeroen_uit_tilburg Wat snapshots van de bouwplaats van binnen het hotel! (Bron: Instastory Kleine Boodschap)

Ik weet dat de trend is weer meer kleine tegels toe te passen, maar ik blijf grote tegels toch echt meer luxe vinden uitstralen.
          Zeker die vloer ziet er toch uit als die van een toilet van de gemiddeld basisschool?
          Helemaal met dat ene onderste opstaande randje t.o.v. de daarna schuin geplaatste tegels.

En ook de badkamer is van dit tegelwerk voorzien. Het straalt voor mij totaal geen premium uit in ieder geval.

Maar waar dan iedereen over dit plafond valt was ik daar in eerste instantie wat positief verbaasd over. Het clasht allicht wat met de stijl van pilaren en muren maar het is strakker als de meeste plafonds zoals bijvoorbeeld die van het HuysvdVZ ervoor.
          En niemand loopt hier met z’n nek omhoog onderdoor.

En om helemaal positief af te sluiten, die klok!
          Ik was eerst zo bang en meermaals hier gedeeld dat die geschrapt zou zijn. Gelukkig nog een element wat echt uniek is en Eftelings aan voelt.

Ik vind het plafond vooral een goede basis om daar wat planten bij te laten hangen. En zeer geschikt voor allerlei verschillende versiersels als je er onder door loopt

Mark

Ik krijg eerder een droomvlucht-opstaphal gevoel bij de tegels van de wc. Helemaal de diagonaal geplaatste tegels.

Kan het plafond niet echt waarderen. Veel te strak, en dat is denk ik hier echt een ontwerpkeuze. Zoiets als de entree van bijv. Colosseo is ook strak maar net even wat minder een stijl-clash.

Mark

Eens over die wc. Als ik een huis kocht met zo'n gestijlde wc zou ik alles eruit slopen. Zoiets verwacht je niet in een grand hotel die luxe moet uitstralen. Blijf me opnieuw verbazen. Badkamer net zo inderdaad. Ik had al geen hoge verwachting van Heinzel de Vries, maar zelfs hun restaurant in Bosrijk ziet er een stuk luxer uit dan dan deze kamers.

Gelukkig zag ik wel in de proefkamer dat ze dat verschrikkelijke schaalbordpatroontapijt hebben geschrapt in de hotelkamer. Tenminste, als de vloer ook meedeed in de proef.

Ik geloof echt nog niet half dat dit plafond af is. Je ziet die ronde gaten nog zitten, plus dat je op 2 platen ook een soort vierkante stempel ziet. Kijk ook maar bij de overgang naar de muur boven de opening, dat is nog precies niks afgewerkt. Daarnaast is deze kleur groen nergens anders in het hotel gebruikt. Er is ook nog ruimte genoeg om te decoreren want die groene planten zitten hoger dan de zandkleurige.

Je kan vinden van het hotel wat je wil, maar ik denk dat iedereen het wel eens kan zijn dat dit ook niet het afwerk niveau is van de rest van het hotel.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Jeroen_uit_tilburg Ik had voor het plafond meer iets verwacht zoals dit (ofja gehoopt eigenlijk)

Hier heb je wel een terecht punt ja, en iets dergelijks (allicht minder gedecoreerd) had passenden geweest. Echter, tijdens de bouw viel me al op dat de bogen aan voor- en achterzijde van de arcade (de poorten zeg maar) zouden gaan zweven en dus zag je al dat een recht plafond de oplossing zou worden.
                Allicht dat mijn verwachting hierdoor al lager was.

Zoals ik aangaf, het plafond voelt wel te strak en modern t.o.v. de architectuurstijl. Maar het is wel netjes.

• Hook vindt dit leuk.

Lukie225 Ik geloof echt nog niet half dat dit plafond af is.

Maar overal waar plafonds nog niet af zijn zie je gewoon de geraamtes zitten waar een plafond aan/in bevestigd wordt.
                Die kleur groen is ook geen standaard kleur voor "onafgewerkt" materiaal of een grondverfkleur, waarom zou je zulke plafond tegels erin zetten in een speciale kleur als er nog een plafonnetje onder komt?

Nee, er komt misschien nog iets te hangen bij die gaten, maar dit is gewoon het plafond.

Tonnie Nee, er komt misschien nog iets te hangen bij die gaten, maar dit is gewoon het plafond.

Eens hoor, zeker met de kolommen die al netjes voorzien zijn van een kapiteel, strak tegen de cremekleurige tegels aan. Die gaten in de groene tegels lijken me hooguit voor verlichting, maar daar houdt het wel ongeveer op zo te zien.

Jeroen_uit_tilburg dit inderdaad!! Mooie grote kroonluchters erin. Zo wil ik wel beginnen aan een sprookjesachtige dag! Maar dit is meer een passage in een lokale V&D in een wat ouder pand die een modernisering in begin jaren 80 heeft doorstaan. Gaten in plafond zijn neem ik aan voor de spots. Ik hoop dat er hier nog niets aan gaat gebeuren maar vrees het ergste. Wat een stijl clash!