- Bijgewerkt
Kan het plafond niet echt waarderen. Veel te strak, en dat is denk ik hier echt een ontwerpkeuze. Zoiets als de entree van bijv. Colosseo is ook strak maar net even wat minder een stijl-clash.
Kan het plafond niet echt waarderen. Veel te strak, en dat is denk ik hier echt een ontwerpkeuze. Zoiets als de entree van bijv. Colosseo is ook strak maar net even wat minder een stijl-clash.
Ik had voor het plafond meer iets verwacht zoals dit (ofja gehoopt eigenlijk)
Plafond zoals nu is echt een stijlbreuk.
Freyung passage
Eens over die wc. Als ik een huis kocht met zo'n gestijlde wc zou ik alles eruit slopen. Zoiets verwacht je niet in een grand hotel die luxe moet uitstralen. Blijf me opnieuw verbazen. Badkamer net zo inderdaad. Ik had al geen hoge verwachting van Heinzel de Vries, maar zelfs hun restaurant in Bosrijk ziet er een stuk luxer uit dan dan deze kamers.
Gelukkig zag ik wel in de proefkamer dat ze dat verschrikkelijke schaalbordpatroontapijt hebben geschrapt in de hotelkamer. Tenminste, als de vloer ook meedeed in de proef.
Ik geloof echt nog niet half dat dit plafond af is. Je ziet die ronde gaten nog zitten, plus dat je op 2 platen ook een soort vierkante stempel ziet. Kijk ook maar bij de overgang naar de muur boven de opening, dat is nog precies niks afgewerkt. Daarnaast is deze kleur groen nergens anders in het hotel gebruikt. Er is ook nog ruimte genoeg om te decoreren want die groene planten zitten hoger dan de zandkleurige.
Je kan vinden van het hotel wat je wil, maar ik denk dat iedereen het wel eens kan zijn dat dit ook niet het afwerk niveau is van de rest van het hotel.
Jeroen_uit_tilburg Ik had voor het plafond meer iets verwacht zoals dit (ofja gehoopt eigenlijk)
Hier heb je wel een terecht punt ja, en iets dergelijks (allicht minder gedecoreerd) had passenden geweest. Echter, tijdens de bouw viel me al op dat de bogen aan voor- en achterzijde van de arcade (de poorten zeg maar) zouden gaan zweven en dus zag je al dat een recht plafond de oplossing zou worden.
Allicht dat mijn verwachting hierdoor al lager was.
Zoals ik aangaf, het plafond voelt wel te strak en modern t.o.v. de architectuurstijl. Maar het is wel netjes.
Lukie225 Ik geloof echt nog niet half dat dit plafond af is.
Maar overal waar plafonds nog niet af zijn zie je gewoon de geraamtes zitten waar een plafond aan/in bevestigd wordt.
Die kleur groen is ook geen standaard kleur voor "onafgewerkt" materiaal of een grondverfkleur, waarom zou je zulke plafond tegels erin zetten in een speciale kleur als er nog een plafonnetje onder komt?
Nee, er komt misschien nog iets te hangen bij die gaten, maar dit is gewoon het plafond.
Tonnie Nee, er komt misschien nog iets te hangen bij die gaten, maar dit is gewoon het plafond.
Eens hoor, zeker met de kolommen die al netjes voorzien zijn van een kapiteel, strak tegen de cremekleurige tegels aan. Die gaten in de groene tegels lijken me hooguit voor verlichting, maar daar houdt het wel ongeveer op zo te zien.
Jeroen_uit_tilburg Ja heel mooi. Maar te duur. Gaan we niet doen. Helaas!
Jeroen_uit_tilburg dit inderdaad!! Mooie grote kroonluchters erin. Zo wil ik wel beginnen aan een sprookjesachtige dag! Maar dit is meer een passage in een lokale V&D in een wat ouder pand die een modernisering in begin jaren 80 heeft doorstaan. Gaten in plafond zijn neem ik aan voor de spots. Ik hoop dat er hier nog niets aan gaat gebeuren maar vrees het ergste. Wat een stijl clash!
Jeroen_uit_tilburg ik vind dat teveel, het is slechts een doorgang waar je verplicht door moet en totaal niets met het landschap te maken heeft waar je naar uit kijkt.
Die foto doet mij eerder denken aan Hoog Catherine
ikbennlXD hangt natuurlijk van de horeca af hoe lang je de schoolse opvang aanschouwen mag.
Het eerste beetje groen wordt nu ook al gepoot. Het zijn de kleine dingen die het doen.
Dat het toilet er zo uit ziet vind ik ging probleem. Het schreeuwt geen ´luxe´, maar is wel modern en passend bij de rest van de kamer. Dat de badkamer er ook zo uitziet vind ik dan wel minder. Daar had ik dan wel op wat meer ´luxe´ gehoopt.
Het plafond in de arcade is minder dan ik gehoopt had, maar in de praktijk zullen weinig mensen het echt zien. Het springt niet in het oog zoals dat bij het lelijke systeemplafond bij het HvdVZ doet (heb daar m'n ongenoegen in een ander topic al over geuit, zal het daarom hier beperkt houden). Als er dan toch ergens wat minder geld naartoe kon, dan was dit een prima keuze in mijn optiek.
Het is natuurlijk fantastisch om meer groen te zien, alleen heb ik wel iets tegen het groen dat wordt gebruikt als hekwerk. Dat zorgt er namelijk voor dat mooi, gethematiseerd hekwerk ontbreekt, en dat vind ik echt een grote tegenvaller. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de verlegde Pardoes Promenade, daar hebben ze ook het prachtig gedecoreerde hekwerk weggehaald en in de plaats daarvan een groene heg geplaatst.
Natuurlijk is meer groen goed, maar het komt voor mij wat goedkoop over vergeleken met een statig en mooi afgewerkt hek. Ook zorgt het groen ervoor dat het pad geen mooie "afwerking" heeft, terwijl een hek toch mooi zo'n pad kan omsluiten. Als laatste punt vindt ik dat een hek ook voor meer afwisseling tussen bebouwing en groen zorgt, wat een gebied uiteindelijk toch een betere uitstraling geeft met meer detaillering .
Misschien dat we in het gebied op andere plekken wel nog mooie, (licht)gethematiseerde hekken krijgen. Maar ik vrees dat enkel groen gaat worden, wat ik erg jammer vind. Juist in de "tuinen van het Efteling Grand hotel" hadden mooie hekwerkjes goed gepast. En ook had het entreegebied van de Efteling meer status kunnen uitstralen, zoals (het tweede deel van) de Pardoes Promenade dat doet. Hopelijk laten ze het hek op het voorplein van het Huis van de Vijf Zintuigen wel intact...
Edit: Een paar spellings foutjes
Crowket Ik ben het hier ook wel mee eens, je moet niet te veel hekjes plaatsen in zo'n groene tuin (zeker niet bij grote plantsoenen met groen). Maar als een pad (bijna) direct aansluit op een vijver (zoals op deze Pascal-Manu foto, of zoals bij de Pardoes Promenade), dan vindt ik (naar eigen mening) zo'n dun strookje groen gewoon een stuk minder mooi dan een met bakstenen kolommen hekwerk.
Skeet daarnaast zijn die haagjes waarschijnlijk ook een stuk onderhoudsgevoeliger dan hekwerk. Ze moeten vaak worden gesnoeid als je ze in een mooi rechte strakke vorm wilt houden en als ze eenmaal dood zijn en bruin worden ziet het er niet meer uit en moet het weer vervangen worden door nieuwe. Dat zie je bijvoorbeeld ook vaak bij de haagjes rondom de plantvakken op het plein voor de Vliegende Hollander. Daar zitten gewoon hele gaten in omdat al die haagjes dood zijn gegaan. Al zijn dat wellicht andere soorten haagjes dan die nu in het entreegebied geplant worden maar Ik had ook liever mooi sierlijk hekwerk of muurtjes gezien. Maar het zal wel weer een centenkwestie geweest zijn.
Bron foto: meest recente onderhoudsvideo van DVH van Eftelwesley